نصب آسانسور تنها از طریق شرکت های دارای پروانه طراحی و مونتاژ معتبر

مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: نصب آسانسور تنها از طریق شرکت های دارای پروانه طراحی و مونتاژ معتبر باید انجام شود.

نصب آسانسور تنها از طریق شرکت های پروانه طراحی و مونتاژ معتبربه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد مددی، مدیرکل استاندارد استان همدان با بیان اینکه نصب آسانسور شرکت‌های بدون مجوز معتبر مورد تایید استاندارد نیست، گفت: در سه ماهه ابتدای امسال ۱۴۲ گواهینامه ایمنی عملکرد آسانسور در استان صادر شده است.

او اظهار کرد: نصب آسانسور باید از طریق شرکت‌های دارای پروانه طراحی و مونتاژ معتبر به نام خود شرکت مجری از سازمان صنعت، معدن و تجارت صورت گیرد.

مددی عنوان کرد: مالکان و مدیران مجتمع‌های مسکونی و تجاری و اداری برای نصب آسانسور، برای رعایت الزامات فنی و تامین ایمنی تجهیزات  باید به شرکت‌های دارای پروانه طراحی و مونتاژ معتبر از سازمان صنعت، معدن و تجارت، مراجعه کنند.

مددی افزود: نیرو‌های فعال در شرکت‌های بدون پروانه طراحی و مونتاژ معتبر آسانسور دارای تجربه و تخصص در این زمینه نبوده و برای بهره برداران مشکلاتی را به همراه دارند.

مدیرکل استاندارد همدان عنوان کرد:  مراجعه کنندگان باید برای نصب و راه اندازی آسانسور به تاریخ اعتبار پروانه طراحی و مونتاژ واحد‌های نصاب آسانسور که دارای دارای مجوز از سازمان صنعت، معدن و تجارت هستند، توجه کنند.

او بیان داشت: بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد، تمامی آسانسور‌های نصب شده در کشور، از ابتدای سال ۸۲ مشمول مقررات استاندارد‌های اجباری بوده و این موضوع به همه شهرداری‌ها برای رعایت موضوع در صدور پایان کار ساختمان‌ها ابلاغ شده است.

او با توصیه به شهروندان برای عقد قرارداد با شرکت مجاز نصب آسانسور، گفت: در صورت نصب آسانسور از سوی شرکت‌های بدون پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور، اداره کل استاندارد برای بهره برداران تاییدیه گواهی ایمنی و کیفیت آسانسور صادر نمی‌کند.

مددی با تأکید بر اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی و مالکان و مدیران مجتمع‌های مسکونی و تجاری،بر اساس قانون موظف به ایمن و استانداردسازی آسانسور‌های مجموعه‌های متبوع خود هستند، یادآور شد: این افراد برای درخواست بازرسی فنی از آسانسور نصب شده تنها از طریق ثبت درخواست در سامانه ملی مدیریت بازرسی آسانسور به نشانی lift.isiri.gov.ir باید اقدام کنند.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.