طرح ملی مسکن موضوع همایش کشوری معاونان عمرانی استانداری‌ها

همایش آنلاین معاونان عمرانی استانداری‌های سراسر کشور با موضوع تسریع در طرح اقدام ملی مسکن در استان مرکزی هم برگزار شد.

 به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، همایش آنلاین معاونان عمرانی استانداری‌های سراسر کشور به منظور بررسی راهکار‌های تسریع در اجرای طرح اقدام ملی مسکن با حضور جمالی نژاد رئیس سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و تنی چند از مدیران در سطح کشور بصورت ویدئو کنفرانس و زنده در استان مرکزی هم برگزار شد.

تسریع در طرح اقدام ملی مسکن موضوع همایش کشوری

زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی در این همایش گفت: برای تحقق اهداف طرح اقدام ملی مسکن در سطح کشور بایستی از ظرفیت‌های قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن به نحو مطلوب استفاده شود.

زندیه وکیلی افزود: اگر به ظرفیت‌های قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن توجه شود؛ خیلی نگران تامین زمین برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن نخواهیم بود و علاوه برآن می‌توانیم از اراضی موجود در شهر‌های جدید نیز برای اجرای طرح استفاده کنیم.

او اضافه کرد: قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن به منظور تأمین مسکن و سهولت دسترسی فاقدین مسکن به ویژه گروه‌های کم‌درآمد به خانه مناسب، ارتقاء کیفی و کمّی مسکن تولیدی کشور، حمایت از سرمایه‌گذاری در امرتولید مسکن با استفاده از فناوری‌های نوین و تولید صنعتی مسکن، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری و سکونتگاه‌های غیررسمی و مقاوم‌سازی واحد‌های مسکونی موجود تهیه و تصویب شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن آن می‌تواند در امر رونق بخش مسکن و خانه دار شدن اقشار کم درآمد و متوسط جامعه مفید و موثر باشد.

او تصریح کرد: بازه مسکن حمایتی که دولت برای تامین مسکن اقشار کم درآمد و متوسط جامعه اجرا می‌کند، بخشی از نیاز مسکن را برطرف می‌سازد و تولید مسکن با مساحت ۷۵ متر مربع بصورت آپارتمانی، نمی‌تواند جوابگوی همه نیاز اقشار جامعه به مسکن را تامین نماید.

زندیه وکیلی اظهار کرد: مسکن‌هایی با مساحت کمتر برای اقشار بی درآمد و کم درآمد و همچنین مسکن‌هایی با مساحت بیشتر برای سایر اقشار جامعه مورد نیاز است.

او خواستار برگزای یک گردهمایی با حضور وزیر راه و شهرسازی و شرکت معاونین عمرانی استانداری‌های کشور شد و گفت: اجرای کامل طرح اقدام ملی مسکن و استفاده از ظرفیت‌های قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، نیاز به هماهنگی کامل بین وزارت راه و شهرسازی، سازمان برنامه و بودجه، مدیریت بانک‌های عامل و دیگر دستگاه‌های مشمول قانون مذکور دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی مهمترین بحث در رونق بخش مسکن و اجرای طرح‌های حمایتی را اعطای تسهیلات کم بهره و ترجیحی دانست و افزود: بخش عمده‌ای از طرح تولید مسکن در بخش درونی شهر‌ها و بافت‌های فرسوده شهری، با اعطای تسهیلات یارانه‌ای و کم کردن سود تسهیلات اعطایی و همچنین توجه به بخش خودمالکین، قابل اجراست.

او اضافه کرد: در شهر‌های جدید مشکل تامین زمین برای اجرای طرح‌های حمایتی تولید مسکن وجود ندارد و بایستی در راستای اجرای اینگونه طرح‌ها در شهر‌های جدید، اهتمام بیشتری صورت بگیرد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.