هند در میان افزایش تنش با چین، برنامه‌های شیائومی را ممنوع اعلام کرد

هند در افزایش تنش‌های با چین، برنامه‌های تیک‌تاک، ویچت و شیائومی را ممنوع اعلام کرد.

هند در میان افزایش تنش با چین، برنامه‌های شیائومی را ممنوع اعلام کردبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دولت هند اعلام کرده است که ۵۹ برنامه کاربردی موبایل از جمله ویچت، تیک‌تاک و برنامه‌های اختصاصی شیائومی را ممنوع اعلام کرده است. علت این کار، همانطور که در بیانیه‌ای مطبوعاتی توسط وزارت فناوری اطلاعات هند اعلام شده، این وزارت شکایت‌های زیادی از منابع مختلف دریافت کرده است از جمله شکایت سوء استفاده برخی از برنامه‌های موبایلی قابل دسترسی در پلتفرم‌های اندروید و iOS برای دزدیدن و انتقال اطلاعات شخصی کاربران توسط سرور‌هایی که خارج از کشور هند قرار دارند.


بیشتر بخوانید


گزارش‌های متعددی از مرکز هماهنگی جرایم سایبری هند، وزارت امور داخلی و تیم واکنش اضطراری رایانه (CERT-IN) هند منتشر شده است مبنی بر این که این برنامه‌های تلفن همراه تهدیدی برای امنیت ملی و خطر برای حریم شهروندان هندی هستند. دولت هند تصمیم گرفته است تا استفاده از برنامه‌های خاصی را که توسط کاربران موبایل و غیر تلفن‌های همراه استفاده می‌شود، ممنوع اعلام کند.

با نگاهی به فهرست منتشر شده توسط دولت هند، متوجه خواهیم شد که اکثر برنامه‌های خدماتی مانند فایل اکسپلورر، اسکنر اسناد، پام‌کننده رم و سرویس اشتراک‌گذاری مستقل که در این کشور به عنوان موارد ضروری تبلیغ می‌شوند، اما برای مثال هیچ پلتفرمی با خرید‌های درون‌برنامه‌ای مانند PUBG در این فهرست دیده نمی‌شود. با این حال، برخی از برنامه‌هایی که در کشور چین طراحی و عرضه شده‌اند در این فهرست قرار نگرفته‌اند و ممنوع اعلام نشده‌اند.

هند در میان افزایش تنش با چین، برنامه‌های شیائومی را ممنوع اعلام کرد

در بین سازندگان تلفن‌های هوشمند، شیائومی تنها شرکتی است که برخی از برنامه‌های آن در هند ممنوع شده است و هیچ برنامه‌ای از هوآوی در فهرست برنامه‌های ممنوع در هند دیده نمی‌شود؛ حتی اگر این شرکت چینی با دولت آمریکا مشکلات عظیمی داشته باشد. اقدام جدید دولت هند پس از ایستادگی مرزی که در آن ۲۰ سرباز هندی کشته شدند، به احتمال زیاد یک اقدام سیاسی و موضع‌گیری علیه چین باشد.

در میان نام برنامه‌هایی که برای ممنوعیت در کشور هند اعلام شده‌اند، نام برنامه‌هایی کاربردی از جمله ES File Explorer و Clean Master هم دیده می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار