کرونا فرصتی برای گرایش مبلغان دینی به استفاده از فضای مجازی

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: ویروس کرونا فرصت مطلوبی برای گرایش بیشتر مبلغان دینی به استفاده کاربردی‌تر از فضای مجازی بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در گردهمایی ائمه جمعه استان سمنان به صورت ویدئو کنفرانسی با بیان اینکه بغیر از مناطق قرمز در تمامی شهر‌های دارای وضعیت زرد و سفید کشور آئین عبادی سیاسی نماز جمعه با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی ویژه جلوگیری از شیوع کرونا برگزار می‌شود ،گفت: بیماری کرونا به رغم تهدیدات زیادی که در بخش بهداشت و درمان برای کشور ایجاد کرد، اما فرصت مطلوبی برای گرایش بیشتر مبلغان دینی به استفاده کاربردی‌تر و تاثیرگذارتر در فضای مجازی و ارتباط تعاملی با مخاطبان بود.

او با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت هفته قوه قضائیه تصریح کرد: طبق تاکید ایشان همچنان باید برای مقابله با کرونا به عنوان یک کشور موفق قدم برداریم و امامان جمعه نیز نقش تبلیغی و تبیینی خود را در آگاه سازی مردم و کمک به ستاد‌های کرونا، چون گذشته پیگیری کنند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ورود و فعالیت مطلوب روحانیون در همایش‌های مواسات مومنانه و کمک به اقشار آسیب دیده از کرونا را از نقش آفرینی‌های مطلوب ائمه جمعه کشور در همراهی با مردم در شرایط سخت کرونا برشمرد و بر تداوم این فعالیت‌ها تاکید کرد.

آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان نیز در این نشست با قدردانی از همکاری ائمه جمعه در رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم تقوا، ولایت پذیری و وحدت را از رموز تاثیرگذاری نماز‌های جمعه دانست.

او کم تقوایی و تفرقه را عامل بسیاری از مشکلات جامعه امروز ارزیابی کرد و افزود: امامان جمعه بعنوان منادیان جامعه اسلامی باید برای ترویج معارف و ارتقاء تقوا در بین مردم بکوشند و با تقویت وحدت بصورت پدرانه و برادرانه در محل خدمت خود عامل همبستگی بیشتر شوند.

امام جمعه سمنان شرط اصلی مقابله با توطئه‌های دشمنان در شرایط سخت را پیروی از ولایت فقیه و تبیین رهنمود‌های رهبر معظم انقلب اسلامی برای اقشار مختلف جامعه بخصوص جوانان و نوجوان عنوان کرد.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.