معاون کل وزیر بهداشت در تیتر امشب مطرح کرد؛

دستگیری داماد در عروسی و برگزاری جشن میلیاردیِ سیندرلایی در تالار تهران

ایرج حریرچی با اظهار تاسف از رعایت نکردن محدودیت های کرونایی گفت:در یک مراسم عروسی داماد دستگیر شد تا مراسم برپا نشود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت امشب دهم تیرماه با حضور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر به بررسی اعمال محدودیت‌های جدید برای مقابله با کرونا پرداخت.

معاون کل وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در ۱۳ استان اقدامات ویژه مقابله با کرونا انجام می‌شود، گفت: برای مقابله با شیوع کرونا در شرایط فعلی ۱۳ استاندار برای گروه‌های ۳ و ۴ تصمیم می‌گیرند.

ابلاغ اقدامات محدودیتی برای مقابله با کرونا به استانداران

او با اشاره به اینکه برای شهرستان‌های دارای ضریب مخاطره برخی محدودیت‌ها اعلام شده است، افزود: با توجه به احتمال شیوع بیشتر، برخی اقدامات با دستور رئیس جمهور اجرایی می‌شود از این رو اقدامات محدودیتی برای مقابله با کرونا به استانداران خوزستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، فارس، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، کرمان، تهران و البرز ابلاغ شده است.

حریرچی با اشاره به اینکه  باید در مواردی اعمال قانون کرد، ادامه داد: خوزستان یک سوم بستری‌ها و فوتی‌ها را به خود اختصاص می‌دهد از این رو از مردم خواهش می‌کنیم تا موارد بهداشتی را رعایت کنند.

معاون کل وزیر بهداشت با اشاره به اینکه از اقدامات آستان قدس رضوی و روحانیون در جهت پیشگیری و مبارزه با ویروس منحوس کرونا قدردانی می‌کنم، گفت: از مردم درخواست می‌کنم تا از راه دور زیارت امام را انجام دهند، تا مردم در معرض خطر قرار نگیرند لذا مهم‌ترین نگرانی ما در مورد روستا‌ها و شهر‌های کوچک است که هنوز ویروس در آن‌ها چرخش پیدا نکرده است.

او با اشاره به اینکه کرونا انگ نیست، افزود: کسی که کرونا گرفته گناهکار نیست بلکه در اکثر موارد قربانی است، این بیماری در اکثر موارد کم علامت و بی علامت است و در نهایت درمان می‌شود، متاسفانه در برخی موارد پرسنل ما برای امر مداوا و یا مسائل پیشگیری و درمانی وقتی به منازل افراد مبتلا به کرونا مراجعه می‌کنند با آن‌ها دعوا می‌شود که چرا آمده‌اند و آبرویشان می‌رود، اما باید اذعان داشت که کرونا بی آبرویی نیست.


بیشتر بخوانید


درخواست حریرچی از نیروی انتظامی و دادستانی برای مقابله با کرونا

حریرچی افزود: از مقامات و تمامی استانداری‌ها، نیروی انتظامی و دادستانی‌ها درخواست می‌کنیم تا با متخلفان برخورد کنند، زیرا قسمتی از کار ما خواهش و تقاضاست و قسمتی دیگر اعمال قانون از سوی حکومت است.

او ادامه داد: در یک استان دادستان داماد را دستگیر کرد تا مراسم عروسی با آن شدتی که در نظر گرفته بودند برپا نشود و یا در برخی از استان‌ها حکم دستگیری مداحان را دادند، باید اعمال قانون کنیم در این شرایط عروسی گرفتن هیچ مفهومی ندارد مثلاً در شهر تهران در یک تالار پذیرایی، هزینه عروسی در یک سالن یک میلیارد تومان بود به طوری که ۶۵ کارگر ایفا کننده نقش سیندرلا برای عروس و داماد بودند که همه این‌ها عاقبت کرونایی دارد.

معاون کل وزیر بهداشت بیان کرد: در برخی از استان‌ها در اعلامیه کسی که فوت کرده می‌نویسند که مرحوم سه ماه قبل دچار عارضه دریچه قلب شده بود و بر اثر سکته قلبی فوت کرده است.

حریرچی اظهار داشت: با دو پیشنهاد استانداری هرمزگان برای جلوگیری از شیوع کرونا موافقت شد.

اعمال محدودیت یک هفته ای در هرمزگان

فریدون همتی استاندار هرمزگان در ادامه برنامه با اشاره به اینکه شرایط هرمزگان با پایین آمدن حساسیت های مردم در مقابل شیوع کرونا خوب نیست، خاطرنشان کرد: فراوانی ابتلا به بیماری کرونا در بین زنان خانه دار بالا است. لذا ۷ شهر استان هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند و برای یک هفته اعمال محدودیت برای گروه های ۳ و ۴ انجام می شود.

همتی با بیان اینکه هرمزگان یک ایران کوچک است، افزود: از همه استان‌ها در این استان تردد دارند و همین باعث شیوع بیشتر کرونا از خرداد ماه شده است لذا فراوانی مبتلا شدن زنان خانه دار و بازنشسته‌ها بیشتر است و این نشان دهنده این است که تردد‌های بیشتر به دلیل مشغله کاری نیست.

وی گفت: محدودیت‌های ابلاغ شده را اعمال می‌کنیم. حتی تصمیم بر این است که بازار‌های سرپوشیده هم محدود شود.

اعلام وضعیت قرمز در آذربایجان غربی

محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از برنامه با اشاره به اینکه دو هفته‌ای است که شیوع کرونا در استان بیشتر شده است، افزود: به دلیل مسافر پذیر بودن استان و وجود بازار‌های مرزی تردد‌ها زیاد شده است لذا ده شهر ما قرمز و ۳ شهر در وضعیت نارنجی و زرد هستند.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه هم در ارتباط تصویری با برنامه با اشاره به اینکه در مقابله با کرونا معیشت مردم را هم در نظر گرفته ایم، ادامه داد: بیماریابی ما همچنان ادامه دارد.

او با اشاره به اینکه ۵ شهر ما در وضعیت قرمز قرار دارد و محدودیت‌ها را در این شهر‌ها اعمال می‌کنیم، گفت: نگرانی‌های اوایل شیوع بیماری همچنان در مردم قابل مشاهده است و این موضوع باعث شده که بیشتر رعایت کنند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه با اجرای نقشه راه، وضعیت ابتلا به کرونا در کرمانشاه ثابت است، افزود: روزانه از یک هزار و صد نفر تست کرونا گرفته می شود، ۴۲۵ نفر بیمار کرونایی در کرمانشاه بستری هستند.

مراسم جشن و عروسی و ترحیم عامل اصلی شیوع بیشتر کرونا بوده است

راستگو معاون استاندار آذربایجان شرقی گفت: از خرداد ماه وضع این استان متفاوت و شیوع کرونا بیشتر شده است لذا محدودیت‌های ابلاغ شده اجرا می‌شود، مراسم جشن و عروسی و ترحیم عامل اصلی شیوع بیشتر کرونا بوده است.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در ادامه اظهار داشت: بیماران سرپایی رو به کاهش است، اما تعداد بیماران بستری شده ثابت است اما در یکی دو روز اخیر فوتی‌ها کاهش پیدا کرده است.

حمیدرضا گودرزی معاون امنیتی استانداری تهران طی ارتباط تلفنی با برنامه پیرامون انفجار در کلینیک درمانی سینا اطهر گفت : اطفاء حریق انجام شده است لذا با کمک عوامل آتش‌نشانی ۱۵ نفر از عزیزانی که به پشت بام ها رفته بودند نجات یافتند.

او تصریح کرد: منتظر هستیم عزیزان آتش‌نشانی وضعیت را رسیدگی کنند تا بتوانیم وضعیت را خدمت مردم گزارش دهیم،تعدادی مصدوم داریم اما از کشته ها خبر نداریم ، حدود ۴۵ دقیقه است که عوامل آتش نشانی به داخل ساختمان راه یافته اند تا وضعیت را رسیدگی کنیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۲۳:۲۶ ۱۲ تير ۱۳۹۹
اها کسی که طلا و دلار کرده اینقدر ول کردی رسیدی ب جشن سیندلایی
Poland
ایرانی
۰۳:۲۳ ۱۲ تير ۱۳۹۹
عروسی نگیرید؟شما خودتونو بذارین جای اون عروس و دامادی که با کلی انتظار میخوان جشن بگیرن!اون دامادی که۵ماهه اجاره خونه میده ولی هنوز نتونسته جشن بگیره! اون عروسی که از بچگی خودشوتو لباس عروس تصور کرده و قند تو دلش اب شده!وقتی تمام اماکن بازه صرفا تعطیل کردن تالار ها شوخی کثیفیه!وقتی بازار و پاساژ و باشگاه و ادارات و... بازه درست نیست با ارزوی این جوونا اینجوری رفتار کنیم!من خودم تازه دامادم.۶سال طول کشید تا امسال شرایط عروسی رو فراهم کردم!وقتی مهمون من از ساعت ۹صبح تا ۱۲ شب در مغازه خودش با صدتا مشتری ارتباط داره ،وقتی همه جا میرن و همه کاری میکنن درست نیست اون ۳ساعت جشن رو مقصر ابتلا اعلام کنیم!اگر تمام محدودیت ها اعمال بشه و همه جا تعطیل باشه درسته!ولی وقتی همه جا همه چی جریان داره حداقل در این مورد هم سکوت کنیم بهتره!این حرف مثه این میمونه که یه عده بخوان برن مهمونی وسط راه فوت کنن و بگن صاحب مراسم مقصره که دعوتشون کرده!!!رعایت نکات بهداشتی واجبه ولی برای همه جا و همه کس!!!!نه سلیقه ای و نه موردی!من خودم با همه کسایی ک خواستم دعوت کنم تماس گرفتم و با رضایت کامل دعوتشون کردم!هرکسی هم نخواسته بیاد گفته نمیام و منم نه ناراحت شدم و نه گله ای دارم!واقع بین باشین که آمار به خاطر چیزای دیگه رفته بالا!شما هم اگر از نزدیکانتون مراسم دارن و میترسید شرکت کنین خیلی راحت بهشون بگین!و با نه گفتن حالشونو نگیرین!
Iran (Islamic Republic of)
آرمین
۰۱:۴۹ ۱۳ تير ۱۳۹۹
دقیقا حق باشماست. مردم توی اتوبوس و تاکسی مترو دارن وول میخورن هیچکدومم هیچی رعایت نمیکنن. تالارها فیلمبردارها هم هیچ هزینه ای رو پس نمیدن. همش الکیه. همین مردم هر روز میرن سرکار، خونه فامیل، بین جمعیت هستن، مسافرت میرن. ازونجاها نمیگیرن؟ از عید سختگیری نکردید حالا نمیدونید به چی ربطش بدید
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۰۲:۵۶ ۱۲ تير ۱۳۹۹
داماد بدبخت چون میلیاردر بوده دلش خواسته برای خودش و خانومش برای اولین و آخرین بار جشن مفصل بگیرن که تا آخر عمرشون یادگاریباشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۳۵ ۱۱ تير ۱۳۹۹
کرونا دروغه
Iran (Islamic Republic of)
Bab
۲۰:۰۵ ۱۱ تير ۱۳۹۹
اگر خطر دارد ، چرا نیروی انتظامی به دلایل مختلف ماشین و موتور سیکلت های را توقیف میکند ویرایش ترخیص آنها باید در ازدحام بسیار زیاد مراکز صاحب آنها حضوری باید برود و ساعت‌ها در صف بایستند تا بتواند خودرو و موتورسیکلت خود را پس بگیرند
آیا این کار واقعا لازم است در این شرایط، لطفا گزارشی از این مطلب تهیه فرمایید و از نیروی انتظامی دلیل این کار را سوال بفرمایید با سپاس از گزارشات خوب شما
United States of America
ایرانی
۲۰:۰۴ ۱۱ تير ۱۳۹۹
ترخدا جلوی عزاداری و عروسها و مهمانی را بگیرید که یکسری بی گناه بخاطر خودخواه یکسری فدا نشوند
United States of America
ایرانی
۲۰:۰۲ ۱۱ تير ۱۳۹۹
پول زیاد گند میاورد همین عروس و داماد عقده آیی چکار میخواستن بکنند خوب کاری کردید گرفتید این عروس و داماد حتی زندان و جریمه سنگین بکنید تا دراین دوران بحران از غلطها نکنند که باعث مرگ مردم و تیم پزشکی شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۱۱ تير ۱۳۹۹
مسعولین باید بدونن که اونموقع که محدودیتها درکشور بودوتمام مراکز شلوغ بسته بودآمار داشت پایین میومدم،ولی کاش یکم دیگه ادامه میدادن تاکلا تموم بشه، همه چی دست بالاییاس نه مردم بیچاره. حالا کاسه چکنم چکنم دست گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
s
۱۹:۰۳ ۱۱ تير ۱۳۹۹
تورو خدا تالارها رو تعطیل کنید وقتی فامیل درجه یک دعوت میکنه چه خاکی تو سرمون کنیم
امتیاز مدیریت مسئولامون صفر هم نیست منفیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۱ تير ۱۳۹۹
اختلاف طبقاتی رو قشنگ میشه حس کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۱ تير ۱۳۹۹
آقای حریرچی.همین ترکیه روزانه فقط۱۷ تا۲۰تا فوتی داره اون وقت شما مسئولین با اقدامات و تصمیم های غلط باعث شدین کشور شاهد فوتی های سه رقمی باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۱۱ تير ۱۳۹۹
ماسک بزن فاصله را با دیگران رعایت کن عروسی نرو ختم نرو..... اینها حالیت میشه نه نمیشه در ترکیه و دیگر کشورها مردمشون حالیشون میشه . اقدامات مسئولین مشکل داره نادانی مردم رو چی میگی عقل اگر داشتند رعایت بقیه رو هم میکردند.نمیدونم چرا ما ایرانی ها عادت کردیم اهمال خودمون رو گردن دیگران بندازیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۱۱ تير ۱۳۹۹
مراسمات مذهبی زیاد شده فقط عروسی نیست
Germany
علیرضا
۱۱:۳۸ ۱۱ تير ۱۳۹۹
سلام
چرا شهرداری هر کاری دلش میخواهد میکند .
تمام باز یافتی های جوان و مهاجر روزانه به زباله صد خانه دست میزنند آنهم بدون دستکش و ماسک .
خب اگر فقط ۳ درصد این صد خانه ها فقط ۳ درصد به بیماری کرونا مبتلا باشند که هستند . توجه بفرمایید ۳ درصد مبتلا .
ما تعدادی مبتلا داریم که سطل آشغال را زیر رو میکنند .
اگر اروپا تنوانست مهار کند یا کم کند شاید در این زباله ها از ما جلو تر هستند .
اگر تمام مردم را قرنطیه کنید باز نمیتوانید در این بخش کاری کنید .
باید به شدت در این رابطه عمل کرد شاید شاید نتیجه کمی گرفت وای به زمانی که چراغ خاموش تولید مبتلا میکنیم .
آب باید از سرچشمه درست شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۱۱ تير ۱۳۹۹
اصلا قابل اعتماد نیستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۱۱ تير ۱۳۹۹
محدودیتها باید همه جای کشور باشد چه سفید چه قرمز...زیرا هر چقدر هم یک شهرستان سفید باشد وقتی عروسی برگزار شود مهمان فقط از همان استان نیست تقریبا میشه گفت از چند استان دیگر دعوت خواهند بود با این شرایط باید منتظر کرونا در کل کشور خواهیم بود.
Iran (Islamic Republic of)
کلثوم کرمیان
۱۰:۵۸ ۱۱ تير ۱۳۹۹
بیمارستان کوهدشت مادر و دختری به من چسبیدن
گفتم لطفا فاصله اجتماعی رعایت کنید
گفت به تو ربطی نداره و......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۱۱ تير ۱۳۹۹
وای خدای من....
کارگری برای سيندرلا؟؟
عاقبت همه رو بخیر کن
وقتی طبری اونجورر میزنه و میخوره،مردم از کجا دربيارن زندگی کنن؟ باید بشن سیندرلا دیگه....
فاز عروس و دوماد رو که نمیفهمم،فاز خانوادشون هم نمیفهمم تو این شرایط...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۱۱ تير ۱۳۹۹
آقا تالار ، باشگا ها ، نمایشگاه ها ، سالن ورزشی ها ، مساجد ، اماکن زیارتی ووو مگه واجبه که باز بمونن جاهای غیر ضروری رو چرا مجوز میدین باز بشن آخه جون آدمی مهمه یا چیزهای غیر واجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۱۱ تير ۱۳۹۹
خوب دعوتتون میکنن میتونید تشریف نبرید تا بقیه رو آلوده نکنید مثل اینکه راه بند محل عبور قطار رو انداختند مامور میگه نرو میری قطار میزنه نابودت میکنه میگی مسئولین مقصرند که قطار حرکت میکنه
Iran (Islamic Republic of)
حوار
۱۰:۲۲ ۱۱ تير ۱۳۹۹
سلام می خواستم تشکر کنم و اینکه کاش این قوانین سخت و سنگین بیشتر اجرا می شد و به خصوص که تازگیها افراد مبتلا بیماری خودشون را پنهان هم می کنن و متاسفانه رعایت نمی کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۱۱ تير ۱۳۹۹
داماد را ۱۰ روز زندانی کنید تا حساب کار بیاد دست بقیه
Germany
حمید
۱۹:۰۰ ۱۱ تير ۱۳۹۹
چی میگی داداش ، داماد با این عروسی آغازاده هست ، از کارگرهای نقش سیندرلا اعدام میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۱۱ تير ۱۳۹۹
سلام تو رو خدا این تالارهای لعنتی رو ببندین ،میگین عروسی نرین ولی وقتی تالار بازه ودعوت میشه توی رودربایسی قرار میگیری ومجبوری که بری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۱۱ تير ۱۳۹۹
فقط تالارا نیس که گیر ب تالار دادید همه جا باز شده مراسمای ترحیم و مذهبی و اینا
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۴۳ ۱۱ تير ۱۳۹۹
دمتون گرم خوب کاری کردین در واقع به خودش کمک کردین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۱۱ تير ۱۳۹۹
تالار و ستوران هارو ببندید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۸ ۱۱ تير ۱۳۹۹
خدا به دادمون برسه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۹ ۱۱ تير ۱۳۹۹
برای نجات جان عزیزان هممون جلوی عروسی ها ومراسمات ختم در همه ی استانها رابگیرین.وگر نه جون همه در خطره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۵ ۱۱ تير ۱۳۹۹
آفرین دکترجان همه ی دامادها رو دستگیر کن
جنوب که هر چی مبتلا داره تو عروسیا گرفتن یا اینکه کسی که تو عروسی رفته عامل انتشارش شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۶ ۱۱ تير ۱۳۹۹
آقای حریرچی تا دیر نشده ممنوعیت ورود غیر از بومیان به مشهد را اجرا کنید اگر نه با ورود مسافران تابستانی در مشهد فاجعه‌ای بزرگ در حال شکل گرفتن است.
Netherlands
ناشناس
۰۲:۵۱ ۱۱ تير ۱۳۹۹
من واقعا درک نمیکنم اخه چراااااا تالار های عروسی رو باز میکنین بعد میگین عروسی نگیرید یا نمیدونم داماد رو دستگیر میکنید تا مراسم برگزار نشه یعنی همه میدونن تو این شرایط مراسم عروسی و ختم برگزار کردن خیلی خطرناکه ولی من شمارو نمیتونم درک کنم چراااا باز میکنید تا هرروز بیاید بگید مراسم برگزار نکنید تازه مگه فقط عروسی تجمعه وخطرناک امتحانات حضوری ما بر گزار شد چرا نمیگین چند نفر به خاطر امتحان نهایی کرونا گرفتن سه نفر تو حوزه ی ما کرونا گرفتن تازه میخوان کنکور هم برگزار کنن تو این وضعیت شرایط الان خیلی عجیبه دولت که مقصر اصلی این وضعیت هست تقصیر رو گردن مردم میندازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۱۱ تير ۱۳۹۹
شما ها کارمند هستید از صبح تو اداره یا چایی میخورید یا سریال تعرف میکنید چه برید سر کار چه نرید حقوق میگیرید البته اگه نرید هزینه کلی کشور میاد پایین بهتر به مردم میرسند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۱ ۱۱ تير ۱۳۹۹
تالارها رو باز کردید بعد به مردم میگید عروسی نکنید پس برای چه باز کرده ابد؟ اینکه یه حرف رو فوقش ده هزار تالاردار رعایت کنن راحت تره یا اینکه به ۸۰میلیون بگی عروسی نگیرین عروسی نرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۱ ۱۱ تير ۱۳۹۹
امار استان هارو به تفکیک بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۱۲ تير ۱۳۹۹
وای راست میگن چرا باز کردیدن با این عروسهای پر خرج. میشه عروسی ساده گرفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۱۱ تير ۱۳۹۹
پس چرا تالار هارو باز کردین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۱۱ تير ۱۳۹۹
اقای حریرچی ابلاغ شددستتون دردنکنه کی اجرامیشه ؟؟؟مردم منتظرن!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۱۱ تير ۱۳۹۹
لرستان به داد لرستان و بروجرد برسید همش عروسیه
آخرین اخبار