معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح کرد؛

جزئیات خدمت‌رسانی شرکت ارتباطات زیرساخت در ایام کرونایی

حمید فتاحی در گفت‌وگوی زنده اینستاگرامی با ماهنامه«پیوست» از توسعه شبکه ملی اطلاعات، خدمات رسانی شرکت زیرساخت در ایام کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید فتاحی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، امشب مورخ دهم تیرماه، در گفت‌وگوی زنده اینستاگرامی با ماهنامه «پیوست» از گسترش شبکه ملی اطلاعات، افزایش ناگهانی ترافیک مصرفی کاربران اینترنت و مشکلات روابط با دیگر کشورهای اروپایی در راستای خرید برخی از موارد مصرفی مورد نظر کسب کیفیت مطلوب اینترنت کشور، گفت. 

فتاحی در ابتدای این گفت‌وگو به روابط خارجی بین ایران و دیگر کشورها در زمینه فراهم کردن زیرساخت‌های بین‌المللی اشاره کرد و گفت: در حوزه زیرساخت یکی از رقبای جدی ما حوزه بین الملل مثل کشورهای ترکیه، آذربایجان و ... هستند. این را باید درنظر داشته باشیم که کوچکترین مشکل فنی ما به سرعت برطرف نخواهد شد، مگر اینکه بخواهیم در زمینه زیرساخت و کیفیت آن خودمان را به روز کنیم و هم‌پای رقبایمان پیش بیایم. 

وی در ادامه به نوع خدمات و تفاوت کیفیت ارائه خدمات اپراتورهای کشور اشاره کرد و گفت: امروزه نوع سرویس دهی ما به اپراتورها و همچنین اپراتورها به مشترکان خود متفاوت است، به عقیده من، رسیدن به کیفیت مطلوب اتفاقی است که خودمان باید آن را رقم بزنیم. کیفیت مطلوب  و یکپارچه ما به همه اپراتورها نتیجه رشد کیفیت در خدمات آن‌ها دارد تا همه شرکت‌های ما کیفیتی یکسان ارائه کنند.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت کشور، به بخشی از صحبت‌های محمد جواد آذری جهرمی درباره «عدالت ارتباطی» اشاره کرد و یادآور شد: تمام دغدغه ما این است که همان کیفیت در پایتخت، در سیستان و بلوچستان هم پیدا شود، درواقع این «عدالت ارتباطی» است که آقای جهرمی بارها به میان آورده است. اگر قرار باشد ۹۵ درصد لایه‌های دسترسی وجود داشته باشد، پس باید در همه اپراتورها اجرا شود و فرقی نباشد. 

فتاحی ادامه داد: خرید ما در شرکت زیرساخت یکسان است و همواره به صورت یکسان در کشور توزیع شده است، البته این را باید توجه داشته باشیم که ما همان کیفیتی که از کشورهای اروپایی می‌خریم را به دیگر کشورهای همسایه خودمان هم ارائه می‌کنیم.


بیشتر بخوانید


وی درباره طرح انحصار دولتی که توسط آذری جهرمی در سال ۱۳۹۵ مطرح شده بود، گفت: با افتخار باید بگویم که این اتفاق از همان سال‌های ابتدایی پیگیری شده و ما امروز ویس بین الملل را به اپراتور‌های بخش خصوصی واگذار کردیم. پیش از این کل تجارت و معاملات آن در اختیار زیرساخت قرار بود که البته زیرساخت کار خودش را از سال ۱۳۹۵ شروع کرد. درواقع با این واگذاری نیز شرکت زیرساخت درآمد بزرگی از دست داد، اما ما به ازادی او شفافیت و کیفیت بیشتری در اختیارمان قرار گرفت.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه این گفت‌وگو به در پاسخ به سوال مخاطبان درباه نوع مصرف و حجم مصرفی اینترنت شخصی‌اش‌ تصریح کرد: انصافا اپراتوری که من از آن استفاده می‌کنم خوب است و گاها روزانه بیشتر از ۱۵ تا ۱۶ مگ دانلود  می‌کنم.

همچنین فتاحی درباره برخی از اختلالات درون شبکه‌ای بیان کرد: اختلالات ما هم مانند اشتباهات داوری است و گاهی این نوع اتفاقات پیش می‌آید و شبکه ناگزیر از آن است. ما در شرکت زیرساخت مصوبات بالادستی داریم که موظف هستیم، همیشه برای شرایط اضطراری آماده باشیم، برای همین است که در روزهای ورود کرونا با بالارفتن حجم مصرفی اینترنت توانستیم تا حد زیادی ترافیک را کنترل کنیم، اگر ما رگولیشن یعنی افزایش ظرفیت داده‌ها را از پیش تعبیه نکرده بودیم، به حتم در ایام کرونا و طلاقی‌اش با عید نوروز به مشکل برمی‌خوردیم.

وی در ادامه درباره حجم مصرفی رایگان به مشترکان اینترنت ثابت اظهار کرد: ۱۰۰ گیگ اینترنت رایگان چیزی بود که اگر ما هم آن را در اختیار مردم نمی‌گذاشتیم و رایگان نمی‌کردیم، باز مردم به دلیل برطرف کردن امور آموزشی، کاری و اداری از آن استفاده می‌کردند.


بیشتر بخوانید


مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، در ادامه با بیان اینکه انقلاب صنعتی چهارمی به نام تحول دیجیتال در جهان در راه است، گفت: حرف اول و آخر جهان را امروز موضوع تحول دیجیتال خواهد زد. همان‌گونه که رفته رفته اقتصاددیجیتال جایگزین اقتصاد نفتی خواهد شد. درواقع این از جمله شعار‌هایی است که بیش از پیش دارد به ظهور می‌رسد. ما هم برای گذراندن امور خود به رسیدن به این تحول نیاز داریم و اگر تا امروز دستیابی و توسعه شبکه ملی اطلاعت زمان برده است، به دلیل مراحل رسیدن به زیست بوم و زیرساخت است تا براساس زیرساخت‌های کشور شکل بگیرد، تا شرکت‌های ما مانند اسنپ و ... بدانند بدون نیاز به پلان‌های خارجی، شبکه بومی نیاز آن‌ها را برطرف می‌کند.

فتاحی در پایان تاکید کرد: قیمت، کیفیت، سرعت و امینت از جمله سرویس‌های شبکه ملی اطلاعات است تا در کنارش اقتصاد و دانش شکل بگیرد. باید دقت کرد که این قرار است زیست بومی باشد که به اشتغال جامعه کمک کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار