پنتاگون: در ساخت اف۳۵ به ترکیه وابسته هستیم

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد ایالات متحده تا سال ۲۰۲۲ به ترکیه در ساخت قطعات اصلی جنگنده اف۳۵ وابسته خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که این کشور تا ۲ سال دیگر به پیمانکاران ترکیه در ساخت قطعات اصلی جنگنده اف۳۵ وابسته خواهد بود و این وابستگی شامل قطعاتی از بدنه گرفته تا ۱۳۹ قطعه از پیشرانه موتورخواهد بود و تا سال ۲۰۲۲ نیز ادامه خواهد داشت.

این در حالی است که پیش از این دولت آمریکا به دلیل خرید سامانه دفاع موشکی اس۴۰۰ روسیه از سوی ترکیه، اعلام کرده بود که این کشور را از برنامه ساخت اف۳۵ تا مارس سال جاری میلادی (اسفندماه) خارج خواهد ساخت.


بیشتر بخوانید


کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که اف۳۵ نمی‌تواند به جمع‌آوری اطلاعات از سوی روسیه جهت پی بردن به قابلیت‌های این جنگنده پیشرفته کمک کند.

به گفته بلومبرگ، این نخستین واکنش پنتاگون در مورد تداوم حضور ترکیه در ساخت جنگنده اف۳۵ و شاید نشانه‌ای از نرم شدن لحن دولت ترامپ نسبت به گذشته است.

سرهنگ دوم مایک اندروز، سخنگوی پنتاگون درحالی که ترکیه هنوز از خرید این جنگنده ممنوع است، اعلام کرد این تصمیم اواخر سال گذشته برای احترام به قرارداد موجود و پذیرش تحویل قطعات گرفته شد. سرهنگ اندروز مدعی شد که منابع جایگزین شناسایی شده و همزمان با خاتمه قرارداد‌های ترکیه و تحویل قطعات، از آن‌ها استفاده خواهد شد.

ترکیه قرار بود حدود ۱۰۰ فروند از این جنگنده را خریداری کند و به یکی از ۴ مشتری خارجی این جنگنده رادارگریز مبدل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۵ ۱۱ تير ۱۳۹۹
تركيه اف ٣٥ ميسازه ؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار