طرح احیا معادن کوچک مقیاس منطقه آزاد ماکو اجرایی شد

مدیر تسهیل تولید، صنایع و معادن منطقه آزاد ماکو گفت: طرح احیاء و فعال سازی معادن کوچک مقیاس منطقه آزاد ماکو همسو با جهش تولید در دستور کار سازمان قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، آرش یوسف زاده مدیر تسهیل تولید، صنایع و معادن منطقه آزاد ماکو  در نشست با فعالین و سرمایه گذاران معدنی گفت: با پیگیری‌های مدیریت تسهیل تولید، صنایع و معادن منطقه آزاد ماکو اولین جلسه طرح احیا معدن کوچک مقیاس با حضور معاون اقتصادی و سرمایه گذاری، نماینده شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و نماینده شرکت مادر تخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) و سرمایه گذاران وفعالان معدنی فعال در حوزه‌های مس، منیزیت و سنگ‌های تزئینی منطقه در سازمان منطقه آزاد ماکو برگزار شد.

ابراهیم جلیلی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان نیز در این نشست ضمن بیان پتانسیل‌های معدنی منطقه و با اشاره به عقد تفاهم نامه پهنه اکتشافی این سازمان با ایمیدرو، از حضور شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (ایمپاسکو) در منطقه استقبال و آمادگی کامل سازمان را برای همکاری‌های دو جانبه ابراز داشت.

نماینده طرح احیاء نیز در این نشست با ارائه کلیات طرح و اقدامات انجام شده در سایر مناطق کشور از فعال شدن و رسیدن به حداکثر ظرفیت تولید معادنی که در طی سالیان اخیر راکد بودند و یا با حداقل ظرفیت به کار خود ادامه می‌دادند خبر داد و اظهار کرد: معادن منیزیت سسیستان و بلوچستان از نمونه این اقدامات می‌باشند.

قربانی افزود: معرفی سرمایه گذار، معرفی به صندوق‌های بیمه، مذاکره با شرکت‌های بزرگ برای سرمایه گذای در حوزه‌های مختلف و واگذاری معادن و ... از جمله برخی اقدامات این شرکت در زمینه فعالسازی معادن و اجرای طرح احیاء معادن می‌باشند.

در ادامه بابایی نماینده شرکت میدکو نیز با تشریح برخی اقدامات و فعالیت‌های شرکت بیان داشت: نقش این شرکت در طرح احیا معادن بخصوص فعالسازی محدوده‌های مس منطقه آزاد ماکو با اهمیت است.

فعالین و سرمایه گذاران معدنی منطقه نیز مشکلات و درخواست‌های خود را در جلسه مطرح نموده و نماینده طرح احیاء برنامه‌های قابل اجرا و عملیاتی برای مرتفع شدن هر یک از موارد را بیان نموده و مقرر گردید موضوعات معادن و محدوده‌های معدنی توسط ایشان جمع بندی و رایزنی‌های لازم در این خصوص با شرکت‌ها و سرمایه گذاریان مرتبط انجام و در جلسات بعدی پیگیری گردد.

این جلسه اولین نشست از سلسه جلسات طرح احیا و فعالسازی معادن و محدوده‌های راکد منطقه آزاد ماکو است.

انتهای پیام/ن م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.