بیماران نیازمند، چشم انتظار اهدای خون/ کاهش خونگیری در استان قزوین

بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های خونی چشم انتظار سخاوت مردم نیکوکار استان قزوین در اهدای خون هستند.

مهدی اکبری مدیر کل انتقال خون استان قزوین  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین،گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، آمار اهدای خون به طور قابل توجهی کم شده است و این میزان کاهش به علت کم شدن میزان تردد افراد در سطح شهر و نگرانی افراد از انتقال ویروس کرونا است.

به گفته اکبری، در بهار امسال ۷ هزار و ۳۲۵ نفر خون اهداکردند که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۲۵ درصد کمتر شده است.

او اضافه کرد: شهروندان نوع‌دوست توجه داشته باشند که ترس از کرونا موجب این نشود که اهدای خون را فراموش کنند، چراکه نیاز به خون همیشگی است مخصوصا برای بیماران خاص و تالاسمی‌ها که نیاز مبرم دارند.

اکبری افزود: همه شرایط بهداشتی برای حضور اهدا کننده در انتقال خون که اطمینان خاطر داشته باشد ریسک انتقال عفونت متوجه اش نیست، در استان انجام شده است.

او گفت: ضد عفونی کردن، تب سنجی و معاینه پزشکان از جمله مواردی است که در مراکز انتقال خون انجام می‌شود.

اکبری اضافه کرد: مرکز خونگیری قزوین همه روزه جزء ایام تعطیل از ساعت ۸ تا ۲۰ و مرکز خونگیری تاکستان از ساعت ۸ تا ۱۳ پذیرای اهدا کنندگان خون است.

به گفته مدیر کل انتقال خون استان، فعالیت دوباره پایگاه سیار انتقال خون استان هم از هفته آینده در شهرستان بویین زهرا آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.