لزوم بهره گیری از روش‌های نوین تبلیغی در حوزه‌های دینی

در دیدار تعدادی از روحانیون و مبلغین دینی با مدیرکل صداوسیما بر لزوم بهره گیری از روش‌های نوین تبلیغی در حوزه‌های دینی تأکید شد.

لطیفی مدیر کل صدا و سیمای زنجانبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان در این نشست با اشاره به اهمیت توجه ویژه به مبانی اعتقادی در خانواده‌ها گفت: کمرنگ شدن باور‌های دینی و اعتقادی در جوانان و نوجوانان تبعات جبران ناپذیری در جامعه در پی دارد و شرایط روز جامعه می‌طلبد تا روش‌های نوینی برای تبیین و تحکیم این باور‌ها در نسل جدید اندیشیده شود.

 لطیفی با تاکید بر بهره مندی مبلغین و روحانیون از بستر‌های نوین رسانه‌ای افزود: برای پاسخگویی به نیاز‌ها و سوالات و ابهامات نسل جدید در حوزه دین و مذهب و مقابله با شبهه افکنی دشمنان در این حوزه مهم باید برنامه ریزی مدونی صورت گیرد.

رئیس رسانه استانی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان شبکه استانی بر آمادگی کامل صداوسیما برای تعامل و همفکری و همکاری با مبلغین و روحانیون برای عملی کردن ایده‌های جدید در قالب برنامه‌های اعتقادی تأکید کردو گفت: تجربه گذشته نشان داد که حضور روحانیون آگاه و آشنا به اصول رسانه، می‌تواند از سر درگمی جوانان در برابر انحرافات اعتقادی که بصورت لجام گسیخته و بدون نظارت در شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود جلوگیری و آنان را با معارف مترقی اسلامی بیشتر آشنا کند.

حجت الاسلام یوسفی رئیس ستاد اقامه نماز استان هم در این دیدار ضمن قدردانی از برنامه ریزی مناسب صداو سیمای مرکز زنجان در ماه مبارک رمضان و بستر سازی شایسته برای حضور روحانیون و مبلغین در برنامه‌های شبکه استانی گفت: با توجه به محدودیت‌های پیش آمده در شیوع کرونا، شبکه اشراق با کارکردی جهادی و تمام ظرفیت فرصت مناسب و تأثیرگذاری در شکل گیری سبک نوینی از برنامه سازی دینی با پوشش مناسبت‌های مذهبی این ایام را ایجاد کرد که جای تقدیر فراوان دارد.

او بهره مندی مومنان از منبر‌های تلویزیونی، ادعیه و مناجات شب‌های قدر از طریق رسانه استانی را حلقه مکمل بین مبلغین و مخاطبان در ایام ماه رمضان برشمرد و افزود: خوشبختانه بستر رسانه استانی کانونی در راستای دین باوری و کارکرد‌های عبادی، تبلیغی و آموزشی است که امیدواریم این همکاری تنگاتنگ تداوم یافته و منشاء خیر و برکت باشد.

حجت الاسلام یوسفی با اشاره به تولید برنامه «قرار شبها» در ماه مبارک رمضان توسط تیم تولیدی متشکل از روحانیون را، کاری جدید و بی سابقه در شبکه استانی عنوان کرده و گفت: این موضوع نشان دهنده اهتمام و توجه ویژه صداوسیمای استان به موضوعات دینی و مذهبی است و قطعا با ادامه این روند و اهمیت دادن به ایده‌های خلاقانه در حوزه برنامه سازی مذهبی شاهد اثرات مثبت آن در جامعه خواهیم بود.

در ادامه این نشست صمیمی، سایر اعضای حاضر نیز به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود در این موضوع پرداختند.
 
انتهای پیام/ن
 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.