وجود ۴۱ معدن فعال در استان

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۱ معدن فعال در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، فرامرزی معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون۷۵ فقره پروانه بهره برداری معدن با ذخیره قطعی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در استان وجود دارد.
 
فرامرزی با بیان اینکه استخراج اسمی سالانه این معادن ۵ میلیون تن است افزود: از این تعداد پروانه بهره برداری معادن، ۴۱ معدن با اشتغال بیش از ۴۴۰ نفر در استان فعال و در حال بهره برداری است.

او همچنین به مهم‌ترین مواد معدنی استان اشاره کرد و گفت: سلستین فسفات مواد اولیه سیمان، گچ و همچنین مواد اولیه آجر مهمترین مواد معدنی استان است.
 
معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت معدن و تجارت استان در خصوص فعال سازی معادن کوچک بیان کرد: امسال تلاش داریم که معادن کوچک و غیرفعال را با تامین منابع مالی و رفع معارضات دوباره فعال کنیم.
 
فرامرزی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های سازمان استفاده از پتانسیل‌های معدنی استان است گفت: مطالعات اقتصادی این معادن در حال تکمیل است و در حال حاضر در بحث بوکسیت و سلستین و گچ ما مطالعات فنی را از طریق تولید مواد معدنی ایران انجام می‌دهیم تا در صورت اقتصادی بودن، امکان احداث صنایع معدنی مرتبط با این مواد هم در استان محیا شود و سرمایه گذاران در این زمینه ورود پیدا کنند.
 
او همچنین مهمترین مشکلات معادن استان را معارضات محلی و دولتی خواند.
انتهای یپام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.