تولید ۱۲ هزار تن گوشت مرغ در خراسان جنوبی

معاون جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی از تولید ۱۲ هزار و ۱۰۰ تن گوشت مرغ در استان خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، اشرفی معاون جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: در سال ۹۸ میزان تولید گوشت قرمز در خراسان‌جنوبی ۱۳ هزار و ۶۰۰ تن بوده است که این آمار در سه ماه نخست سال ۹۹ به حدود ۴ هزار و ۱۵۰ تن رسید.

او با اشاره به اینکه امسال در خراسان‌جنوبی ۱۱۴ هزار و ۸۰۰ تن شیر تولید شده است، افزود: آمار تولید شیر در سه ماهه نخست سال ۹۹ نیز ۳۴ هزار و ۵۰۰ تن است.

اشرفی در زمینه میزان تولید گوشت مرغ در خراسان‌جنوبی نیز گفت: در سه ماهه نخست سال ۹۹ حدود ۱۲ هزار و ۱۰۰ تن و در سال ۹۸ بیش از ۵۸ هزار تن گوشت مرغ در استان تولید شده است.

 معاون جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه میزان تولید تخم مرغ در استان  طی سه ماهه نخست امسال ۶ هزار و ۵۰ تن و در سال گذشته ۲۴ هزار تن بوده است، ادامه‌داد: خراسان‌جنوبی قطب تولید گوشت مرغ و تخم مرغ در کشور است و اگر مشکلات تولیدکنندگان و فعالان صنعت دام و طیور در تأمین نهاده حل شود وضعیت بهتری را در عرضه این محصولات خواهیم داشت.


بیشتر بخوانید


معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: متأسفانه شیوع کرونا و کاهش مصرف مرغ در پی تعطیلی رستوران‌ها و مراسم‌های مختلف در اسفند، فروردین و اردیبهشت آسیب‌های فراوانی را به فعالان صنعت طیور وارد کرد و تولیدکنندگان، گوشت مرغ را با قیمتی بسیار پایین‌تر از قیمت تمام شده و حتی قیمت مصوب در خراسان‌جنوبی عرضه کردند.

اشرفی اظهار کرد: میزان تولید عسل در استان نیز طی سه ماه گذشته ۷۵ تن و در سال ۹۸ نیز حدود ۱۸۲ تن بودن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.