۳۲ روستای شهرستان گرمی از نعمت اینترنت پرسرعت بهره مند می‌شوند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: ۳۲ روستای شهرستان گرمی تا پایان امسال از نعمت اینترنت پرسرعت بهره مند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهروز رزمی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل در دیدار با نماینده مردم شهرستان گرمی در مجلس شورای اسلامی از احداث ۱۰ سایت جدید اپراتور ایرانسل با تکنولوژی نسل سوم و چهارم در این شهرستان خبر داد و گفت: با بهره برداری و افتتاح این سایت‌ها تا پایان سال جاری ۳۲ روستای این شهرستان از نعمت اینترنت پرسرعت بهره‌مند خواهند شد.

او با اشاره به اهمیت توسعه ارتباطات، اقدامات انجام شده در شهرستان مرزی گرمی گفت: در سال ۱۳۹۴ تعداد ۴۵ سایت تلفن همراه در این شهرستان نصب و فعال بود که با پیگیری‌ها و تلاش‌های انجام شده هم اکنون تعداد ۸۲ سایت اپراتور تلفن همراه در این شهرستان فعال است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل با بیان اینکه ۳۱۵ روستای شهرستان گرمی دارای تلفن ثابت، ۲۰۵ روستا تحت پوشش تلفن همراه و ۱۰۵ روستا مجهز به اینترنت پرسرعت می‌باشند، افزود: ۶ سایت روستایی WLL به تکنولوژی نسل سوم و چهارم ارتقا یافته است.

رزمی ادامه داد: با ارتقا و احداث سایت‌های جدید اپراتور همراه اول، ۳۰ روستای این شهرستان تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار خواهند گرفت که آماده بهره برداری و آزمایش می‌باشند.

او افزود: در شهرستان گرمی ۴۰ مدرسه شهری از طریق اینترنت پرسرعت ADSL و ۶۷ مدرسه روستایی از طریق اینترنت پرسرعت ADSL و Wifi به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شود و همچنین از محل اعتبارات طرح USO، اجرای فیبر نوری روستایی به طول ۸۰ کیلومتری در دستور کار است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۱ تير ۱۳۹۹
اقای رزمی عزیز، روستای لنج آباد مشگین شهر و 7 روستای هم جوار آن تحت پوشش شبکه تلفن همراه نیست!!!!