شهرهای قرمز هرمزگان تعطیل می شوند

استاندار هرمزگان گفت: ممنوعیت ها و محدودیت‌های جدید کرونایی در هفت شهر قرمز این استان از روز جمعه هفته جاری اعلام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، فریدون همتی استاندار هرمزگان چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران گفت: بندرعباس، حاجی آباد، قشم، رودان، بندرلنگه، میناب و کیش شهر‌های قرمز هرمزگان بوده که بنا داریم از جمعه هفته جاری این شهر‌ها را تعطیل کنیم.

او بیان داشت: همچنین با اعلام معاون وزیر بهداشت و درمان با توقف تمامی فعالیت‌های بازار سرپوشیده و بازار روز و کاهش کارکنان تا سقف ۵۰ درصد و مرخصی بیماران زمینه‌ای دستگاه‌های اجرایی موافقت شد.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: تا اوایل خرداد امسال شرایط استان عادی بود، اما از اواخر این ماه وضعیت از حالت هشدار به قرمز رسید.


بیشتر بخوانید

همتی یادآورشد: تجزیه و تحلیل‌های صورت گرفته نشان می‌دهد، گسترش بیماری کرونا در هرمزگان بیشتر به علت برپایی مجالس عروسی، ختم ، دورهمی و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی بوده است.

او ضمن تاکید بر زدن ماسک در مکان‌های عمومی ادامه داد: زنان خانه دار بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا در هرمزگان را به خود اختصاص داده اند.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: رسانه‌ها باید در این زمینه زنگ هشدار را به صدا درآورده و اگر مردم رعایت کنند، می‌توانیم با دغدغه کمتر از این پیک بیماری عبور کنیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.