۹ فرودگاه جهان که دیگر کارایی ندارند + تصاویر

فرودگاه‌ها همچون هر بنای دیگری نقش بسزایی در تاریخ بشریت داشته‌اند؛ ما در این گزارش برخی از فرودگاه‌های متروکه جهان را به شما معرفی می‌کنیم.

۹ فرودگاه متروکه در سرتاسر جهان و تاریخچه آن‌هابه گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ام اس ان، برخی از فرودگاه‌های جهان به دلیل بروز مشکلات مالی از بین رفته‌اند و برخی دیگر در درگیری ها آسیب دیده‌اند. بنابراین هم‌اکنون تبدیل به بنا‌های متروکه شده‌اند و همچون هر بنای متروکه دیگری، نظر افراد کنجکاو را به خود جلب می‌کنند.

ما در اینجا برخی از فرودگاه‌های متروکه جهان را بیش از پیش به شما معرفی می‌کنیم.

رومان روبروک عکاس از فرودگاه سوخومی بابوشارا در آبخازیا (بخشی از کشور گرجستان) بازدید کرد. این فرودگاه در دهه ۱۹۶۰ ساخته شد، اما فعالیتش پس از آسیب‌دیدگی در جنگ با جورجیا یعنی در اوایل دهه ۱۹۹۰ متوقف شد.

روبروک در توصیف وضعیت فعلی فرودگاه سوخومی بابوشارا به پله‌هایی که به یک سطح خالی منتهی می‌شوند، اشاره کرد.

فرودگاه سوخومی بابوشارا تا سال ۲۰۰۳ پر از مین‌های زمینی بود، اما بعد‌ها پاکسازی شد.

۹ فرودگاه متروکه در سرتاسر جهان و تاریخچه آن‌ها

هیچ مسافر یا هواپیمایی تا به امروز از فرودگاه جیزالمر در راجستان هند استفاده نکرده است. ساخت این فرودگاه ۱۷ میلیون دلار هزینه داشت و قرار بود در سال ۲۰۱۳ افتتاح شود؛ البته فرودگاه‌های کوچک نمی‌توانند با فرودگاه‌ها و مراکز مسافرتی بزرگ‌تر رقابت کنند.

رویترز نوشت جیزالمر یکی از ۲۰۰ فرودگاه بدون حاشیه بود که ساخت و افتتاح آن توسط دولت قبلی هند برای ترغیب و ترویج سفر و تجارت در مناطق دورافتاده‌تر شبه قاره هند برنامه‌ریزی شده بود.

۹ فرودگاه متروکه در سرتاسر جهان و تاریخچه آن‌ها

فرودگاه هلنیکون در یونان ۶۰ سال است که به عنوان قطب اصلی شهر برای سفر‌های تجاری شناخته می‌شود. این فرودگاه بین‌المللی کار خودش را در سال ۱۹۳۸ به عنوان پایگاه هوایی نظامی شروع کرد.

این فرودگاه اکنون با فرودگاه بین‌المللی آتن جایگزین شده است.

۹ فرودگاه متروکه در سرتاسر جهان و تاریخچه آن‌ها

فرودگاه بین‌المللی نیکوزیا در قبرس در دهه ۱۹۳۰ به عنوان یک مرکز هوایی نظامی ساخته شد. فعالیت این فرودگاه زمانی که ناسیونالیست‌های یونان آن را به مرکز جنگ در کودتای نظامی تبدیل کردند، تعطیل شد.

فرودگاه بین‌المللی نیکوزیا در سال ۱۹۷۴ بخشی از منطقه ضد شورش به حساب آمد و اگرچه از آن زمان به بعد دو فرودگاه جدید در جمهوری قبرس افتتاح شده‌اند، همچنان خالی است.

۹ فرودگاه متروکه در سرتاسر جهان و تاریخچه آن‌ها

فرودگاه مانستون واقع در انگلیس در سال ۲۰۱۴ تعطیل شد. صاحب این فرودگاه آن را به سرمایه‌گذاران فروخت.

براساس گزارشی از شورای شهر کنت، فرودگاه مانستون سودآور نبود البته یک شرکت در سال ۲۰۱۸ پیشنهادی را برای بازگشایی آن ارائه کرد، اما این پیشنهاد هنوز تصویب نشده است. فرودگاه مانستون هم‌اکنون تبدیل به جای پارک کامیون‌ها شده است.

۹ فرودگاه متروکه در سرتاسر جهان و تاریخچه آن‌ها

فرودگاه تمپلهوف در برلین بین سال‌های ۱۹۳۶ تا ۱۹۴۱ توسط نازی‌ها ساخته شد و از آن برای ساخت هواپیما‌های جنگی و سلاح استفاده می‌شد. این فرودگاه در طول جنگ جهانی دوم بدون استفاده باقی ماند، زیرا نیرو‌های متفقین می‌خواستند پس از جنگ از آن استفاده کنند. سپس ایالات متحده آمریکا تأسیسات فرودگاه تمپلهوف را از سازنده‌اش تحویل گرفت و آن را به یک اپراتور فرودگاه آلمانی تحویل داد.

در سال ۲۰۱۴ تصمیم گرفته شد که فرودگاه تمپلهوف به شکل اصلی خودش حفظ شود. امروزه در برخی از مواقع از فرودگاه تمپلهوف به عنوان لوکیشن فیلمبرداری استفاده می‌شود.

۹ فرودگاه متروکه در سرتاسر جهان و تاریخچه آن‌ها

فرودگاه بین‌المللی کای تاک واقع در هنگ کنگ در سال ۱۹۲۵ ساخته شده است. این فرودگاه در بین کوه‌ها و ساختمان‌های بلند قرار گرفته و به همین دلیل دسترسی به آن دشوار است. این فرودگاه در سال ۱۹۹۸ به دلیل مشکلات مربوط به ازدحام جمعیت، تعطیل شد.

فرودگاه مرکزی سیوداد رئال هم در اسپانیا قرار گرفته است.۱.۲ میلیارد دلار (۱ میلیون یورو) برای ساخت این فرودگاه هزینه شده است.

فرودگاه مرکزی سیوداد رئال در سال ۲۰۰۸ افتتاح شد، اما پس از گذشت مدت کوتاهی ورشکست شده و در سال ۲۰۱۲ تعطیل شد. این فرودگاه در سال ۲۰۱۵ در حراج فروخته شد.

۹ فرودگاه متروکه در سرتاسر جهان و تاریخچه آن‌ها

بیل کلینتون در سال ۱۹۹۸ برای افتتاح فرودگاه بین‌المللی غزه به آنجا سفر کرد.

فرودگاه بین‌المللی غزه با هدف ایجاد صلح در خاورمیانه ساخته و افتتاح شد، اما نیرو‌های رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۱ و در واکنش به حملات شبه‌نظامیان فلسطینی آن را بمباران کردند.

امروزه فلسطینیان از باقی‌مانده‌های فرودگاه به عنوان مصالح ساختمانی استفاده می‌کنند البته الگوی مسجدالاقصی که در این فرودگاه قرار گرفته بود، تا اندازه زیادی دست‌نخورده باقی مانده است.

۹ فرودگاه متروکه در سرتاسر جهان و تاریخچه آن‌ها


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۲:۵۰ ۱۳ تير ۱۳۹۹
جالب بود