پرداخت مطالبات گندمکاران در استان سمنان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: ۹۰ درصد از مطالبه گندم‌کاران استان معادل یکهزار و ۱۰ میلیارد ریال پرداخت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمد باقر منوچهری گفت: بیش از ۴۵ هزار تن گندم تا نهم تیر از سوی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان از گندم‌کاران خریداری شد.

او افزود: ارزش گندم‌های خریداری شده در استان سمنان یکهزار و ۱۳۱ میلیارد ریال برآورد می‌شود که تاکنون به طور متوسط حدود ۹۰ درصد از مطالبه گندمکاران استان نیز پرداخت شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان بیان کرد: ۹۷ درصد مطالبه گندم‌کاران در گرمسار و ۹۹ درصد مطالبه گندمکاران در آرادان پرداخت شد.

محمد باقر منوچهری ابراز داشت: ۲۸ مرکز خرید تضمینی گندم در استان سمنان پیش‌بینی شده که اکنون ۲۰ مرکز فعال است و با شروع برداشت گندم در مناطق شمالی استان بقیه مراکز خرید فعال می‌شود.

او تصریح کرد: استان سمنان در زمینه جمع‌آوری و ذخیره گندم خرید تضمینی به اندازه کافی انبار ذخیره دارد و اکنون ظرفیت ذخیره گندم استان سمنان ۲۸۰ هزار تن در بخش دولتی و خصوصی است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: امسال بر اساس اعلام سازمان جهادکشاورزی استان برداشت ۹۰ تا ۹۵ هزار تن گندم در استان پیش بینی شده که در صورت تحقق پیش بینی برداشت پنج تا ۱۰ هزار تن بیشتر از سال گذشته است.

۲ درصد از سهم تولید غلات کشور متعلق به استان سمنان است.

نزدیک به ۲۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان زیر کشت گندم است که از این وسعت کشت گندم ۲۱ هزار و ۴۴۰ هکتار کشت آبی و یک هزار و ۷۵ هکتار دیم است.

پیش از این اعلام شد امسال خرید تضمینی گندم در استان سمنان به نرخ ۲۵ هزار ریال انجام می‌شود.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار