سایه کرامت رضوی بر فعالیت کتابداران مازندرانی

فعالیت کتابداران در کتابخانه‌های عمومی مازندران در دهه کرامت با شور و شوق معنوی بیشتر ادامه یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران، گفت: برگزاری دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی که پس از بازگشایی کتابخانه‌های عمومی با حال و هوای متفاوتی از سوی کتابداران در حال پیگیری بود، با ورود به دهه کرامت و در آستانه میلاد امام رضا (ع) با شور و شوق معنوی بیشتر ادامه یافت.

او افزود: با وجود رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌هایی که در برگزاری برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان وجود دارد، اما کتابداران با همان حس ارادت به ساحت حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت شاهچراغ (ع)، فعالیت‌های ترویج سیره رضوی را با تمرکز بیشتر در فضای مجازی دنبال می‌کنند.

ولیپور گفت: در ابتدای دهه کرامت ویژه برنامه‌ای را برای سفیران کتاب و دختران فعال عضو کتابخانه‌های عمومی غرب استان در رامسر برگزار کردیم.

او به برگزاری نشست‌های کتاب خوان مجازی اشاره کرد و گفت: این نشست‌ها که با هدف به اشتراک گذاری کتاب‌های خوانده شده برگزار می‌شوند در این روز‌ها با تمرکز بر کتاب‌هایی با موضوع زندگی و سیره امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت شاهچراغ (ع) و همچنین کتاب‌های جشنواره رضوی در فضای مجازی دنبال شدند.

ولیپور  برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب را هم مورد توجه قرار داد و افزود: مسابقات فرهنگی و معرفی کتاب‌های شاخص از سوی کتابداران و اعضای فعال در فضای مجازی در قالب کلیپ‌های یک دقیقه‌ای از دیگر برنامه‌هایی بوده که در این روز‌ها در حال انجام شدن است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران ابراز امیدواری کرد با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط همه مردم و از بین رفتن ویروس کرونا در آینده‌ای نزدیک، رونق فعالیت‌ها را از فضای مجازی به فضای کتابخانه‌ای بازگردانیم و بتوانیم همان فضای دلنشین دورهمی‌های کتابخوانی در کتابخانه‌های عمومی را شاهد باشیم.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار