فرمانده انتظامی استان ایلام خبر داد؛

ناجا یکی از ارکان مهم نیرو‌های مسلح

سردار یاری گفت:ناجا یکی از ارکان مهم نیرو‌های مسلح است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛سردار نورعلی یاری فرمانده انتظامی استان ایلام در دیدار با سارا فلاحی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: ناجا یکی از ارکان مهم نیرو‌های مسلح است که با ماموریت‌های متعددی در بخش‌های مختلف مواجه است و خدا راشکر در دوران تشکیل این سازمان، قدم‌های بسیار بلندی در جغرافیای کشور و خصوصاً در استان ایلام برای تامین امنیت آرامش مردم برداشته شده است.

 سردار  یاری  اظهار کرد: در استان ایلام با پشتوانه گرم مردم مسئولان به ویژه شورای تامین استان و همچنین به تعبیر مقام معظم رهبری مجاهدان فی سبیل الله در ناجا، اقدامات خوبی برای ایجاد امنیت و آرامش در استان ایلام انجام شده است.

او افزود: بر اساس تدابیر رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و فرمانده ناجا، هر ساله اولویت‌های کاری ابلاغ می‌شود و متناسب با این تدابیر ماموریت‌های پلیس شکل می‌گیرد.

فرمانده انتظامی استان ایلام اضافه کرد: اولین اولویت ما بحث ارتقاء معرفت دینی و رفتاری کارکنان خصوصاً در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها که ارتباط بیشتری با مردم متهمان و مجرمان دارند است.

او یادآور شد: توجه به معیشت کارکنان، توسعه اشراف اطلاعاتی و امنیتی، ارتقاء کمی و کیفی خدمات انتظامی در بخش‌های مختلف، مقابله جدی با قاچاق کالا و ارز، سلاح و مهمات غیرمجاز، موادمخدر، مبارزه همه‌جانبه و موثر با جرائم به عنف، سرقت، اراذل و اوباش، مفاسد اقتصادی، کاهش تصادفات و... از دیگر اولویت‌های ناجا برای نهادینه کردن امنیت و آرامش در جامعه است.

این مقام ارشد انتظامی استان ایلام عنوان کرد: تحول همه جانبه و تلاش در جهت هوشمندسازی پلیس و مقابله با جرایم سایبری از دیگر اقداماتی است که به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

او اقدامات چند سال اخیر پلیس استان اشاره کرد و افزود: در مهار بحران سال ۹۶ و ۹۸ استان ایلام خوب درخشید به نحوی که شاهد تلفات انسانی و مالی نبودیم و این مهم، جز با حضور انقلابی پلیس و هوشمندی مردم میسر نبود.

فرمانده انتظامی استان ایلام اعلام کرد: پلیس علاوه بر ماموریت‌های ذاتی در بحث آموزش همگانی نیز ورود پیدا کرده به نحوی که در چند سال اخیر بالای ۲۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان، تحت تعالیم کارشناسان حوزه اجتماعی، مواد مخدر و پلیس فتا قرار گرفتند.

او گفت: با ایجاد مراکز مشاوره‌ای در کلانتری‌ها و پاسگاه‌های استان ۷۰ درصد پرونده‌ها به مصالحه انجامیده و این یک اقدام بی نظیر برای جلوگیری از ورود پرونده‌ها به چرخه قضائی است.

سردار یاری بیان کرد: در حوزه جرائم امنیتی و انتظامی یکی از امن‌ترین استان‌های کشور هستیم و همچنین رتبه ۳۲ کشور را در زمینه سرقت داریم و این یعنی ۳۱ استان از ما در خصوص وقوع سرقت بالاتر هستند.

فرمانده انتظامی استان ایلام در بخش پایانی سخنان خود به موضوع مأموریت اربعین در چند سال اخیر اشاره کرد و ادامه داد: در ماموریت چهار سال اخیر اربعین، ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در مرز بین المللی مهران به اندازه جمعیتی بالاتر از تهران ورود و خروج داشتند.

او افزود: در حوزه اربعین مشکلات زیادی داریم و مدیریت گذرنامه ما جوابگوی ۱۰ هزار نفر است، اما در اربعین ما با جمعیت ۳۰۰ هزار نفر روبرو هستیم که می‌طلبد در این زمینه چاره‌ای اندیشیده شود.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.