انهدام باند ۴ نفره حفاران غیرمجاز اشیای عتیقه در مهاباد

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: با تلاش نیرو‌های یگان حفاظت این اداره، ۴ نفر از باند حفاران غیرمجاز در مهاباد دستگیر و متلاشی شدند.

سرهنگ بهزاد حجابی فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: در پی‌ دریافت گزارش‌های جوامع محلی و تعامل و همکاری اطلاعاتی با همیاران میراث فرهنگی مهاباد، ۴ نفر از اعضای باند حفاران غیر مجاز دستگیر و دو دستگاه خودروی پی‌کی و پژو SLX به همراه یک دستگاه فلزیاب، اسلحه شکاری و آلات و ادوات حفاری از قبیل بیل، کلنگ و طناب از آنان کشف و ضبط شد.

این مقام ارشد انتظامی با اعلام اینکه این اقدام با فرماندهی پاسگاه انتظامی مکریان غربی (دارلک) راس ساعت ۲۴:۰۰ صورت گرفت افزود: نیرو‌ها به محض اطلاع از حضور حفاران به محل اعزام شده و حین بازگشت با دو خودرو و یک موتورسیکلت مواجه می‌شوند.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: در نتیجه حفاران غیرمجاز با مشاهده ماموران متواری شده و در نهایت نیروها، پس از تعقیب و گریز موفق به دستگیری ۴ نفر به همراه دو خودرو شدند که متاسفانه دو نفر از راکبان موتورسیکلت در این تعقیب و گریز‌ها موفق به فرار شدند. افراد متواری شده شناسایی شده و دستگیری افراد مذکور در دستور کار پاسگاه مکریان غربی قرارگرفت.

با بررسی‌های انجام گرفته مشخص شد، این باند در یکی از منازل متروکه واقع در تپه باستانی قره‌داغ توابع مهاباد به صورت مخفیانه اقدام به حفاری غیرمجاز برای تحصیل اشیاء تاریخی می‌کنند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.