شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه تدوین اسناد فرهنگی توفیق نسبی داشته است

معاون خط مشی‌گذاری ستاد فرهنگ دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه تدوین اسناد و سیاست‌های فرهنگی در کشور توفیق نسبی داشته و هم‌اینک با استاد فرهنگی موثری مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمود حاجی­لویی در نشست شورای فرهنگ عمومی با موضوع تدوین سند مهندسی فرهنگی (برش استانی) که در سرسرای اجتماعات استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد اظهارداشت: هم‌اینک سرمایه‌ای از اسناد و سیاست‌های فرهنگی در کشور داریم که حاصل تلاش‌های چندین ساله در این زمینه است.

او بیان کرد: در حوزه فرهنگ ۲ سند عالی شامل نقشه مهندسی فرهنگی کشور و سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش وجود دارد.

معاون خط مشی‌گذاری ستاد فرهنگ دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: یکی از مطالبات فرهنگیان و جامعه فرهنگی کشور این بود که با مشارکت و هم‌افزایی تمام بخش‌ها و دستگاه‌ها اسناد بالادستی تدوین و اجرا شود.

او اظهارداشت: اجرای اسناد فرهنگی در دوره جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی با جدیت ویژه‌ای دنبال می‌شود.

حاجیلویی تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در دوره جدید خود اجرایی کردن اسناد و مصوبات این شورا را در دستو کار قرار داده است.

او بیان کرد: اجرایی کردن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی همواره در فرمایشات رهبر معظم انقلاب و احکامی که برای اعضای این شورا صادر کردند مساله فرهنگی مورد تاکید قرار گرفته است.

معاون خط مشی‌گذاری ستاد فرهنگ دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سه اقدام اساسی در حوزه فرهنگ کشور شامل یک اقدام در مرکز و ۲ اقدام اساسی دیگر در استان‌ها دنبال می‌شود.

او ادامه داد: در مرکز به دنبال این هستیم که بتوانیم مسیری را در جاری شدن اسناد و سیاست‌های فرهنگی در برنامه‌های فرهنگی کشور بازکنیم.

حاجیلویی اظهارداشت: نخستین وظیفه ستاد راهبری نقشه مهندسی کشور تمهید مقدمات و رقم زدن شرایط به گونه‌ای که سیاست‌های این نقشه در برنامه‌های پنج ساله نقش خودش را ایفا کند که سازمان برنامه و بودجه حضور ویژه‌ای در این برنامه‌ها باید داشته باشد.

او بیان کرد: در تدوین برنامه هفتم توسعه با بودن نقشه مهندسی در کشور و شکل گیری ستاد مهندسی و مصوبات این ستاد و همچنین تشکیل ستاد اگر با یک تلاش مضاعف همراه باشد می‌توانیم برنامه فرهنگی در برنامه هفتم توسعه داشته باشیم.

معاون خط مشی‌گذاری ستاد فرهنگ دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگ گفت: شورای عالی فرهنگی اگر به دنبال اجرای سیاست‌های فرهنگی است باید به کنشگران فرهنگی کشور نزدیک شده و وضعیت فرهنگی کشور را در اجرای سند مدنظر قرار دهد.

او بیان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی برای نزدیک شدن به کنشگران فرهنگی که رویداد‌ها و تغییرات فرهنگی را رقم می‌زنند رویکرد محلی و استانی را دنبال می‌کند که برای آن دو اقدام اصلی وجود دارد که یکی از آن‌ها برش استانی است.

حاجیلویی تصریح کرد: حرکت مبتنی بر واقعیت فرهنگ و جغرافیای اقلیمی کشور باید در رویکرد‌های برش استانی مدنظر باشد تا بتوان به اهداف مدنظر رسید.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار