کارگروهی برای احیای مزارع پرورش میگو چوئبده تشکیل شد

فرماندار ویژه آبادان گفت:مزارع پرورش میگو در چوئبده باید احیا شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،ابوعلی مدیرکل شیلات استان خوزستان امروز در آبادان گفت: تا امروز پیگیری های خوبی برای بازگرداندن فعالیت اقتصادی و رونق تجاری به مزارع پرورش میگو در چوئبده صورت گرفته است.

او هماهنگی های بین بخشی برای رفع محدودیت پرورش آبزی در این حوضچه ها را ضروری دانست و افزود: شیلات در این زمینه تلاش و همکاری خواهد کرد.

سید زین العابدین موسوی فرماندار ویژه آبادان هم گفت: سایت میگوی چوئبده با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵ هزار نفر فرصت بسیار خوبی است که باید احیا شود.

او افزود: با توجه به ظرفیتی که برای پرورش ماهی و میگو در منطقه وجود دارد اما برای مصرف داخلی از استان های همجوار محصول وارد می کنیم.

فرماندار ویژه آبادان گفت: با توجه به هزینه های صورت گرفته برای پرورش ماهی و میگو متاسفانه کار خاصی انجام نشده است و حوضچه های پرورش ماهی به علت بدهی بانکی و دریافت نکردن تسهیلات همچنان تعطیل هستند.

موسوی افزود: بانک به جای مصادره اموال و تعطیلی کار، باید فعالان بدهکار در حوزه شیلات را پای کار بیاورد.

مختار از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با گلایه از بی توجهی مسئولان کشوری نسبت به رونق اقتصادی در شهر مرزی چوئبده گفت: این نشست باید در سطح ملی برگزار شود و بنده از رئیس سازمان شیلات کشور در مجلس خواستار پاسخ خواهم شد .

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.