یک عبارت مبهم و دو نتیجه‌گیری؛

اعتبارنامه تاجگردون یا مجلس یازدهم؟/ نمایندگان از «تصمیم گیری» دردسر ساز می‌گویند

مهر تأیید یا رد اعتبارنامه تاجگردون، دیگر تنها به نماینده گچساران مربوط نمی‌شود، بلکه اعتبارنامه یازدهمین مجلس هم هست.

اعتبارنامه تاجگردون یا مجلس یازدهم؟/ نمایندگان از «تصمیم گیری» دردسر ساز می‌گویندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم اسدی بیدمشکی؛ کمیسیون تحقیق مجلس یازدهم، اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون، نماینده گچساران و باشت را سوم تیر ماه تأیید کرد. حجت‌الله فیروزی، سخنگوی این کمیسیون با اعلام خبر یاد شده به باشگاه خبرنگاران جوان گفت که «این پایان کار پرونده آقای تاجگردون نیست؛ گزارش اعتبارنامه او باید در صحن علنی مجلس بررسی شود تا نمایندگان مجلس به اعتبارنامه او رأی دهند.» تأیید اعتبارنامه نمایندگی، مرحله‌ای است که صلاحیت حضور منتخبان مجلس بار دیگر در پارلمان بررسی می‌شود.

اما پیش از این هم، اعتبارنامه نماینده گچساران یک بار دیگر تأیید شده بود. حدود ۱۴ روز قبل از تأیید کمیسیون تحقیق، بیستم خرداد ماه، سخنگوی شعبه دوازدهم مجلس جدید به باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد که «با رأی مخفی نمایندگان، ۹ نفر از ۱۶ نماینده حاضر با تأیید اعتبارنامه تاجگردون موافقت کردند.» فردای آن روز در ۲۱ خرداد ۹۹ زمانی که انتظار می‌رفت با خواندن گزارش شعبه دوازدهم در صحن علنی، داستان اعتبارنامه‌های مجلس یازدهم حداقل در میان نمایندگان تمام شود، علیرضا زاکانی، نماینده قم و از معترضان به اعتبارنامه تاجگردون، خطاب به محمدباقر قالیباف، ریاست جدید پارلمان اخطار داد و خواستار به رأی گذاشتن آن شد. او به چهار اصل ۸۵، ۷۳، ۷۲ و ۹۳ قانون اساسی استناد کرد.

وقتی اصل ۸۵ تاجگردون را روانه کمیسیون تحقیق کرد/ توییتر برنامه‌ای برای اعلام ناگفته‌ها

اصل ۸۵ قانون اساسی تصریح می‌کند که سِمَت‏ نمایندگی‏ قائم‏ به‏ شخص‏ است‏ و قابل‏ واگذاری‏ به‏ دیگری‏ نیست‏. در نتیجه مجلس‏ نمی‌‏تواند اختیار قانون‌گذاری‏ را مگر در موارد ضروری، به‏ شخص‏ یا هیئتی‏ واگذار کند. زاکانی با استفاده از این بخش قانون، رئیس مجلس را مجاب کرد تا اخطار را به رأی بگذارد؛ او گفت که «آیین نامه داخلی مجلس سال ۹۷ اصلاح شده است و اخطار من قابل بررسی است.» با پذیرش قالیباف، ۹۲.۳ نمایندگان حاضر، نظر نماینده قم را پذیرفتند و اعتبارنامه تأیید شده تاجگردون در شعبه، سر از کمیسیون تحقیق در آورد.

موضوع تأیید اعتبارنامه جایی چالش برانگیزتر می‌شود که اعلام تأیید آن از سوی کمیسیون تحقیق، صدای معترضان، فضای حقیقی و مجازی را پر می‌کند و برنامه کاربردی تعدادی از نمایندگان این دوره مجلس و عده بسیاری دیگر، توییتر را، موجی از افشاگری‌ها، گمانه زنی‌ها و وعده علنی کردن فساد‌ها بر می‌دارد.

علیرضا زاکانی، در کلیپ و ویدیویی، مسئله تاجگردون را دغدغه عمومی و امتحان مجلس یازدهم دانست. نماینده قم گفت که «شعبه و کمیسیون تحقیق، اسناد او و معترضان را با رویه‌ای نادرست و بدون بررسی ابعاد مختلف رسیدگی کرده است.»

زاکانی بیان کرد: امروز که می‌دانیم و می‌بینیم رویه نادرستی طی شده و بدون رسیدگی به ابعاد مختلف اسناد ما شاهد اعلام نظر شعبه و کمیسیون تحقیق هستیم، لازم است که اسناد خود را به ملت تقدیم کنیم و این ملت است که باید تصمیم بگیرد که وی [تاجگردون] صلاحیت دارد یا نه.

اعتبارنامه تاجگردون یا مجلس یازدهم؟/ نمایندگان از «تصمیم گیری» دردسر ساز می‌گویند

 رفوزه‌ها و تجدیدی‌های آزمون تاجگردون

او با انتقاد از دستگاه‌های نظارتی، تأکید کرد که در مسیر بررسی اعتبارنامه نماینده گچساران اعمال نظر رخ داده است. زاکانی به عملکرد دو دستگاه امنیتی کشور هم پرداخت؛ نماینده قم گفت که «یکی از عوامل عدم برخورد درست با فساد، دستگاه‌های امنیتی کشور هستند. در مورد آقای تاجگردون یکی از آنها رفوزه و دیگری هم تجدید شده است.»

به بیان زاکانی، یکی از دستگاه‌های امنیتی گزارش درست را ارائه نکرد و دیگری پس از طی مسیر درست، در کمیسیون تحقیق، فرافکنی داشته است. این معترض به اعتبارنامه تاجگردون اعلام کرده است که «نماینده گچساران یک شبکه اقتصادی فسادآلود را به وجود آورده و با فشار ظرفیت‌های کمیسیون برنامه‌و‌بودجه و برخی ابزار‌های دیگر استفاده کرده است.»

گفته‌های نماینده قم نشان می‌دهد که کمیسیون تحقیق به وظیفه‌اش عمل نکرده است. زاکانی در همان ویدئو اظهار می‌کند که «او و معترضان به اعضای کمیسیون مذکور تیتر‌های مفاسد تاجگردون را بیان کردند و اسنادشان را در بیش از ۲۰۰ صفحه ارائه دادند» و به نظر می‌رسد فرصت کافی برای بررسی اسناد داده نشده است. این نماینده دوره‌های پیشین مجلس بیان می‌کند «آقای تاجگردون به آقای نیک‌بین (عضو کمیسیون تحقیق اعتبارنامه) گفته بود که اگر یکی از اتهام‌ها را قبول کنم، با همان یکی من را از مجلس می‌اندازید.»

چند روایت‌ از عملکرد کمیسیون تحقیق

حجت الاسلام جواد نیک‌بین، عضو کمیسیون تحقیق اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون است که برای بررسی هر چه بیشتر وظیفه‌اش، در چند نوبت به یاسوج، گچساران و باشت سفر کرد و همچنین دیدار‌هایی با برخی از چهره‌های سیاسی و فرهنگی داشته است. او از معتقدان رأی گیری نتیجه اعتبارنامه تاجگردون در صحن علنی است و در توییتر، رأی مخالفتش با اعتبارنامه تاجگردون را علنی‌تر کرد. به علاوه هفته گذشته توییت زد که «پس از پایان کمیسیونش باری دیگر به یاسوج، باشت و گچساران رفته و دیدار‌های زیادی با نخبگان سیاسی و فرهنگی منطقه داشته است.» همچنین خبر داد که «مطالب جدیدی در مورد غلامرضا تاجگردون، شرکت‌های پیمانکاری و ‎اعضای کمیسیون تحقیق به دست آورده است که اطلاع خواهد داد.» او پیشتر هم گفته بود اسناد محکمی از این نماینده به دست آورده است.

اعتبارنامه تاجگردون یا مجلس یازدهم؟/ نمایندگان از «تصمیم گیری» دردسر ساز می‌گویند

دو هفته پیش در اوج اظهار نظر‌ها درباره کمیسیون تحقیق، حجت الاسلام نیک‌بین در یک پیام توییتری گفته بود «اعتبارنامه تاجگردون فقط با تحقیق سه نفر انجام شد و بقیه هیچ گونه تحقیقی نکردند؛ حال چرا ادعا کردند به خاطر ‎حجت شرعی رأی به تأیید داده اند، خدا میداند.» و ابتدای هفته گذشته، علی اصغر خانی، رئیس کمیسیون تحقیق مجلس در یک رشته توییت، گزارشی از روند بررسی پرونده تاجگردون داد و از جلسات برگزار شده گفت. او در بخش آخر توییت‌هایش، اظهار کرد: در روز سه شنبه ۳ تیرماه که ساعاتی از جلسه گذشته بود و کمیسیون با توجه به اظهارات دو طرف، مستندات، مدارک و گزارش دقیق و کارشناسی کمیته ۴ نفره در حال تصمیم گیری نهایی بود، نامه‌ای از سوی آقایان کریمی، شاکری و نجابت از نمایندگان محترم که مخالف بودند به دست اینجانب رسید.

خانی افزود: در این نامه تقاضای وقت بیشتر برای صحبت داشتند. نامه را در جلسه قرائت کردم و با توجه به اینکه وقت قانونی برای بررسی پرونده طبق آیین نامه داخلی قابل تمدید نبود، درخواست مورد موافقت اعضا قرار نگرفت. پس از جمع بندی کامل، کمیسیون وارد رای گیری و اعتبارنامه آقای تاجگردون تایید شد؛ لذا ما بر اساس مستندات، شواهد و گزارش‌های کارشناسی دقیق تصمیم گرفتیم و شایسته نیست که شاهد بداخلاقی و حاشیه‌سازی در این موضوع باشیم. همانطور که قبلاً گفتم به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل کردیم تا حق‌الناس و حق‌الله بر گردنمان نباشد.

معترضان در نشست خبری؛ از روشنگری تا لزوم رأی گیری در صحن علنی

سه شنبه گذشته، تعدادی از معترضان به اعتبارنامه تاجگردون یک نشست خبری را برگزار کردند. در این جلسه مدعیان فساد غلامرضا تاجگردون و موافقان نتیجه بررسی اعتبارنامه رد صحن علنی، گفته‌هایشان را بیان کردند. خلاف‌گویی و پایبند نبودن به اظهار‌ها از مواردی بود که به نماینده گچساران و باشت نسبت داده شد.

علیرضا زاکانی در بخشی از ادعا‌ها و اعتراض‌هایش بیان کرد: تلاش کردیم با ارائه سند صحبت کنیم، اما شعبه ۱۲ و کمیسیون تحقیق به هیچ وجه به اسناد ما وارد نشدند؛ ما ساعت‌ها وقت گذاشتیم، اما برخی از دوستان به مسئولیتشان به خوبی عمل نکردند.

او ادامه داد: هفته قبل جمعی از معترضان به اعتبارنامه تاجگردون به محضر آیت‌الله جنتی رفتند و او تأکید کرد که مجلس مبتنی بر اسناد است و باید به وظایف خود عمل کند. اما متأسفانه در شعبه ۱۲ و کمیسیون تحقیق به هیچ وجه اسناد ما بررسی نشد، تاجگردون ده‌ها بار خلاف گویی کرده است و سعی می‌کند که به وسیله مظلوم نمایی با عواطف مردم بازی کند.


بیشتر بخوانید


اعتبارنامه تاجگردون یا مجلس یازدهم؟/ نمایندگان از «تصمیم گیری» دردسر ساز می‌گویند

سخنگوی کمیسیون تدوین آیین نامه: به رأی گذاشتن اخطار زاکانی در صحن سلیقه‌ای بود

نمایندگان معترض همچنان معتقدند بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی، صحن علنی صفحه آخر بررسی اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون است. اما برخی نمایندگان نگاهی دیگر دارند؛ گفت‌وگوی باشگاه خبرنگاران جوان با سمیه محمودی، سخنگوی کمیسیون تدوین آیین نامه مجلس یازدهم، علاوه بر نگاهی متفاوت، از وجود اختلاف نظر و یک کلمه مبهم در آیین نامه حکایت دارد.

محمودی به رأی گذاشتن اخطار علیرضا زاکانی را ناشی از نبود تسلط کافی بر روی قانون و مقداری سلیقه‌ای توصیف کرد. او اظهار کرد که «برای نمایندگان تأیید شده دیگر هم صرفاً گزارش اعتبارنامه در صحن قرائت شد. اما متأسفانه مجلس یازدهم با آیین‌نامه کاری ندارد. همکاران ما تفسیر‌هایی از آیین‌نامه دارند، اما طبق قانون باید گزارش تأیید اعتبارنامه در صحن ارائه داده شود.»

سخنگوی کمیسیون تدوین آیین نامه مجلس گفت: اگر آیین‌نامه اشکالی دارد، باید اشکالاتش را برطرف کرد، ولی تا زمان وجود یک قانون، باید بر اساس آن عمل کرد و با ارائه طرح پیشنهاد آن از سوی نمایندگان، لازم است بر اساس آیین‌نامه وقت، پیش رفت.

گزارش تأیید اعتبارنامه در کمیسیون تحقیق رأی گیری ندارد

او گفت: بر اساس آیین‌نامه داخلی، چنانکه در روز‌های گذشته برای اکثریت نمایندگان اتفاق افتاد، با تأیید اعتبارنامه نماینده در شعبه، گزارش آن در صحن قرائت می‌شود و در صورت رد اعتبارنامه، کمیسیون تحقیق مستقیماً مأمور بررسی اعتبارنامه خواهد شد و نیازی هم به مطرح شدن موضوع در صحن نیست.

محمودی تصریح کرد: اگر شعبه اعتبارنامه را رد کند، از طریق هیئت رئیسه به کمیسیون تحقیق ارجاع می‌شود تا پس از رسیدگی و ارائه گزارش، برای تصمیم گیری مجلس در دستور کار قرار گیرد.

ماده ۳۱ آیین نامه داخلی پارلمان جمهوری اسلامی و بر اساس آخرین تغییر‌ها و اصلاح تصریح می‌کند که «کمیسیون تحقیق در اکثر ظرف مدت ۱۵ روز به دلایل و توضیحات کتبی شعب و معترض یا معترضان رسیدگی می‌کند و پس از استماع و بررسی توضیحات معترض یا معترضان و دفاعیات کتبی یا حضوری نماینده مورد اعتراض، نظر خود را به مجلس ارسال می‌کند.» همچنین تبصره دوم این ماده یاد آور می‌شود «کمیسیون تحقیق موظف است حداقل ۲۴ ساعت قبل از رسیدگی به اعتبارنامه معترضان و معترضان و نماینده‌ای که اعتبارنامه‌اش مورد اعتراض واقع شده است، دعوت به عمل آورد.»

ماده ۳۲ این آیین نامه توضیح می‌دهد «چنانچه کمیسیون تحقیق اعتبار نامه رد شده از سوی شعبه را رسیدگی کند و نظر به تایید اعتبار نامه داشته باشد، گزارش آن برای تصمیم گیری مجلس در دستور کار قرار می‌گیرد و در صورتی که نظر کمیسیون مبنی بر رد اعتبارنامه باشد، گزارش آن حداکثر به مدت ۱۵ دقیقه در مجلس مطرح و ادله رد اعتبارنامه ارائه می‌شود.

نماینده‌ای که اعتبارنامه‌اش توسط کمیسیون رد شده است، حداکثر به مدت ۳۰ دقیقه فرصت دارد تا از خود دفاع کند. ضمن اینکه می‌تواند بخشی از وقت خود را به حداکثر دو نفر از نمایندگان واگذار کند. سپس گزارش کمیسیون تحقیق به رأی گذاشته می‌شود. چنانچه ردیف اعتبار نامه به تصویب مجلس نرسد رئیس جلسه تصویب آن را اعلام می‌کند.»

اعتبارنامه تاجگردون یا مجلس یازدهم؟/ نمایندگان از «تصمیم گیری» دردسر ساز می‌گویند

یک «تصمیم گیریِ» دردسر ساز

عبارت «تصمیم گیری» درجمله «گزارش آن برای تصمیم گیری مجلس در دستور کار قرار می‌گیرد» به عنوان نقطه ابهام برانگیز، اختلاف نظر‌هایی ایجاد کرده است؛ سمیه محمودی اگرچه تغییر این عبارت مبهم را لازم می‌داند، اما باز هم عقیده دارد دیگر نیازی به قرائت گزارش نیست. همچنین او تأخیر ارائه گزارش شعبه درباره اعتبارنامه نماینده گچساران و باشت را به دلیل وجود فشار‌هایی دانست که ارتباطی به حضور تاجگردون در کمیسون‌ها ندارد.


بیشتر بخوانید


مجلس یازدهم که با شعار انقلابی‌گری پا به میدان گذاشته است، پس از گذشت بیش از یک ماه از آغاز به کار خود، در تشخیص اعتبار تاجگردون وارد چالش برآوردن انتظارها شده است؛ مهر تأیید یا رد این اعتبارنامه، دیگر تنها برای تاجگردون ثبت نمی‌شود، بلکه حالا اعتبارنامه نماینده گچساران و باشت، اعتبارنامه یازدهمین مجلس شورای اسلامی هم هست. عده‌ای به دنبال رأی گیری گزارش کمیسیون تحقیق‌اند تا به قول علیرضا زاکانی، نماینده قم و از معترضان سرسخت به اعتبارنامه تاجگردون، رفوزه شدن کمیسیون تحقیق جبران شود. غلامرضا تاجگردون هم از سوی دیگر، برای ادعاهای مخالفان، پاسخ هایی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۴
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
رضایی
۰۱:۲۷ ۲۰ تير ۱۳۹۹
اگر همه شهامت بخرج بدهند ونمایدگان متخلف را محاکمه کنند ومجلس را از این ادمهای باری هر جهت پاک کنند انووقت یک مجلس کارامد می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۱۵ تير ۱۳۹۹
جلو بخور بخور نمایندگان بگیر ید رانت پارتی بازی بی داد می کنه چی میدن اینا ول کن نیستند جوان بدبخت بی شغل می اندازن دنبالشان مگه نمی گن منت حاتم طایی نکشیذ ای داد وبی داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس۳
۲۳:۵۴ ۱۵ تير ۱۳۹۹
آقایان مجلسی قوه قضاییه چراوقتی میدونیدآقای تاجگردون انقدفسادکرده مجازاتش نمیکنیدچرامردم بدبین میکنیدتاجگردون طبری دومه
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۲۲:۱۳ ۱۶ تير ۱۳۹۹
تو تاجگردون رو با طبری یکی کردی آخه ؟؟؟؟؟ چی میزنی ؟؟
Switzerland
سید فروزان
۲۳:۲۷ ۱۵ تير ۱۳۹۹
اگر فاسد است این شخص جایش زندان است
اکر قرار باشد مجلس یازدهم از ابتدای کار سلیقه ای و سفارشی و تحمیلی باشد ، وای به حال مردم
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۳:۱۱ ۱۵ تير ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
انشاءالله ریاست جمهوری آینده شخصیتی باشد که نه اصولگرا باشد و نه اصلاح طلب باشد ولایت مدار اسلام ناب محمدی ص باشد مردمی باشد اعتدالگرا و منطقی و در برابر دشمنان و فاسدین و فاسقین بسیار بدبین و خشک و سرد و خشن باشد و بادرایت و زیرک و باهوش باشد و سخاوتمند و نظر بلند باشد و از جمع مومنین مستضعفین ستم کشیدگان خردمند و بصیر و نخبه و عادل جامعه مدنی باشد و همچنین اعضای کابینه ایشان وزیرانشان هم همانند ایشان نه اصولگرا باشند و نه اصلاح طلب باشند و در تمامی امورات با مشورت و صبر و تفکر و حلم و ارزیابی همه جوانب امور و مقتدرانه و قدرتمندانه و با هماهنگی و یکپارچگی عمل کند و به موقع عمل کند و برای مردم مملکتش اقتصاد و معیشت و درآمد خوب و شایسته در حد کشور ثروتمند و ملت متمدنین تمدن سازان ایران کهن بسازد و پیشرفت از هر لحاظ و رفاه و ارزانی و عدالت اجتماعی و امنیت و سلامتی بیاورد و مردم را از فقر و فساد و تهی دستی و از شر اشرار و دزدان و جنایتکاران و اراذلین اوباش و دلالان کلاهبرداران دروغگویان رانتخوران نزولخوران اختلاسگران و از فراعنه برده داران تبعیضگران عصر جدید و از شر منافقین و سلطنت طلبها و از شر تروریستها و دیگر دشمنان مملکت و ملت نجات دهد باید رئیس جمهور آینده و تمامی وزیرانشان و تمامی مدیران و مسئولانشان در سر تا سر کشور اینچونین باشند تا به قله های شکوه و عظمت جایگاه انسانیت والامقام اشرف مخلوقات دست یابیم توکلت علی الله .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
United States of America
پنگوئن تگزاس
۲۲:۱۶ ۱۶ تير ۱۳۹۹
زیاد بود هوا هم سرد بود نخوندم !
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۲:۵۵ ۱۵ تير ۱۳۹۹
تاجگردن مفسد هست وپول دار وصاحب نفوذ حتماً با نفوذ خود درکمسیون رای گرفته پس باید با دقت بررسی شود تا مفسد دیگران را درمجلس فاسد نکند امتحان جدی مجلس همین فعلاً
Canada
ناشناس
۲۲:۲۰ ۱۵ تير ۱۳۹۹
اگر من میخواستم این اقا را استخدام کنم
تا تمام پته اش را در نمیاورم .استخدام اش نمیکردم
همین الان هم بخاطر ظاهر متقلب اش و تزویر و ریا
استخدام اش نمیکردم
Canada
Ali
۲۲:۰۲ ۱۵ تير ۱۳۹۹
افتتاح فرودگاه تهران برای توسعه اقتصادی و افزایش گردشگری بسیار مهم است . فرودگاه باید باز شود.
Canada
ناشناس
۲۱:۵۷ ۱۵ تير ۱۳۹۹
اصلا قیافه موجدی ندارد
اصلا ظاهرش مورد اعتماد بنظر نمیاید
باید راجع به گذشته اش و چطور به قدرت رسیده
تحقیق شود
تا اصل ماجرا اشکار گردد
Canada
ناشناس
۲۱:۵۵ ۱۵ تير ۱۳۹۹
اگر در مورد مدرک اش دورع گفته ....باید
همین دورع کافی باشد تا از مجلس اخراج شود
اولین دوز و کلک از همین جا شروع میشه
صد درصد. دورع های دیگری هم گفته که
لو نرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۱۵ تير ۱۳۹۹
این خانم تازه وارد چه می گوید مثل اینکه بر اساس قانون اساسی کشور که تمام قوانین و آیین نامه ها ذیل آن هستند نمایندگی قائم به شخص بوده قابل واگذاری نیست بنظر می رسد ایشان باید بیشتر مطالعه نموده و نگرش احساسی سیاسی را از مباحث قانونی تفکیک نمایند در غیر اینصورت به اصل تفکیک قوا تعرض خواهد شد..
Iran (Islamic Republic of)
اصفهانی
۲۰:۱۷ ۱۵ تير ۱۳۹۹
اگر مجلس راست میگه وشعار شفافیت می دهد
اعلام کنند چه کسانی به تایید تاجگردان رای دادند
ما منتظر قانون شفافیت بودیم
از ابتدا با محرمانگی در برخورد با تاجگردون مواجه شدیم
اگر مجلس نتواند تاجگردون را اخراج کند
فاتحه مجلس خوانده است
آقای قالیباف از سرنوشت لاریجانی عبرت بگیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۱۵ تير ۱۳۹۹
جنگ قدرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۱۵ تير ۱۳۹۹
تاجگردون باید از مجلس اخراج بشه اون یک رانتخوار،ومفسد اقتصادیه
Iran (Islamic Republic of)
الف
۱۹:۲۵ ۱۵ تير ۱۳۹۹
مطمئنی؟
Iran (Islamic Republic of)
اصفهانی
۲۰:۲۰ ۱۵ تير ۱۳۹۹
بعله اگر مفسد نبود
اینهمه اما و اگر در کارش نبود
اما پارتی خیلی قوی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۱۵ تير ۱۳۹۹
تاج گردون اعدام بایدگردد
Iran (Islamic Republic of)
ا
۰۱:۲۶ ۱۶ تير ۱۳۹۹
آخه اعدام؟ مرد حسابی اینقدر هم مملکت بی صاحب نیست که اینجوری نظر میدی!
Iran (Islamic Republic of)
شهروز
۲۲:۱۰ ۱۶ تير ۱۳۹۹
آره دیگه همین ها رو اگر زود اعدام میکردند تبدیل به سلطان دزدها نمیشدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۱۵ تير ۱۳۹۹
من باب احتیاط، ختم به خبر میشه.
United Arab Emirates
سیاوش توکلی
۱۹:۱۵ ۱۵ تير ۱۳۹۹
از شما این انتظار میرود که همیشه عدالت را رعایت کنید یعنی از حرفهای دو طرف مطلب بگذارید .
هوالشاهد و هوالحاکم بترسیم از روزی که حاکم تصمیم گیرنده خود شاهد همه چیز . این دو روز دنیا فانی است و بقوا حضرت علی ع به یک چشم بر هم زدن می گذرد و شاید فرصتی برای جبران و پاسخ گویی نباشد
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۹:۱۵ ۱۵ تير ۱۳۹۹
سلام و وقت بخیر
از توجه شما به خبر و نقد شما سپاسگزاریم؛ موضوع اصلی گزارش، اهمیت بررسی اعتبارنامه نمایندگان و ابهام آیین نامه داخلی مجلس است. در سیر گزارش به اظهار نظرهای نمایندگان معترض هم اشاره هایی شد؛ چنانکه در خط آخر گزارش می خوانیم، آقای تاجگردون هم پاسخهایی دارند. لذا این خبر، قضاوت و نظر قطعی درباره اظهار نظر معترضان نداشته است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۱۵ تير ۱۳۹۹
من اینو یه جایی خوندم ماجراچیه؟؟
(جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید نامه‌ای از محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران دریافت کرده که در آن ایران درخواست کرده است مکانیسم حل اختلاف که از آن به عنوان «مکانیسم ماشه» یاد می‌شود، فعال شود.)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۱۵ تير ۱۳۹۹
این همه کشمکش بر سر اعتبار نامه این اقا خب معلوم است اوضاع از چه قرار است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۱۵ تير ۱۳۹۹
چرا در دنیا مجلس می تواند دولت که اشتباه میرود وحق مردم از این میرود آن را محکمه می کند ولی در ایران با این وضع که دولت برای کشور درسته کرده مسولین سکوت کرده مگر مجلس حق ندارد از ریس جمهور وزراه سوال کند آیا این وضع که برای کشور ومردم درست شده درست است که سکوت یا از هم نقطه ضعف دارند مردم از این وضع خسته شده انندبرای زندگی مردم در کف خیابان بنگاه ها تصمعم گیری می شود مگر کشور ندارد امیدوارم این پیام نوشته شود درد مردم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۱۵ تير ۱۳۹۹
وقتی بنزین شد سه تومن مجلس چی بود!!!
پس برای چی مجلس میخوایم؟؟
Germany
ناشناس
۱۸:۰۵ ۱۵ تير ۱۳۹۹
اعتبار نامه یه نماینده اینهمه وقت گرفته....... برای رسیدگی به اوضاع کشور چند صدسال وقت میخواهید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۱۵ تير ۱۳۹۹
خدایی 1 ماه گیر دادن به این آقا، یعنی مجلس برنامه نداره، هدف نداره، جدیت نداره، یه برگزیت بود ببین چقدر حرف زدن،
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۷:۵۰ ۱۵ تير ۱۳۹۹
خواهش میکنم نمایندهها اجازه بدن تاجگردون بمونه اگه از مجلس اخراج شد یه پست بالاتری میگیره!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۱۵ تير ۱۳۹۹
نظر درستی است. همبن طور میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۱۵ تير ۱۳۹۹
ای کاش این دوره کاندید مجلس می شدم درر صورت تائید با هزار تا رای میرفتم مجلس!
Germany
ناشناس
۱۷:۴۳ ۱۵ تير ۱۳۹۹
اگر رای بیاره چی میشه اگر نه چی میشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۱۵ تير ۱۳۹۹
نمایند کان مجلس وضع اقتصاد کشور نرید تو مجلس وقت تلف کنید آژانس چه کار کنه تاجکردان چه کار کنه کاری کنید مردم از این وضع نجات پیدا کنند چهل سال شما دو جناح اگر به جای در گیری جناعی برای مردم کار می کردید وضع مردم اینجور نبود بس کنید کا ر شعار ندهید عمل کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۱۵ تير ۱۳۹۹
تاجگردون با تشکیل شیکه ی بزرگ رانت درشرکت ها و بیمه ها و به طور کلی در سیستم مالی کشور با سوءاستفاده از جایگاه و انتصابات فامیلی و خویشاوندی در این مجموعه های اقتصادی در چند استان کشور و با واگذاری امتیاز به بعضی نهادها در بودجه به نفع خویش و منصوبینش که در واقع منسوبینش هستند،به سوءاستفاده از جایگاه و مقام متهم است؛بنابراین شایسته نیست اعتبارنامه اش تایید شود.
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۱۶:۳۷ ۱۵ تير ۱۳۹۹
تایید یا عدم تایید اعتبار نامه تاجگردون مشخص میکنه که مجلس انقلابیه یا نه همه چی مشخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۱۵ تير ۱۳۹۹
زاکانی وامثال زاکانی در این مملکت زیاد هستند درود خدا برشرفشان که به فکر مردم و انقلاب می باشند و کسانیکه می خواهند ضربه ای به نظام وارد کنند نابودشان خواهند کرد اینها مردعمل اند نه شعار درود خدا بر راستگویان لعنت خدا بر مسئولین دروغگو باد الهی آمین یا رب العالمین
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۵:۵۱ ۱۵ تير ۱۳۹۹
دستگاه های امنیتی چرا ورود نمی کنن
قوه قضائیه چرا ورود نمی کنه
مگه نمی گن مدارک فساد این اقا هست پس چرا کاری نمی کنن
حتما باید با میلیاردها دلار از کشور فرار کنه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی بلوچی
۱۵:۴۸ ۱۵ تير ۱۳۹۹
پس قانون شفافیت مجلس چی شد
که نمایندگان موقع انتخابات شعار میدادند
لطفا پیگیری نمایید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۱۵ تير ۱۳۹۹
این نشان از ناکارآمد بودن قانون یا افراد مجری داره که فردی رو که تخلف برای همه معلومه رو نمیشه اندخت بیرون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۱۵ تير ۱۳۹۹
عیسی جعفری نماینده کبودراهنگ هم دست کمی از تاجگردون نداره
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۵:۲۲ ۱۵ تير ۱۳۹۹
چرا باید رای مردم گچساران. به بازی سیاسی گرفتار بشه استارت انقلاب با تاجگردون شروع میشه میدونم نشر نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
کوروش
۲۳:۱۵ ۱۵ تير ۱۳۹۹
استارت فساد در انقلاب با تاجگردون زده شده.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۲۱ ۱۵ تير ۱۳۹۹
گرچه تیتر شما مناسبه ولی مجلس باید خیلی قبلتر و مستقلتر عمل میکرد نه اینکه الان حتی اگر اعتبارنامه تایید نشه افکار عمومی خواهند گفت که مجلس با فشار رسانه و افکار عمومی چنین اقدامی کرده، مجلس نباید وارد زندو بند های سیاسی و باندی بشه
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۵:۲۱ ۱۵ تير ۱۳۹۹
سلام و وقت بخیر

از توجه شما به اجزای مهم خبر (مانند تیتر، لید و...) سپاسگزاریم؛ در این خبر سعی شد تا جای ممکن، با نگاهی بی طرفانه، به بخش مهمی از اتفاقات رخ داده درباره پرونده آقای تاجگردون و مهمتر از همه، ابهام آیین نامه پرداخته شود.
Germany
بابک
۱۵:۰۸ ۱۵ تير ۱۳۹۹
بنظرم نماینده ای که دست به جعل مدرک و همینطور اقدام به بهره برداری و سوء استفاده از عناوین مدرک میکنه و یا اقدام به عدم درج همسر و فرزند در شناسنامه و نیز دست به رانتخواری میزنه قابل اغماض نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۱۵ تير ۱۳۹۹
ان شاءالله مجلس با رد اعتبار نامه #تاجگردون قدم اول مبارزه با فاسد رو محکم بردارد وما منتظر هستیم
#تاجگردونیسم
#قطع کردن دست مفسد
Iran (Islamic Republic of)
ایـرانـی وطـن پـرست
۱۶:۴۸ ۱۵ تير ۱۳۹۹
ان شـاء الـلـه
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۴:۵۷ ۱۵ تير ۱۳۹۹
متاسفانه تخلفات تاجگردون در فساد و رانت برای همگان واضح است تعجب میکنم چطور یک نماینده با این حجم عظیم فساد و رانت از تمامی این فیلترهای نظارتی عبور کرده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۱۵ تير ۱۳۹۹
با دسمال کثیف نمیتونید شیشه رو تمیز کنید
Iran (Islamic Republic of)
Hagh
۱۰:۵۶ ۱۵ تير ۱۳۹۹
ان شا الله و با لطف خداوند با پتک های پاک شیشه های نجست را در هم میشکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۱۵ تير ۱۳۹۹
شیشه را که میتونیم عوض کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۱۵ تير ۱۳۹۹
تاجگردون خودشم گفته شیشه من کثیفه پس چرا کثیف بودن دستمال رو نتونسته اثبات کنه ؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۱۵ تير ۱۳۹۹
برای همین دارن تاجگردون رو میشورن و پهن می کنن دیگه!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۱۵ تير ۱۳۹۹
اونقدر شیشه ات کثیفه که از پشت اون ؛ دستمال تمیز رو کثیف می‌بینی.
آخرین اخبار