رئیس سازمان آتش‌نشانی اهواز خبر داد:

آتش‌سوزی در سایت زباله صفیره اهواز مهار شد

قنبری گفت: آتش سوزی در سایت صفیره اهواز با تلاش نیروهای عملیاتی آتش نشانی مهار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ابراهیم قنبری رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: از سه شنبه شب تا صبح امروز ۲ بار سایت زباله صفیره دچار آتش سوزی شد و آتش نشانان نیز طی ۲ مرحله برای مهار حریق به به منطقه اعزام شدند.

او با بیان اینکه در چند هفته اخیر آتش نشانان اهواز برای پنجمین بار به سایت دفن زباله صفیره برای مهار آتش سوزی زباله‌ها اعزام شدند، افزود: این آتش سوزی در سطح وسیعی بود که برای مهار آن ۳ دستگاه خودروی اطفای حریق و یک دستگاه تانکر آبرسان وارد عمل شدند.

قنبری اظهار داشت: هر ساله نیرو‌های آتش نشانی اهواز در فصل گرما به دلیل آتش سوزی گسترده به این سایت زباله که شرایط نامناسب بهداشتی دارد اعزام می‌شوند که شرایط غیر بهداشتی این سایت زباله سلامت آن‌ها را تهدید می‌کند.

روزانه یک هزار تن زباله شهر اهواز به سایت پسماند اهواز منتقل می‌شود. در مدفن زباله‌های اهواز، قرار بود دفن بهداشتی پسماند به روش نیمه هوازی (فوکوئوکا) اجرا شود و پسماند‌ها باید به روش خاصی در محلی موسوم به «سلول» دفن شوند و روی آن‌ها چند لایه خاکریزی شود، اما به دلیل رعایت نشدن اصول دفن، از حدود پنج سال پیش در فصل گرما با آتش سوزی‌های وسیع روبه رو می‌شود که گاهی تا بیش از ۱۵ روز به طول می‌انجامد.

سایت جدید دفن پسماند اهواز در نزدیکی روستای «صفیره» در بخش غیزانیه این شهرستان، از سال ۹۱ و با تعطیل شدن مدفن قدیمی پسماند در منطقه «برومی» راه اندازی شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.