آموزش ۱۵۲ نفر ساعت برای مخاطبان برون سازمانی استاندارد

مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: درسه ماهه نخست امسال ۱۵۲ نفرساعت دوره‌های آموزشی و ترویجی برای مخاطبان برون سازمانی استاندارد برگزار شد.

آموزش ۱۵۲ نفر ساعت مخاطبین برون سازمانی استانداردمحمد مددی مدیرکل استاندارد استان همدان در گفت و گو با خبرنگار به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ با بیان اینکه مهمترین دغدغه سازمان ملی استاندارد ایران، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی استاندارد در بطن جامعه است، افزود: در سه ماهه نخست امسال ۱۵۲ نفرساعت دوره‌های آموزشی و ترویجی برای مخاطبان برون سازمانی استاندارد برگزار شد.

او آمـوزش و تـرویج اسـتاندارد درجهت ارتقاء اندیشه، نگرش و رفتار‌های مخاطبان نسبت به مقوله استاندارد را از اهداف و مسئولیت‌های سازمان استاندارد اعلام و اضافه کرد: به این منظور برای گروه‌های مختلف جامعه، سـازمان‌ها و نهادهـای متقاضـی آموزش‌های مرتبط با استانداردسازی، سیستم‌های مدیریت و فنی مهندسی تدوین و برگزار می‌شود.

مددی با اشاره به اینکه سازمان ملی استاندارد به کالا‌های تولیدی مشاغل خانگی و روستایی بر اساس روش‌های اجرایی و دستورالعمل‌ها و ارزیابی محصول مورد نظر، گواهی انطباق استاندارد اعطاء می‌کند، گفت: زنان نقش مهمی در فرهنگسازی استاندارد دارند و با آموزش مفاهیم استاندارد به افراد خانواده می‌توانیم اقدامات موثری در جهت فرهنگسازی استاندارد انجام دهیم.

او استفاده از کالا و خدمات استاندارد را نشانه موفقیت و ارتقای فرهنگ خانواده‌ها دانست و گفت: بی تردید کالا و خدمات استاندارد به لحاظ عبور از فرآیند و فیلتر‌های بهداشتی و ایمنی تاثیر‌های مثبت بر اقتصاد و معیشت مردم دارد.

مددی نهادینه شدن فرهنگ استاندارد را نیازمند آموزش و ترویج فراوان دانست و اظهار داشت: افزایش آگاهی و اندیشه مصرف کنندگان از کالا‌ها و خدمات استاندارد موجب برخورداری از خانواده‌های سالم و شهر‌های ایمن می‌شود که به طور مستمر در قالب دوره‌های آموزشی و فرهنگسازی استاندارد پیگیری می‌شود.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار