۴۶۸ میلیارد تومان سهم اعتبارات امسال از سه سرفصل

استاندار خراسان جنوبی گفت: امسال با وجود همه محدودیت‌ها و مشکلات کشور به نسبت دو سال گذشته در بحث توزیع اعتبارات وضعیت بهتری داریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، معتمدیان استاندار خراسان جنوبی درجلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان به نقدی بودن بخش عمده‌ای از اعتبارات تخصیصی به استان اشاره کرد و گفت: سهم استان از اعتبارات توازن ملی با افزایش چشمگیری مواجه بوده و از رقم ۱۰۰ میلیارد تومان به ۱۷۲ میلیارد تومان رسیده است.

او افزود: البته سهم استان از محل اعتبارات توازن استانی ۱۷۲ میلیارد تومان است که در مقایسه با پارسال ۲۸ درصد کاهش دارد.

معتمدیان همچنین درخصوص اعتبارات تملک هم گفت: سهم استان از اعتبارات این سرفصل، پارسال  ۷۸ میلیارد بود که امسال ۱۲۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

استاندار خراسان جنوبی تمرکز بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمامی که تا شهریور سال آینده قابلیت اجرا دارند را، از اقدامات اساسی امسال، دانست و عنوان کرد: در همین خصوص در استان ۱۸ طرح ملی احصاء شده که سازمان برنامه و بودجه اعتبارات ویژه‌ای برای اجرای این طرح‌ ها به حساب  ۱۱ دستگاه اجرایی واریز کرده است.


بیشتر بخوانید


او افزود: اقدامات قابل توجه برخی دستگاه‌های اجرایی در جهت برنامه‌ های هدف گذاری شده در استان مثل راه، راه آهن، آبخیز داری، مسکن و اجرای سیستم‌های نوین آبیاری سبب شد اعتبارات ملی استان به نسبت سنوات گذشته جهش چند برابری داشته باشد.

معتمدیان در ادامه از افزایش ۲۵ درصدی اعتبارات استان در لایحه بودجه خبر داد و تصریح کرد: این نتیجه حجم قابل توجه منابع متفرقه‌ ای بود که از سرفصل‌ هایی همچون سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان تخصیص یافت.

استاندار خراسان جنوبی همچنین به ظرفیت‌های پیش بینی شده در بودجه اشاره کرد و گفت: موضوع فروش املاک و اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی، یکی از این ظرفیت ها است که، چون برگشت درآمد برای دستگاه‌ها را به همراه دارد، فرصت بسیار خوبی برای درآمدزایی دستگاه‌های اجرایی است.

او گفت: ۵۰ درصد درآمد حاصل از این طرح برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان و ۵۰ درصد نیز در جهت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام دستگاه‌ها هزینه می‌شود.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار