محدودیت و ممنوعیت جدید در کرمانشاه

استاندار کرمانشاه گفت : ۱۷ محدودیت و ممنوعیت جدید از روز شنبه ۱۴ تیرماه برای مهار و مقابله با کرونا در استان اعمال می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت : در استان کرمانشاه فعلا شرایط خوبی نداریم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای همه مردم الزامی است و حتماً باید برای حفظ سلامت یکدیگر در محل‌های تجمع از ماسک استفاده نماییم.

او گفت : ماسک زدن احترام به حقوق دیگران و تلاش برای حفظ سلامت مردم است و مقام معظم رهبری نیز بر لزوم استفاده از ماسک تاکید داشتند.

استاندار کرمانشاه افزود: کرونا را نباید در بیمارستان‌ها مدیریت کنیم و پیشگیری بر این مهم مقدم است، در واقع و مهار و کنترل کرونا بستگی به رفتار مردم دارد و با مشارکت در انجام توصیه‌های بهداشتی می‌توانیم خسارت‌ها را به حداقل برسانیم.

او با بیان اینکه فقط با توصیه نمی‌شود کرونا را کنترل کرد در برخی موارد باید قانون اعمال شود، گفت: عمده‌ترین مشکلات ما در برگزاری آیین‌های ترحیم، عروسی‌ها و دورهمی‌ها است.

بازوند پنهان کردن بیماری و رعایت نکردن دستورالعمل‌ها را علت اصلی افزایش تعداد مبتلایان کرونا دانست و گفت: هر نوع ماسکی انتقال بیماری را کاهش می‌دهد نیازی به ماسک گران قیمت نیست.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: امروز از مدیران انتظار دارم براساس منابع و امکانات به تعهدات خود در قبال حل مشکلات هرسین عمل کنند و از بیان قول‌هایی که امکان اجرا ندارد، خودداری کنند، زیرا ما آمده ایم که برای مردم این شهرستان کاری انجام بدهیم.

او افزود: رفع مشکل محل دفن زباله و مدیریت پسماند شهرستان هرسین بستگی به مشارکت مردم دارد و با توجه به مکان یابی صورت گرفته تقاضا داریم فرماندار و مسوولین شهرستان در توافقی با مردم موضوع را حل کنند.

بازوند گفت: مدیران موظف هستند پروژه‌های نیمه تمام را به سرعت تعیین تکلیف کنند و سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز از دستگاه‌های اجرایی براساس اولویت‌های تعیین شده حمایت خواهد کرد.

او گفت: ۱۶۲ واحد مسکن مهر هرسین با پیگیری اداره کل راه و شهرسازی استان در دهه فجر امسال به مردم تحویل داده می‌شود.

استاندار کرمانشاه با اعلام اینکه دستگاه سی تی اسکن بیمارستان هرسین از ۲۰ تیرماه به مردم خدمات ارایه می‌دهد، افزود: برای ساماندهی مسیر دسترسی به مزار شهدای گمنام هرسین و محوطه سازی پیش بینی شده ۲ میلیارد ریال تخصیص اعتبار در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: صنایع فعال در منطقه موظف هستند در جذب و بکارگیری نیرو‌های مورد نیاز از افراد بومی دارای مهارت استفاده نمایند.

استاندار کرمانشاه افزود: با همکاری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری شرایط جذب سرمایه گذار تسهیل و مشکلات و موانع فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی فعالان منطقه با همکاری میراث فرهنگی حل و فصل می‌شود.

بازوند گفت: تصفیه خانه فاضلاب شهرستان هرسین که عملیات اجرایی آن از سال ۸۲ آغاز شده بود تا ۳۰ روز آینده راه اندازی می‌شود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.