انفجار مین علت مجروح شدن نیروهای منابع طبیعی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت : ۲ نفر از نیرو‌های منابع طبیعی که برای مهار آتش‌سوزی مراتع مشجر به منطقه «بوزین و مرخیل» پاوه رفته بودند، به دلیل انفجار مین مجروح شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ جلیل بالایی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت : منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل در بخش‌های مرزی شهرستان پاوه قرار دارد که در بخشی از آن مین و خمپاره‌های عمل نکرده جنگ تحمیلی وجود دارد و جزو مناطق ممنوعه محسوب می‌شود.

او گفت : ۲ نفر از نیرو‌هایی که برای اطفاء حریق در منطقه حضور داشتند امروز به دلیل انفجار مین مجروح و توسط نیرو‌های امدادی برای درمان به بیمارستان پاوه اعزام شدند که حال عمومی آن‌ها خوب اعلام شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با بیان اینکه آتش در منطقه بوزین و مرخیل کنترل شده است، افزود: در این منطقه آتش در ۲ محور در حال گسترش است که یک محور آن به سمت مناطق مرزی و ممنوعه و یک محور دیگر نیز به سمت نودشه و شهر پاوه پیش می‌رود.

بالایی افزود: در بخشی که آتش به سمت مناطق مرزی و ممنوعه می‌رود به دلیل صعب العبور بودن مسیر و وجود مین و خمپاره‌های به جا مانده از جنگ تحمیلی نمی‌توانیم کاری کنیم، اما در سمت دیگر پیشروی آتش با کمک ادوات راهداری در مسیر آن تیغه خاکی و جاده ایجاد شده است.

او با بیان اینکه راه انتقال و نشر آتش به سایر مناطق شهرستان مسدود شده و آتش کاملا تحت کنترل است، ادامه داد: آتش سوزی در منطقه ممنوعه، نظامی و غیرقابل تردد نیز اکنون بصورت پراکنده ادامه دارد و به نظر می‌رسد تا فردا خاموش شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه حضور نیرو‌های آتش نشان شهرداری‌های کرمانشاه و جوانرود و دهیاری‌های شهرستان پاوه را در حفاظت از آن مهم ارزیابی کرد، گفت: مدیریت مناسب فرماندار پاوه، مشارکت مردم و همت بلند نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی و محیط زیست در مهار این آتش ایثارگرانه بود.

بالایی با اشاره به اینکه منشا آتش سوزی از عراق وارد کشور شده بود، گفت: عواملی، چون مناسب بودن مرتع، خالی بودن از سکنه، نبود دام و به تبع عدم تعادل دام و مرتع، مرز، آلودگی به مین و عدم تناسب امکانات محلی با وسعت و توپوگرافی آن از عوامل تشدید کننده آتش و سخت بودن کنترل آن بودند.

او افزود: با مدیربت و مشارکت «مردم محور» در حفاظت و بهره برداری جنگل‌ها درآینده شاهد کاهش این چین وقایعی نباشیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار