آنابل؛ داستان واقعی عروسکی مرموز که الهام بخش یک فیلم ترسناک شد + تصاویر

عروسک آنابل (Annabelle) که در برخی از فیلم های ترسناک دارای عنوان آنابل دیده می شود در واقع بر اساس یک عروسک واقعی ساخته شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، عروسک آنابل (Annabelle) که در برخی از فیلم‌های ترسناک دارای عنوان آنابل دیده می‌شود در واقع بر اساس یک عروسک واقعی ساخته شده است، عروسکی که گفته می‌شود باعث وحشت دو پرستار جوان و قتل یک مرد شده است. این عروسک در یک قاب شیشه‌ای قرار داشته که دعایی روی آن حک شده و یک لبخند مصنوعی زیر مو‌های قرمزش دیده می‌شود. زیر قاب شیشه‌ای عروسک آنابل یک تابلو سفید به اندازه کارت پستال قرار دارد که روی آن نوشته شده: «هشدار، به هیچ وجه باز نکنید». برای هر شخص بی اطلاعی این عروسک نیز عروسکی بزرگ شبیه «آن بد لباس» (Raggedy Ann) است که در اوایل قرن بیستم تولید شد، اما عروسک آنابل چیز دیگری است.

عروسک آنابل؛ داستان واقعی عروسک ترسناکی که الهام بخش The Conjuring شد

این عروسک سال هاست به خاطر تسخیر‌های شیطانی اش شناخته شده و دستکم دو مورد تجربه نزدیک به مرگ را موجب شده است. با این وجود، علاقه به عروسک شیطانی آنابل الهام بخش یک فرانچایز چندصد میلیون دلاری در صنعت سینما شده است. اما داستان عروسک آنابل تا چه اندازه واقعیت دارد؟ آیا آنابلِ عروسک محملی بیجان برای یک روح شیطانی در جستجوی یک انسان گمشده است یا یک عروسک بچگانه ساده و بی خطر که برای یک عمر داستان‌های سودآور مربوط به ارواح مورد سوء استفاده قرار گرفته است؟

عروسک آنابل؛ داستان واقعی عروسک ترسناکی که الهام بخش The Conjuring شد

تاریخچه عروسک آنابل واقعی

عروسک آنابلی که در موزه خانگی اسرارآمیز اد و لورین وارن نگهاری می‌شود اگر چه فاقد پوست شیشه‌ای و ویژگی‌های شبه زنده عروسک آنابل سینمایی است، اما عادی و ساده بودنش آن را ترسناک ساخته است. ظواهر دوخته شده آنابل عروسک، از جمله لبخند نصفه و نیمه و بینی سه گوش نارنجی روشن او یادآور خاطرات عروسک‌های دوران کودکی است. اگر می‌توانستید از اد و لورین وارن سوال کنید (که البته نمی‌توانید، چون اد در سال ۲۰۰۶ و لورین نیز در سال ۲۰۱۹ از دنیا رفتند) به شما می‌گفتند که اخطار زیر جلد شیشه‌ای عروسک آنابل فراتر از یک اخطار ساده است.

عروسک آنابل؛ داستان واقعی عروسک ترسناکی که الهام بخش The Conjuring شد

به ادعای این زوج متخصص در زمینه ارواح خبیثه و شیطانی، این عروسک مسئول دو تجربه نزدیک به مرگ، یک حادثه مرگبار و یک سری فعالیت‌های شیطانی است که در عرض نزدیک به ۳۰ سال رخ داده اند. اولین حادثه مرتبط با این عروسک ترسناک را می‌توان در سال ۱۹۶۸ دید زمانی که آنابل یک عروسک بسیار جدید بود. این داستان توسط دو زن جوان به وارن‌ها گفته شده و بعد‌ها توسط این دو بار‌ها و بار‌ها روایت شد. بر اساس این داستان، عروسک آنابل هدیه‌ای از جانب مادر به یک پرستار جوان به نام دونا (یا دیردره) برای جشن تولد ۲۸ سالگی او بوده است.

دونا که ظاهراً با دیدن این هدیه از جانب مادرش متعجب شده بود آن را به خانه‌ای که با دوست پرستارش، انجی، اجاره کرده بود برد. در ابتدا آنابل یک عروسک بسیار دوست داشتنی بود که روی کاناپه اتاق پذیرایی قرار داشت و با صورت رنگارنگش از مهمانان استقبال می‌کرد. اما مدت کوتاهی بعد دو پرستار به این نتیجه رسیدند که آنابل در اتاق حرکت می‌کند. دونا او را روی کاناپه اتاق پذیرایی گذاشته و سر کار می‌رفت، اما وقتی باز می‌گشت عروسکش را در اتاق خواب و در حالی می‌یافت که در بسته بود. دونا و انجی همچنین چندین بار نوشته‌هایی با عنوان «به من کمک کنید» را در خانه خود پیدا کرده بودند. به ادعای آنان، این نوشته‌ها روی یک کاغذ پوستی نوشته شده بود که از قبل در خانه آن‌ها وجود نداشت.

عروسک آنابل؛ داستان واقعی عروسک ترسناکی که الهام بخش The Conjuring شد

علاوه بر این، نامزد انجی که نام او لو بود یک روز که خانه نامزدش بود صدایی از اتاق خواب شنید که شبیه وارد شدن کسی با زور و خشونت بود. او بعد از رفتن به اتاق خواب متوجه چیز خاصی نشد تنها عروسک آنابل را در حالی که رو به پایین روی کف زمین افتاده بود یافت. مدت کوتاهی بعد لو متوجه دردی رو به افزایش روی سینه خود شده و وقتی پایین را نگاه کرد جای دو چنگال خونین را روی سینه خود دید که دو روز بعد محو شدند. بعد از این ماجرا، دو پرستار از یک رمال خواستند که مشکل آن‌ها را حل کند. او نیز یک جلسه احضار روح تشکیل داده و مدعی شد که عروسک آنابل در تسخیر روح یک کودک مرده به نام آنابل است، دختری که جنازه او سال‌ها قبل در نقطه‌ای پیدا شده بود که اکنون آپارتمان دونا و انجی روی آن ساخته شده بود.

رمال ادعا کرد که این روح از نوع مهربان و بی خطر بوده و تنها می‌خواهد دوست داشته شده و از او مراقبت شود. این دو پرستار نیز ظاهراً از توضیحات رمال قانع شده و تصمیم گرفتند به روح دخترک اجازه دهند در داخل این عروسک باقی بماند. به گفته وارن‌ها این آغاز دردسر‌های دو پرستار بود. آن‌ها بر این باور بودند که در واقع یک نیروی شیطانی در جستجوی یک میزبان انسانی در داخل عروسک آنابل بوده است و نه یک نیروی مهربان و خیرخواه.

عروسک آنابل؛ داستان واقعی عروسک ترسناکی که الهام بخش The Conjuring شد

نظر وارن‌ها در این باره چنین بود: «ارواح اشیاء بی جانی انند خانه و عروسک را به تسخیر در نمی‌آورند بلکه انسان‌ها را تسخیر می‌کنند. یک روح غیرانسانی می‌تواند خود را به یک مکان یا شیء وصل کرده و این اتفاقی است که در مورد آنابل رخ داده است. این روح کنترل عروسک را بدست گرفته و برای این که شناخته شود این تصور را ایجاد کرده که عروسک زنده است. در واقع روح نمی‌خواسته متصل به عروسک باقی بماند و تنها به دنبال یک میزبان انسانی بوده است». بدین ترتیب دو پرستار هنوز از ماهیت شیطانی و خیالات این روح مطلع نبودند. در تلاش برای بیرون کردن روح عروسک آنابل از خانه، این دو از یک کشیش به نام پدر هاگان کمک می‌خواهند و او نیز با مافوق خود که پدر کوک نام دارد تماس می‌گیرد و او نیز به وارن‌ها اطلاع می‌دهد.

این دو به سرعت متوجه تمام نشانه‌های تسخیر شیطانی مانند تله پورت (حرکت کردن عروسک)، تجسم مادی (نوشته‌های کاغذ پوستی) و نشانه‌های وجود یک هیولا (جای چنگال روی سینه لو) شدند. بدین ترتیب آن‌ها به سرعت دستور جن گیری در خانه این دو توسط پدر کوک را صادر کردند. در ادامه وارن‌ها عروسک آنابل را به موزه مرموز خود منتقل کردند به این امید که قدرت شیطانی آن به پایان برسد که البته به ادعای این دو تفکر اشتباهی بوده است.

عروسک آنابل؛ داستان واقعی عروسک ترسناکی که الهام بخش The Conjuring شد

دیگر اعمال شیطانی عروسک آنابل

بدنبال بیرون بردن عروسک آنابل از آپارتمان دونا و انجی، وارن‌ها متوجه چند فعالیت و فرآیند غیرطبیعی دیگر مرتبط با آن شدند که اولین آن‌ها تنها دقایقی پس از بیرون کردن روح از کالبد آن رخ داد. بعد از عملیات جن گیری در آپارتمان پرستاران، وارن‌ها آنابل را در صندلی پشت ماشین خود نشانده و کمربند او را بستند و تصمیم گرفتند که از بزرگراه به خانه نروند، زیرا می‌ترسیدند که عروسک جدیدشان هنوز در تسخیر روح شیطانی باشد.

عروسک آنابل؛ داستان واقعی عروسک ترسناکی که الهام بخش The Conjuring شد

اما حتی یک مسیر فرعی ایمن نیز در نهایت برای آنان دردسرساز شد. در راهشان به سمت خانه، لورین ادعا کرد که ترمز‌ها چند بار گیر کرده و از کار افتاده بودند که چندین بار نزدیک بود به تصادفات مرگبار منتهی شود. وی ادعا می‌کند که به محض اینکه اد آب مقدس را از کیفش بیرون آورده و روی عروسک ریخت، مشکل ترمز حل شد. بعد از رسیدن به خانه، اد و لورین عروسک را در اتاق مطالعه اد قرار دادند و شاهد حرکت و معلق شدن عروسک در هوا و طول اتاق بودند. حتی بعد از اینکه عروسک آنابل در یک دفتر خارج از ساختمان و در بسته قرار داده شد نیز به ادعای وارن ها، بعد از مدتی عروسک در خانه پیدا می‌شد. در نهایت وارن‌ها تصمیم گرفتند که آنابل را برای همیشه به زنجیر بکشند. آن‌ها یک شیشه بسیار خاص و محکم داشتند که دور آن یک لایه چوبی قرار داشته و روی آن دعا‌هایی نوشته شده بود.

عروسک آنابل؛ داستان واقعی عروسک ترسناکی که الهام بخش The Conjuring شد

اد برای تمام عمرش هر چند وقت یکبار دعایی طلسم گونه را در برای این عروسک می‌خواند تا از محبوس ماندنش مطمئن شود. یک بار کشیشی که به خانه وارن‌ها آمده بود عروسک آنابل را برداشته و توانایی‌های شیطانی او را به سخره گرفت. اد در این مورد به او هشدار داد، اما کشیش جوان صحبت‌های او را جدی نگرفت. در نهایت وقتی کشیش در حال بازگشت به خانه بود، خودرو او تصادف وحشتناکی داشت که نزدیک بود به مرگ وی منتهی شود. او ادعا کرد که پیش از تصادف آنابل را در آینه جلوی ماشین خود دیده است.

چند سال بعد یک بازدید کننده دیگر روی جلد شیشه‌ای عروسک آنابل ضربه زده و گفته بود که مردم احمق هستند به قدرت شیطانی این عروسک باور دارند. ظاهراً در راه بازگشت به خانه این مرد جوان کنترل موتورسیکلت خود را از دست داده و مستقیماً با یک درخت برخورد می‌کند که به مرگ او منتهی شده و نامزدش نیز تنها به شکلی معجزه آسا زنده می‌ماند. او بعد‌ها ادعا کرد که در هنگام حادثه در حال خندیدن و جوک گفتن در مورد عروسک آنابل بوده اند.

سال‌ها بعد در سال ۲۰۱۴، جیمز وان داستان آنابل را نوشت که در مورد یک عروسک چینی کوچک با خصوصیات واقعی یک دختر بچه و علاقه شدید به خشونت بود که در واقع وان در آن از آنابل واقعی الهام گرفته بود، هر چند تفاوتی‌هایی بین ان دو نیز وجود داشت. نسخه سینمایی بسیار ترسناک‌تر بوده و مو‌های طبیعی داشت. امروزه نیز اگر چه اد و لورین وارن فوت کرده اند، اما میراث جن گیری آن‌ها توسط دخترشان جودی و شوهرش تونی اسپرا ادامه دارد.

منبع:روزیاتو

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳۵
در انتظار بررسی: ۰
Poland
هلن
۲۳:۳۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۳
کسایی که اسمتونو آنابل گذاشتید،اکه آنابلید چرا فارسی بلدید؟؟
چرا کنار اسمتون این پرچمه??؟؟؟؟ بعدشم اگه آنابل وجود داشت که نداره ، میومد می‌رفت تو پاساژ گوشی می‌خرید بعد به فارسی میومد
کامت می ذاشت ؟؟بعدشم اگه آنابل وجود داشت که نداره ، مگه اصلا
ما دو تا آنابل داریم ؟؟که شما دو تا آمدید دوتا کامنت متفاوت گذاشتید من آنابل هستم ،،یکی دیگتون نوشتی کمکم کنید. فکر کردید مااسکلیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
انابل واقعیه من ۴ سال پیش تو موزه امریکا دیدمش
Iran (Islamic Republic of)
ارمغان
۲۰:۵۲ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
سلام من ارمغانم و 10 سالمه
همه ی اینها دروغه !!
همه ی اینها حرف مفت!!
من که باور ندارم!!
شما خواستید باور کنید!
اما من باور ندارم!!
دارم واقعیت را میگویم!!
نترسید. همه ی اینها دروغه دروغه دروغه دروغه دروغه دروغه دروغه دروغه دروغه دروغه دروغه دروغه دروغه دروغه دروغه دروغه دروغه!!
United States of America
ناشناس
۱۶:۳۹ ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
چه راست باشه چه دروغ به من چه شما می ترسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
آنابل 3 خیلی خوب بود وقتی جودی پتوشو ورداشت من ترسیدم چون منهم
خواب بودم بیدار شدم و آنابل رو دیدم وقتی دیدم که جودی پتوشو ورداشت منهم از پتوم پریدم چون خیلی ترسیده بودم خیلی فیلم خوبی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۲۹ دی ۱۴۰۲
والله انابل واقعى فقط هىچ وقت نمیاد به ایران چون انابل نمی تواند بیاد اینجا و دروغه شیطان ها اونو استادن اونا من همه قسمت هرا دیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۲۹ دی ۱۴۰۲
فکر کنم عروسک انابل واقعی ودر موزه نگه داری می شه
Iran (Islamic Republic of)
خانم
۱۴:۲۷ ۱۹ دی ۱۴۰۲
بنظر من انابل فقط تنهابود نه ترسناک نبود

بعدشم اون واقعی نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
باید از خدا بترسید نه که از یک عروسک بترسید
Iran (Islamic Republic of)
آنابل
۱۴:۵۹ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
سلام من آنابل هستم و آنابل من هستم آنابل من هستم آنابل من هستم آنابل من هستم آنابل من هستم آنابل من هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
راست میگن انابل فرارکرده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مبینا
۲۱:۰۴ ۰۷ آذر ۱۴۰۲
آنابل میتونه واقعی باشه یا نه ولی من بهش اعتقاد دارم اصلا من به هرچی که به جن یا تسخیر اینا باشه اعتقاد دارم دیدگاه هر کی متفاوت ولی من به آنابل اعتقاد دارم اصلا ما از کجا میدونیم که واقعی یا نه دیدین که یهو آنابل جلو تون ظاهر شد بازم میگین الکیه
Iran (Islamic Republic of)
❤️❤️
۱۳:۲۳ ۳۰ آبان ۱۴۰۲
آنابل الکی هست.
و واقعا این نوشته خیلی ترسناکه بچه ها میترسن.
Iran (Islamic Republic of)
انابل
۱۴:۱۷ ۲۷ مهر ۱۴۰۲
لطفا کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۰۴ دی ۱۴۰۲
از خدا باید ترسید
Iran (Islamic Republic of)
سمیرا
۱۲:۳۲ ۱۸ شهريور ۱۴۰۲
سلام بچها فیلم های ترسناک همشون ساختگي هستن من خودم قبلا میترسیدم اما هالا نه راست شو بخواین من فیلم ترسناک دوست دارم سنمم که ۱۱ سالمه اما انابل دورغ تهیه کننده این فیلم فقط میخواد ما رو بترسونه ما که میدونم واقعی نیست پس به این چیزا فکر نکنین
Iran (Islamic Republic of)
فهیمه123
۰۰:۴۴ ۱۵ شهريور ۱۴۰۲
باید خیلی صریح و درست بنویسید که این عروسک واقعی نیست، چون اکثرا بچه ها اون رو سرچ میکنند و خوب نیست که ترسانده شوند.
زمانیکه به انگلیسی سرچ میکنی واضحا نوشته شده که وجود واقعی نداره و یک فیلم هست.
پس بهتره ماهم بخاطر کودکانمون رعایت کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ساینا
۱۴:۴۳ ۲۴ آذر ۱۴۰۲
بله درسته
من خودم باور دارم اما اگه یه بچه بخونه واقعا میترسه
من خودم بچه بودم میترسیدم و الان سیزده سالمه
یه بچه هفت هشت ساله بخونه واقعا چه حسی پیدا میکنه؟
Iran (Islamic Republic of)
فهیمه
۰۰:۴۲ ۱۵ شهريور ۱۴۰۲
خیلی نوشتن این متن کار اشتباهی هست، باید خیلی صریح و درست بنویسید که این عروسک واقعی نیست، چون اکثرا بچه ها اون رو سرچ میکنند و خوب نیست که ترسانده شوند.
زمانیکه به انگلیسی سرچ میکنی واضحا نوشته شده که وجود واقعی نداره و یک فیلم هست.
پس بهتره ماهم بخاطر کودکانمون رعایت کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۰۳ شهريور ۱۴۰۲
واقعی نیست ??
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۵:۱۷ ۲۷ تير ۱۴۰۲
انابل داستانی هستش که واقعیت را پوشانده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۱۹ تير ۱۴۰۲
انا بل واقیی نیس
Iran (Islamic Republic of)
یسنا
۱۲:۲۶ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
من که نترسیدم چون آنابل واقعی نیست اگر این فیلم هارو میبینین باور نکنید
Iran (Islamic Republic of)
نیلا
۱۰:۰۲ ۱۲ آذر ۱۴۰۱
خیلی عالی است
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۱۷:۵۲ ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
سلام من 11 سالمه و عاشق جن و چیزای ترسناک و تسخیر شده هستم آنابل واقعی درزم نظر پایینی این حرفتو اگه راست میگی جلو رو آنابل بزن ببین چیکارت میکنه پیشنهاد میکنم فیلمشو نبینید چون زهنتونو مختل میکنه و از واقیت منحرفتون میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۳۰ تير ۱۴۰۱
من نمیدونم واقعیه یا نه ولی من ترجیح میدم به زندگی خودم برسم نه وقتم رو. تلف
کنم برای ترسیدن چه واقعی باشه چه واقعی نباشه به ما چه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
آنابل ترسناک نیست البته برای من من خودم 11 سالمه.
دلیلی ندارد که بترسم ولی آنابل سال 143 میاد پس باید آماده باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۱۱ تير ۱۴۰۱
واقعا این فیلم ترسناک من خودم ترسیدم
Iran (Islamic Republic of)
فرنگیس
۰۲:۱۲ ۰۲ تير ۱۴۰۱
من عاشق آنابلم
Iran (Islamic Republic of)
آسانا
۱۹:۵۸ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
سلام من نه سال سن دارم قبلا هم از آنابل میترسیدم ولی الان نمی ترسم آنابل واقعی است چند روز پیش روح ها نجاتش داده بودن داشت میومد به سمت ایران ولی گرفتنش الان نمیترسم اگر واقعی هم باشه چون تو المان زندانی چرا بترسم
Iran (Islamic Republic of)
ماهلین
۲۲:۰۵ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
من خوب ۱۲ سالمه از انابل نمی‌ترسم. اگر شمام سنتون پایین ۱۲ هست نبینید انابل رو بهتره. چون ممکنه بترسید و تاثیر بدی توی ذهنتون بزاره. ولی شایدم انابل الکی باشه شایدم نه. کسی چه میدونه ماک تا حالا اونو ندیدیم پس نمیتونیم قضاوت کنیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
ما که آنابل رو از نزدیک ندیدیم و نمیدونیم که واقعی هست یا نه ولی شما ذهنتون رو درگیر نکنید به موفقیتتون فکر کنید نه آنابل آنابل برای شما سودی نداره من به سه قسمت فیلم هاش نگاه کردم ترسناک نبودن ولی افراد پایین ده سال نگاه نکنن ممکنه شب ها نتونن بخوابن
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۱۷:۲۷ ۰۲ خرداد ۱۴۰۱
ما باید ازخدا بترسیم نه از یک عروسک الکی من می تون قصم بخورم که انابل الکیه لطفا افراد بالای نه سال نگاه نکنند من خود شش سالمه
Iran (Islamic Republic of)
ساینا
۱۴:۴۸ ۲۴ آذر ۱۴۰۲
لطفا دروغ نگین
Iran (Islamic Republic of)
مارال
۲۲:۱۹ ۰۱ خرداد ۱۴۰۱
سلام من مارال هستم ۱۳ سال سن دارم من اولا از فیلم های انابل میترسیدم حتی از اسم انابل هم میترسیدم ولی الا دیگه خیلی راحت میتونم تمام قسمت های انابل رو ببینم خیلی لذت بخش هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
من همه فیلم ترسناک هارو نگاه کردم همرو
و میگم آنابل واقعیه چیزهایی فرا طبیعی زیادی در دنیا هست که ما ندیدیم چون اگه دروغ بود نمیومدن از یک عروسک شایعه درست کنن حداقل از یک عروسک ترسناک تر برای این کار استفاده میکردن

من تحقیق کردم و فهمیدم که حتی در کنار ماهم پراز ارواح و جن هست
اونام مثل ما زندگی میکنن فقط به چشم ما دیده نمیشن
Iran (Islamic Republic of)
امیرعلی
۱۸:۱۰ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
اونایی که میگن واقعی نیست واقعا از ترسشون میگن به نظر من واقعی هست ولی چرا باید بترسیم اون به به سختی یه کاری میکنه و ما خیلی ازش دوریم
Iran (Islamic Republic of)
مانی
۱۸:۲۶ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
سلام من مانی دولتی هستم 10 سالمه و 8 روز دیگه تولدمه یعنی 8 اردیبهشت ومن اصلا جرعت نکردم حتی 1قسمت آنابل و ببینم به نظر من آنابل الکیه بابا یه شوخیه میدونم کسی باور نمیکنه ولی اگه کسی باور کرد بدونه که همچی الکیه کوچیکترا نبینن لطفا بهشون تاثیر میذاره و شب اصلا نمیتونم بخوابن منم قبلا میترسیدم و نمیتونستم شب اصلا 1سانیه بخوابم ولی الان دیگه اصلا نمیترسم من پشت صحنشو میبینم خیلی ترسناکه چه برسه به فیلمش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
دروغکیه اصلا چجوری آنابل زنده شده‌
اگر زیر دوازده سالید سعی کنید به اینا فکر نکنید ولی باز میگم اینا اصلا واقعیت نداره
Iran (Islamic Republic of)
امیر علی
۲۱:۴۵ ۰۵ فروردين ۱۴۰۱
انابل واقعی نیست
Iran (Islamic Republic of)
آ
۲۰:۰۱ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
من 7 سالمه با مومو هم جنگیدم و داغون کردم و راستی انابل واقعی من از ایران به خارج رفتم و موزه رو دیدم و انابل واقعی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
سن من پایین ۱۲ است و ۳ قسمت آنابل را تماشا کردم و اصلأ ترسناک نبوده
Iran (Islamic Republic of)
فاطمہ
۰۰:۰۷ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰
من کہ اصلا نترسیدم ولی واقعی نیست باور نکنید ولی اگہ ھم واقعی نباشہ 9 سال بہ پایین نبینن چون تا ثیرات بدی دارہ اصلا واقعی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
اگرهم واقعی باشه با فیلتر شکن باید دید انابت رو تو ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
من که میگم واقعیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
واقعی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
سلام ارواح واقعی هستند انابل بر اساس واقیعت درست شده
Iran (Islamic Republic of)
اوا
۰۰:۱۸ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
من که میخام با آنابل واقعی ازدواج کنم
Iran (Islamic Republic of)
امیرعلی مشهدی
۱۴:۰۰ ۱۹ دی ۱۴۰۰
آنابل چی است
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۲۱:۱۲ ۱۱ دی ۱۴۰۰
اگه آنابل واقعی باشه که نیست اگه با خدا باشی اصلا نمیتونه سمت شما بیاد
Iran (Islamic Republic of)
بسکتبال
۱۳:۵۸ ۰۱ دی ۱۴۰۰
آنابل یه شخصیت خیلی ترسناکه واقعا
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۹:۰۴ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
سلام به نظر من آنابل ترسناک هست ولی لطفاً هر جا که چرت و پرتی در مورد چیز های ترسناک مثل آنابل یا مومو یا شیطان یا هر موجودی که از اون خبر ندارید بیخودی نترسید شاید واقعیت نداشته باشه اصلا بذار ببینم شما از نزدیک آنابل رو دیدین؟؟؟معلومه که نه!حتی منم ندیدم ولی اگر یه وقت خواستید فیلم ترسناک آنابل رو ببینین لطفاً اگر سن شما پایین 12 سال بود نبینین هرچند شاید برای شما ترسناک نباشه ولی شاید روی شما تاثیر بدی داشته باشه.
Iran (Islamic Republic of)
پرنیا شفیعی
۲۳:۱۷ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
آره تاثیر که میزاره ولی من وقت تخقیق میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
سلام خیلی آنابل ترسناکه
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۳:۵۱ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
خداوند همچیز را میداند نه انان انابل یا وجود نداره یا عذاب الهی هست که با انجام کار های خدا پسند حل میشه
Iran (Islamic Republic of)
امیرمحمد
۰۰:۲۴ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
به نظرم واقعی نیست. فقط دارن ذهنتونو بهم میریزن. ببینید بچه ها اگرم واقعی باشه و آزاد بشه با این حال اون تو خارجه. بیکار نیست که اون همه راهو بیاد ایران. معلومه که به نزدیکای خودش تو خارج آسیب میزنه. بعدشم هیچ چیز قوی تر از خدا نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
از آنابل نترسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۰ مهر ۱۴۰۰
والی من از آنابل خیلی خیلی میترسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
بین اینا همش الکی می‌خوام ذهنمونو بهم بریزن این توی خارجه و پلیس ها نمیزارن اون به کشور های ایران بیاد
Iran (Islamic Republic of)
.
۲۰:۰۰ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
برید از عذاب قیامت بترسید آنابل چیه
Iran (Islamic Republic of)
امیرعلی میرزایی
۱۰:۳۷ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
آره راست میگه والا
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۳:۰۲ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
اگه از خدا بترسی هیچ ملعون و جنی نمیتونه حتی بهت نزدیک بشه چه برسه آسیب برسونه. اگه سریال احضار شبکه یک دیدید متوجه میشید که شیطان نمی تونه به هیچ مومنی نزدیک بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
انابل شوخیه
Iran (Islamic Republic of)
M
۱۶:۲۹ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
آنابل خیلی ترسناکه، خیلی وحشتناکه وکارهای زشتی میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۱۳ فروردين ۱۴۰۰
الیبود
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۸:۱۳ ۰۳ فروردين ۱۴۰۰
چطوری میتونید از چیزی مثل آنابل بترسید؟؟؟؟
یا اینکه باورش کنید؟؟؟
واقعا چطوری؟؟
من خودم واقعا یک روح رو دیدم و باهاش حرف زدم...
حرفم دروغ نیست– ولی اگه نمیخواید باورش نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۲۴ آذر ۱۴۰۲
من خودم با انابل صحبت کردم
میگید دروغ میگم؟ بیاین اینجا
۰۹۸۷۵۴۴۴۳۳۳
شمارمه
Iran (Islamic Republic of)
ماهورا
۰۱:۵۰ ۰۱ فروردين ۱۴۰۰
کسایی که میگید الکیه و واقعی نیست سخت در اشتباهید!!عروسک آنابل واقعی بوده و وجود داشته چند سال پیش خانوادگی برای تفریح به خارج از کشور مهاجرت کردیم و به موزه ای که عروسک آنابل توش بود سر زدیم واقعا داستانش ترسناک و واقعی هست هرچیزی رو نمیشه به تمسخر گرفته و باور نکرد در این جهان به این بزرگی خیلی چیزها وجود داره که از درک منو شما فراتره ..و باور نمی‌کنیم ولی در اصل وجود داره مثل جن و ارواح و ..جن قطعا وجود داره و قرآن کریم هم به این موضوع اشاره کرده آفرینش انس و جن که جن قبل از انسان آفریده شده و طول عمری بیشتر از انسان داره ولی خیلی ها باور نمی‌کنند که مشکل خودشون هست و این چیزها واقعیه و به ثبت رسیده اگر چیزی الکی باشه یا دروغ در گوگل و اینترنت آن رو رد میکنن و میگن این خبر دروغه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
هر چقدر هم تحقیق کنیم بازم یکم منطقی باشید . این امبل بازی ها چیه در میارین . من که تو فیلم بدم نمیاد از این چیز ها بگم . تازه عاشق فیلم های ترسناک هستم ولی تو واقعیت این مسخره بازی ها رو در نمیارم ، هیچ عروسکی زنده نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
وای من از انابل خیلی میترسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
نترس من تحقیق میکنم ببینم واقع ای است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
بسیار بد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
من که تو عمرم هیچ فیلم ترسناکی ندیدم حتی عکسش رو ببینم میترسم
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۱:۴۴ ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
دهنت سرویس
Iran (Islamic Republic of)
سلینا
۱۸:۳۵ ۲۶ دی ۱۳۹۹
سلام من سلینا هستم و ۹ سالمه به نظر من خیلی خیلی ترسناک بود
Iran (Islamic Republic of)
پرنیا
۲۳:۲۰ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
ترسو من ۹ سالم هست تحقیقات میکنم از آنابل جن و روح
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۲۳ دی ۱۳۹۹
عالی عالی نویسندش تخیل خیلی بزرگی داشته♥
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۲۴ آذر ۱۴۰۲
انابل واقعیه
Iran (Islamic Republic of)
میشه یکم نترسین
۱۱:۰۸ ۲۳ دی ۱۳۹۹
واقعیه ولی با فیلم فرق داره مثل فیلمش همه رو تکی نمی‌کشه فقط یبار یکی رو خفه کرده و ترمز یه جن‌گیر رو بریده تمام عروسکش در حد فیلم ترسناک نیست
Iran (Islamic Republic of)
انابل
۰۰:۴۲ ۱۲ دی ۱۳۹۹
من که اسمم انابل هست این فیلمو دوست دارم چون هم اسم خودم است
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۱۵:۰۹ ۰۷ دی ۱۳۹۹
خیلی انابل ترسناکه
Iran (Islamic Republic of)
ملیکا
۰۹:۰۶ ۰۴ دی ۱۳۹۹
سلام
من ملیکا هستم و ۱۳ سالمہ ، من فیلم سینمایے آنابل را دیدم . اما به نظر من فیلم ترسناکے نبود اما خیلے هیجان انگیز بود. در هر ثانیه این فیلم پر از هیجان و جذابیت بود. من فیلم آنابل را دوست دارم. و به نظرم این فیلم بر اثر یک داستان تخیلی ساختہ شده است و هیچ واقعیتےدر این داستان وجود ندارد . من کہ فکر نمےکنم عروسک آنابل واقعے باشہ .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۶ ۰۷ آذر ۱۳۹۹
همش یه مشت دروغه
غیر ممکن
غیر منطقی
توهمی و تلقینی
هیچ وقت خدا نمی ذاره که شیطان به انسان آسیب بزنه.
شیطان فقط می تونه وسوسه کنه.
شاید انسان هایی بدتر از آنابل باشند ولی آنابل واقعیت نداره.
Iran (Islamic Republic of)
مهیار فتاحی
۰۹:۵۶ ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
آفرین ‌ . دقیقا من فیلم های ترسناک رو دوست دارم و زیاد نگاه میکنم اما این چیز هایش که میگن با عقل جور در نمی آید . همین جوری دری وری گفتن مردم هم باور کردن دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۳۱ فروردين ۱۴۰۰
البته وقتی گناه کنید و توبه نکنید کم کم شیاطین تو زندگی تون میان
Iran (Islamic Republic of)
سلنا
۱۶:۲۶ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
سلام
من ۱۲ سالمه و سه شب پشته سرهم این فیلم رونگاه کردم تمام اعزای بدنم میلرزید من سه شب نگاه کردم دوهفته خوابم نبرد واقعن قسمت هاش لذت داره من که میگم واقعیت داره
Iran (Islamic Republic of)
مارال
۲۰:۳۶ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
ممنون من اینو برای دوستم که باورش نمیشد آنابل واقیت داره به اشتراک گذاشتم و من میدونم که آنابل واقعیت داره ولی من نظر همون که نام کاربریش ناشناس هست رو تایید میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
من که نمی‌ترسم آدم باید از خدا بترسه نه اینکه از این داستان های الکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
به نظر من داستان آنابل عالی است و من به واقعی بودنش ایمان دارم و خیلی عالییییییی بود
Iran (Islamic Republic of)
به تو چه
۱۷:۱۵ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
عالییی بود
Iran (Islamic Republic of)
باران
۱۸:۵۲ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
عالییییییییی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
یعنی واقعی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۲ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
من از آنابل نمی ترم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
همش دروق
Iran (Islamic Republic of)
گیرل
۲۱:۳۲ ۰۲ شهريور ۱۳۹۹
تا وقتی خدا هس از نظرم محفوظی باید بگم وقتی 11 سالم بود آنابل رو نگا کردم
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۸:۲۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
من فقط فقط از الله میترسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
سلام من ۱۲ سالمه.من از وقتی هر ۳ تا فیلم آنابل و دیدم از عروسکی که مامانم وقتی ۷ سالم بود برام از مشهد خرید می ترسم
Iran (Islamic Republic of)
Nema
۱۲:۲۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
ساعت ‌دو صبح نشستم آنابل دیدم فرداش فهمیدم ساعت سه صبح همون روز در رفته از موزه
برگام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
واقعا
Iran (Islamic Republic of)
MaRya
۱۳:۴۶ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
به نظر من آنابل وجود ندارد و فقط یک داستان تخیلی و ترسناک است
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۲۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
آقا ما خدا پشتمونه از هیچی نترسید با یه بسم الله هرچی جنه شیطانه میره
Iran (Islamic Republic of)
یلدا
۱۳:۱۹ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
من واقعا نمیدونم چی بگم.ولی ما خدا را داریم و نباید از چیزی بترسیم
Iran (Islamic Republic of)
mohamadreza
۲۰:۵۶ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
اصلام ترسناک نیست جرعت دارین فیلم بازی بچگانه ببینید
Iran (Islamic Republic of)
مهیار فتاحی
۰۹:۵۲ ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
بابا چی چی رو بازی بچه گانه . من از چاکی خندم میگیره گوگولی هست تا قطل هایش بد است ؟ اما چاکی خیلی ملوس است با آن هوار کشیدن هاش . لپ هایش گمبالو اما آنابل خیلی ترسناک تر است ولی همشون دروغه
Iran (Islamic Republic of)
نرگس
۱۲:۵۸ ۰۵ فروردين ۱۴۰۰
وای خدا بازی بچگانه اصلاااا ترسناک نیست
اصلا شما آنابل رو دیدی؟
من یک قسمت آنابل رو ۲ سال پیش دیدم و چون سنم کم بود خیلی ترسیدم
ادامشو اخیرا دیدم و به نظرم اومد که فیلم جالبیه و اونقدرا ترسناک نیست.
ولی بازی بچگانه مسخره هست.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۰:۵۹ ۱۹ تير ۱۳۹۹
خداوکیلی برگام ریخت.
Iran (Islamic Republic of)
جاسم
۱۷:۱۸ ۱۹ تير ۱۳۹۹
همه ش دروغه
Iran (Islamic Republic of)
رها
۱۴:۰۱ ۱۵ تير ۱۳۹۹
خیلی باحاله ولی ترسناکه من که اگه همچین چیرایی رو ببینم درجا سکته میکنم دختر عمم پشت پرده ی کسی رو دیده خیلی وحشتناک لوده وقتی پرده رو زده کنار دیده فقط خواهرش خوابیده خیلی ترسیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۲ ۱۳ تير ۱۳۹۹
نمیدونم چقدر داستانش راسته ولی اگه توجه کرده باشین تو این داستانها هرکسی که عروسکرو مسخره کرده دچار تجربه نزدیک به مرگ شده خوب این نشون میده انگار نمیخوان ما اون عروسکرو مسخره کنیم کسایی مثل ما که دلگرمیمون الله هستش از این چیز ها نمیترسیم اصلا چون میدونیم الله مراقبمونه ولی بعضیها ممکنه خیلی بتر سن و زندگیشون دچار مشکلاتی گاها جبران نشدنی بشه ماهم که به خاطر اون داستانها مسخره اش نمی کنیم تا اونها یکم خیالشان راحت بشه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۹:۱۵ ۱۲ تير ۱۳۹۹
سلام
من ۱۵ سالمه من فیلمشو دیدم و خیلی ترسیدم و فیلم هایی مثل اونها رو دیدم و خیلی پیشیمونم زندگیم سخت شده حتی میترسم تو خونه تنها بشم و شب هم بیرون نمیرم از همین فیلمه
پدر ها مادرها لطفا بچه هاتون از این فیلمها نبینن مخصوصا این روز ها همه تبلت و گوشی دارن
لطفا مراقب باشید
من الان از سایه خودم هم میترسم لطفا مراقب باشید
Iran (Islamic Republic of)
sina
۱۴:۵۴ ۱۲ تير ۱۳۹۹
ما انقدر بد بختی داریم جن بیاد سمت ما پشیمون میشه میگه بابا اینا وضعشون خیلی خرابه
و در نهایت بی خیال میشه میره
دلار بیست تومن میدونی یعنی چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۱۲ تير ۱۳۹۹
واقعا اینا چه فیلم هایی که میسازن ادم وحشت میکنه
Germany
یلدا
۱۸:۰۲ ۳۱ مرداد ۱۳۹۹
اره والا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۱۲ تير ۱۳۹۹
اگر واقعیت داشته باشه ٬ طلسمی نوشته شده که بموجب آن این اتفاقات می افتاده . از این داستان که بگذریم ٬ خدا نکنه پای شیاطین به خانه کسی باز بشه وگرنه خستگی ٬ فقر ٬ بیماری ٬ بدشانسی ٬ درجا زدن و خیلی مسائل دیگر را برای انسان بوجود می آورند که پناه بر خدا شاید تنها راه ٬ ترک خانه ی محل زندگی برای همیشه است .
به امید نابودی شیطان رانده شده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۱۲ تير ۱۳۹۹
احتمالا نه شیطان بوده و نه روح و فقط اجنه هایی هستن که خبیث هستن مثل انسان ها که در اونها افراد خبیث وجود دارد. از این داستان هایی که جن ها به انسان ها ضرباتی وارد میکنند زیاد هست و احتمالا جن ها با جا به جا کردن عروسک به این شکل مردم را میترساندند. در قران هم ایات زیادی درباره جن وجود داره. ارواح فکر نکنم این توانایی را داشته باشن. اجنه هم که روح نیستن بلکه اتش هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۱۲ تير ۱۳۹۹
احتمالا نه شیطان بوده و نه روح و فقط اجنه هایی هستن که خبیث هستن مثل انسان ها که در اونها افراد خبیث وجود دارد. از این داستان هایی که جن ها به انسان ها ضرباتی وارد میکنند زیاد هست و احتمالا جن ها با جا به جا کردن عروسک به این شکل مردم را میترساندند. در قران هم ایات زیادی درباره جن وجود داره. ارواح فکر نکنم این توانایی را داشته باشن. اجنه هم که روح نیستن بلکه اتش هستن
Iran (Islamic Republic of)
Salehe
۱۲:۲۲ ۱۲ تير ۱۳۹۹
شایدم حق با شماست این شامل اون ایه نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۲۲ ۱۲ تير ۱۳۹۹
در اینکه داستانش واقعی باشه، کاملا مشکوکم چون این افراد به ظاهر جن‌گیر برای کساد نشدن بازار خودشون هم که باشه به این نوع ماجراها آب و تاب میدن. اما به دیدن فیلمهای چنین سبکی علاقه دارم خصوصا شب‌ها و البته به تنهایی
Ukraine
ناشناس
۲۳:۳۱ ۱۲ تير ۱۳۹۹
بابا تو دیگه کی هستی.
من داستانش خوندم دارم میمیرم از ترس
۱۲
آخرین اخبار