زادگاه سردار دل ها، خاستگاه گردشگران مذهبی

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوییه در مجلس شورای اسلامی گفت: زادگاه شهید حاج قاسم سلیمانی به خاستگاه گردشگران مذهبی، تبدیل می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، صمدالله محمدی، نماینده مردم بافت، رابر و ارزوییه درمجلس شورای اسلامی در دیدار مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: روستای قنات ملک به عنوان زادگاه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به تنهایی می‌تواند تعداد زیادی از گردشگران مذهبی و طرفداران جبهه مقاومت را به سوی خود جذب کند.

 

او با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و گردشگری شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوییه افزود: اگر فرصت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری موجود با مدیریت و برنامه ریزی مناسب مورد بهره برداری قرار گیرد، صنعت گردشگری می‌تواند در رشد و شکوفایی اقتصادی این مناطق نقش بسزایی ایفا کند.

محمدی با بیان اینکه با مزیت‌های گردشگری شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوییه بهره وری مناسبی از این ظرفیت‌ها برای رفع مسایل اقتصادی مردم انجام نمی‌شود، بیان کرد: اگر ظرفیت‌های گردشگری این سه شهرستان در دیگر استان‌های کشور وجود داشت، بیشترین استفاده از این ظرفیت‌های خدادادی انجام می‌گرفت.

 

او بیان داشت: تخت سرتشتک، دره عشق آباد، گونه‌های مختلف گیاهی، درختان گردو، گلزار شهدای گنجان و... از جمله قابلیت‌های گردشگری شهرستان رابر است که سالانه میزبان تعداد کثیری از گردشگران است.

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوییه در مجلس شورای اسلامی بااشاره به اینکه حضور گردشگران مختلف در این منطقه نیازمند ساخت زیرساخت‌های اقامتی و خدماتی است، تصریح کرد: خوشبختانه در چند سال اخیر با راه اندازی اقامتگاه‌های بوم گردی تا حدودی مشکلات اقامتی گردشگران حل شده است و امیدواریم بر تعداد این اقامتگاه‌ها افزوده شود.

 

او به غار طرنگ و جفریز شهرستان بافت اشاره کرد و گفت: این دو غار، ظرفیت جذب گردشگر را دارد که بدون شک با هدایت سرمایه گذاران به سوی این دو جاذبه گردشگری، مردم محلی نیز از حضور گردشگران منتفع خواهند شد.

محمدی با اشاره به موقعیت زیست گاهی پارک ملی خبر افزود: خوشبختانه در پارک ملی خبر، اقدامات خوبی از سوی بخش خصوصی صورت گرفته است که آغاز این فعالیت‌های از سال ۱۳۹۸ و پایان آن ۱۴۰۰ خواهد بود و امیدواریم دیگر مناطق گردشگری این شهرستان با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی توسعه یابند.

 

محمدی با بیان اینکه تپه یحیی که دارای قدمت ۹ هزار ساله است، آبگرم ده شیخ، محوطه‌های باستانی، بقاع متبرکه و... از جمله جاذبه‌های گردشگری شهرستان ارزوییه محسوب می‌شوند، بیان کرد: در سال‌های گذشته ساکنان شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوییه به مرکز استان و دیگر استان‌ها مهاجرت کرده اند که اگر ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان‌ها از بالفعل به بالقوه تبدیل بشود می‌توانیم شاهد بازگشت دوباره آن‌ها باشیم.

او با اشاره به اینکه قالی افشاری و گلیم چهل ماشوله از نمونه صنایع دستی شهرستان بافت به شمار می‌روند، تصریح کرد: خوشبختانه گلیم چهل ماشوله در سال‌های گذشته در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و امیدواریم برای قالی افشاری نیز تمهیداتی لازم صورت گیرد.

 

محمدی به عشایرنشینان شهرستان بافت اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه شهرستان بافت دومین شهرستان عشایر نشین کشور محسوب می‌شود؛ بنابراین باید برنامه ریزی لازم برای ثبت سیاه چادر عشایری به نام این شهرستان انجام گیرد.

او با بیان اینکه با معرفی داشته‌های فرهنگی، تاریخی و گردشگری شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوییه زمینه را برای حضور سرمایه گذاران فراهم آوریم، بیان داشت: در سال‌های گذشته سرمایه گذاری خوبی در زمینه گردشگری در این شهرستان‌ها انجام شده است که امیدواریم با حمایت دستگاه‌های مرتبط این اتفاق مهم ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار