استاندار زنجان:

تهیه نقشه‌های جی آی اس در استان زنجان در حال عملیاتی شدن است

استاندار زنجان گفت: تهیه نقشه‌های جی آی اس در استان زنجان در حال عملیاتی شدن است

 حقیقی استاندار زنجانبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،فتح‌الله حقیقی استاندار زنجان، در جلسه کارگروه امور زیربنایی با بیان اینکه در روند برنامه ریزی و اجرا برای یک طرح باید از کلی گویی پرهیز شود، گفت: بسیاری از پروژه‌ها در استان زنجان به دلیل کلی گویی در گیر و دار مشکلات گیر کرده و متوقف شده اند.

او با بیان اینکه مواردی باید به زبان دقیق و کاملا روشن ارائه شود تا دوباره ابهامی نداشته باشد، افزود: در این جلسه مطالبی همچون شناسایی پهنه‌های گسل در زنجان، بالا بودن هزینه‌های تهیه نقشه‌های جی آی اس، پیشنهاداتی برای اعمال ممنوعیت و محدودیت برای احداث بیمارستان، مراکز آتش‌نشانی، منابع آب و گاز و نیز جلوگیری از احداث ساختمان‌های بالای ۱۲ طبقه روی پهنه گسل‌ها ارائه شد.

حقیقی با بیان اینکه طرح تحقیق گسل‌ها در زنجان کاری ارزشمند است، ادامه داد: طرح تحقیق گسل‌ها توان جی آی اس را نشان می‌دهد می‌توانیم از آن بهره‌های زیادی ببریم.

استاندار زنجان گفت: از طریق جی آی اس هزاران اطلاعات می‌توانیم کسب کنیم و موارد خطر پذیر را مشخص کرده و به صورت خیلی دقیق و مهندسی با روش‌های بسیار بسیار دقیق نیز آینده نگری کنیم و باید همه تلاش کنیم تا این موارد اجرایی شود.

حقیقی افزود: موضوع تهیه نقشه‌های جی آی اس در استان زنجان در حال عملیاتی شدن است و این نقشه‌ها از بین میلیون‌ها داده، اطلاعات بسیاری را برای انسان فراهم می‌کند که در سطوح مختلف برنامه‌ریزی و عمرانی می‌توان از آن استفاده کرد.

او با بیان اینکه باید روی طرح‌هایی که برای گسل‌ها و نیز مناطق پرخطر از لحاظ آتش‌سوزی تهیه شده، مشکلات و موانع مشخص شود، ادامه داد: ضمانت اجرایی طرح از خود آن مهم‌تر است و کار‌های مطالعاتی زمانی اثربخش خواهد بود که ضمانت اجرایی داشته باشد و در برنامه‌ها گنجانده شود.

استاندار زنجان با اشاره به تهیه نقشه‌های دقیق و جانمایی درست داده‌ها در آن، گفت: طرح‌هایی که در قالب نقشه‌های جی آی اس ارائه می‌شود باید جانمایی صحیح داشته باشد تا سلیقه‌ای عمل نشود.

حقیقی با بیان اینکه نقشه‌ها و طرح‌های مبتنی بر آن باید روشن و بدون ابهام باشد، افزود: با استفاده از نقشه گسل‌ها، هم می‌توان مناطق خطرپذیر را مشخص کرد و هم با اسلوب‌های دقیق و مهندسی آینده‌نگری بهتری داشت و باید تلاش کرد تا این طرح‌ها عملیاتی شود و امکان اعمال اصلاحات در آن وجود داشته باشد.

او در مورد طرحی که با موضوع مطالعه بحران خطرپذیری انجام شده است، ادامه داد: اگر این طرح را به شکل پایلوت برای یک نقطه انجام دادید، ضمانت اجرایی برای آن تعیین کنید و با شناسایی نقاط قوت و ضعف و برطرف کردن کاستی‌ها، آن را در نقاط دیگر شهر گسترش دهید.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.