امام رضا (ع)، سلطان دل‌های عاشق

علی بن موسی الرضا سلطان دل‌هایی است که هر روز عاشقانه به سمت بارگاهش پر می‌کشند.

   به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، در ۱۱ ذی القعده ۱۴۸ هجری قمری در خانه امام موسی کاظم علیه السلام در شهر مدینه النبی اهالی منزل از تولد فرزندی به نام علی خوشحال شدند.

این طفل همان حضرت علی بن موسی الرضا المرتضی، امام رئوف و مهربانی و سلطان دل‌های عاشقی است که هر روز عاشقانه به سمت بارگاهش پر می‌کشند و شاید در زمان ولادتش کسی گمان نمی‌کرد زمانی فرا رسد که این خورشید تابان به ایران بیاید و زیارت حرمش حج فقرا نام بگیرد.

حجت الاسلام حسینی کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: ایرانیان از دیرباز از محبان اهل بیت علیهم السلام بوده اند و به همین دلیل لقب سلطان به امام رضا (ع) هشتمین امام معصوم شیعیان دادند و او را شاه خراسان نامیدند تا پادشاهان بدانند لقب سلطانی و شاهی تنها برازنده امامان معصومی است که نه تنها ظالم نیستند بلکه اقامه کننده عدل و دادند.

اکنون بعد از گذشت قرن‌ها از ولادت امام رضا (ع) یاد سلطان توس بخشی از زندگی مردم ایران شده و هر ایرانی خاطره‌ای به یادماندنی از زیارت حرمش دارد به گونه‌ای که هرموقع نام ایشان را می‌شنوند دلشان هوایی می‌شود و آروز می‌کنند بار دیگر سعادت نصیبشان شود و به زیارت مشهد مقدس بروند.

امشب در سالروز ولادت حضرتش جهان با نور خدایی شمس الشموس روشنتر می‌شود و صدای یا ضامن آهو فراوان به گوش دل‌ها می‌رسد و نه فقط آسمان ایران که سراسر جهان و کهکشانِ بی کران غرق شادی و سرورند.

امشب دل‌های زیادی روانه مشهد الرضا می‌شوند و بندگان زیادی کبوتر بی قرار دل را به سمت بارگاه نورانی شمس الشموس پرواز میدهند و امشب امامی که مهربانی و رافتش ضامن آهو هم شد، بیش از هر وقت دیگر، واسطه فیض خداوند با بندگان است.

ضمن تبریک میلاد سراسر سعادت شمس الشموس، سلطان توس، غریب الغربا، امام مهربانی‌ها حضرت امام رضا (ع) از شما عاجزانه خواستاریم در ارتباط دلی و زبانی با شاه خراسان ما را هم از دعای خیرتان محروم نفرمایید.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.