مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل:

تسریع اقدامات در راستای تحقق شعار اردبیل ۱۴۰۰ بر قله گردشگری ایران

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: در حال تامین زیرساخت‌ها و آماده سازی زمینه‌های مناسب جهت تحقق شعار اردبیل ۱۴۰۰ بر قله گردشگری ایران و میزبانی از گردشگران در سطح استان هستیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  نادر فلاحی، مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان اردبیل گفت: استان اردبیل به عنوان خاستگاه صفویه و نماد وحدت مذهبی و جغرافیایی در کشور مطرح است و جایگاه و نقش بسیار بالا و تعیین‌کننده‌ای در کشور دارد.

او افزود: با توجه به پتانسیل تاریخی و فرهنگی موجود در این استان در تلاش هستیم تمامی برنامه‌ریزی‌های انجام شده در جهت توسعه گردشگری و شناساندن آثار فرهنگی و تاریخی استان را سرعت بخشیم و اردبیل را به قطب گردشگری در کشور و بین‌الملل تبدیل کنیم.

فلاحی با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری در اقتصاد استان، بیان کرد: شیوع بیماری کرونا باعث شد که آمار گردشگری استان به صفر برسد و حتی علاوه بر تعطیلی اصناف سبب تعطیلی بسیاری از شهرهای استان نظیر شهر توریستی سرعین شد و این نشان از اهمیت صنعت گردشگری در استان داشت که عملاً اقتصاد برخی شهرها با شیوع این بیماری فلج شد و مردم و مسئولان تاثیر صنعت گردشگری در اقتصاد استان را به وضوح دیدند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: تا اواخر سال ۹۸ صنعت گردشگری استان سرعت داشت به طوری که در تابستان سال گذشته این استان به عنوان اولین مقصد گردشگری کشور معرفی شد.

او در تشریح آسیب‌های بیماری کرونا به صنعت گردشگری و اقتصاد استان بیان کرد: طی سه ماه گذشته طبق برآوردهای انجام شده بیش از ۹۵ میلیارد و ۱۸۵ میلیون تومان خسارت ناشی شیوع بیماری کرونا به استان وارد شد.

فلاحی افزود: با تلاش‌های انجام شده در حوزه گردشگری با توجه به اینکه بیش از شش ماه از فصل‌های سال سرما در استان اردبیل حاکم است لذا از این ظرفیت نیز استفاده کرده و انواع جشنواره‌های زمستانی را در نقاط مختلف استان برگزار کردیم و در این خصوص با استقبال خوب هموطنان روبرو شدیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل آب و هوای اردبیل را جزو استثنائات شرایط جوی در کشور خواند و گفت: با توجه به اینکه استان اردبیل در تابستان دارای هوای خنک‌تری نسبت به اغلب استان‌های کشور است لذا در این زمینه نیز این استان را با عنوان اردبیل ییلاق ایران زمین به مردم کشورمان معرفی کردیم و برنامه‌های تابستانی مختلفی نیز در زمینه گردشگری و صنایع دستی و شناساندن میراث فرهنگی استان برگزار کردیم.

فلاحی اظهار کرد: رویکرد مهمی که در پیش گرفته‌ایم با شعار اردبیل ۱۴۰۰ در قله گردشگری ایران است که در این خصوص با تمام توان در تلاشیم تا سال آینده گردشگری استان مورد هدف تمامی هموطنان باشد و در حال تامین زیرساخت‌ها و آماده‌سازی زمینه‌های مناسب جهت میزبانی از گردشگران در جای جای استان هستیم.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار