مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران:

بیش از ۳ هزار هکتار اراضی با احداث سد شرفشاه آبی می شود

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: برای احداث سد مخزنی شرفشاه با حجم مخزن ۱۰۱ میلیون مترمکعب حدود ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است که ۳۰۵۵ هکتار از اراضی منطقه را نیز آبی می‌کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمد حاج رسولی ها مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران امروز (۱۲ تیر) در حاشیه افتتاح سد شرفشاه سومار در استان کرمانشاه گفت: امسال در قالب پویش "الف. ب. ایران" قرار است ۱۰ سد مخزنی در کشور به بهره برداری برسد که سد شرفشاه چهارمین سدی است که امسال وارد مدار بهره برداری می‌شود.

او با اعلام اینکه هم اکنون ۱۸۶ سد ملی با حجم مخزن ۵۱ میلیارد مترمکعب در کشور داریم، گفت: از این تعداد ۴۳ سد در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به بهره برداری رسیده است.

حاج رسولی ‌ها با بیان اینکه در حال حاضر ۷۵ درصد حجم مخازن سد‌های کشور پر از آب است، عنوان کرد: این درحالیست که امسال ۳۹ درصد کاهش ورودی به سد‌ها داشتیم، اما با مدیریتی که انجام دادیم، میزان ذخایر نسبت به سال قبل تنها سه تا چهار درصد کاهش یافته است.

او  افزود: با ذخیره کافی آب پشت سدها، تابستان امسال برای تامین آب شرب از محل سد‌ها مشکلی نداریم و اگر مشکلی باشد در بخش توزیع است.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران اظهار کرد: در استان کرمانشاه نیز با وجود اینکه ورودی سد‌ها نسبت به سال گذشته نصف شده و از ۲.۴ میلیارد مترمکعب به حدود ۱.۱ میلیارد مترمکعب رسیده، اما تغییر چندانی در حجم آب ذخیره پشت سد‌های استان نداریم.

او همچنین با اعلام اینکه برای احداث سد مخزنی شرفشاه با حجم مخزن ۱۰۱ میلیون مترمکعب حدود ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده، گفت: این سد علاوه بر تامین آب شرب و صنعت، ۳۰۵۵ هکتار از اراضی منطقه را نیز آبی می‌کند.

حاج رسولی‌ ها گفت: حداکثر تا دو ماه آینده ۶۰ درصد از شبکه‌های پایین دست این سد نیز وارد مدار بهره برداری می‌شود.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.