معاون سازماندهی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور:

مناطق قرمز کرونا در کشور بیش از ۱۴۰ نقطه است

حجت الاسلام نوری گفت: بیش از ۱۴۰ نقطه قرمز کرونا در کشور وجود دارد که اقامه نماز جمعه در این مناطق ممنوع است.

   به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  حجت الاسلام نوری معاون سازماندهی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در مراسم تودیع و معارفه رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مرکزی گفت: بیش از ۱۴۰ نقطه قرمز در کشور وجود دارد که اقامه نماز جمعه در این مناطق ممنوع است.

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه در چند نقطه کشور هم در حال حاضر با اعلام نظر معتمدان محلی امکان اقامه اقامه نماز جمعه وجود ندارد افزود: نماز جمعه این هفته با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ۷۰۰ نقطه سفید کشور اقامه می‌شود.

او با اشاره به اینکه باید از این ظرفیت ارزشمند در راستای تقویت وحدت و اتحاد ملی بیشتر استفاده شود اضافه کرد: ارتقای کمی و کیفی جایگاه نماز جمعه به عنوان قرارگاه‌های فرهنگی باید جدی گرفته شود.

ارتباط ماهانه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با مراکز استان ها

معاون سازماندهی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه در زمان شیوع کرونا هم نشست‌ها با ائمه جمعه کشور و نمایندگان ولی فقیه در مراکز استان‌ها به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد تصریح کرد: ارتباط این شورا با ائمه جمعه به صورت ماهانه دنبال می‌شود.

او ادامه داد: استقرار ائمه جمعه در مناطق محل خدمت را ضروری عنوان و بیان کرد: رویکرد اصلی شورای سیاستگذاری کشور تشکیل قرارگاه‌های ملی، استانی و شهرستانی است و در این راستا تقویت ارتباط نماینده، ولی فقیه در مراکز استان‌ها با امامان جماعات در دستور کار است.

نماز جمعه  محور اتحاد ملت و خار چشم دشمنان نظام اسلامی

آیت‌الله دری نجف‌آبادی نماینده  ولی فقیه در استان مرکزی هم نماز جمعه را محور اتحاد ملت و خار چشم دشمنان نظام اسلامی دانست و گفت: دشمنان به دنبال سیاه‌نمایی و بزرگ‌نمایی مشکلات کشور برای ایجاد ناامیدی و نافرمانی مدنی هستند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: رسالت خطیر تریبون نمازجمعه اصلاح رویکرد‌ها و سالم سازی فضای معنوی جامعه است که در حوزه پرورش فکری و ذاتی افراد و لایه‌های جمعیتی باید از ظرفیت‌های آن به شایستگی بهره برد.

او اضافه کرد کرد: نماز جمعه تریبون عبادی سیاسی نظام است و در مواضع مختلف نقش خود را در جهت‌دهی آرمان‌ها و هدف‌های انقلاب اسلامی نشان داده است و باید از این فرصت ارزشمند به خوبی استفاده کرد.

در پایان این مراسم حجت‌الاسلام هادی میرزایی امام جمعه اسبق تفرش به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مرکزی معرفی و از خدمات حجت‌الاسلام محمد حاجی‌پور قدر دانی شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.