فرماندار اردبیل:

زنگ خطر وضعیت قرمز کرونا در اردبیل به صدا درآمد/ رزمایش مقابله با کرونا برگزار می‌شود

فرماندار شهرستان اردبیل از به صدادرآمدن زنگ خطر وضعیت قرمز ویروس کرونا در شهرستان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مسعود امامی یگانه، فرماندار اردبیل در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان اردبیل از به صدا درآمدن زنگ خطر وضعیت قرمز ویروس کرونا در شهرستان اردبیل خبر داد و گفت: مردم باید ویروس کرونا را جدی بگیرند و پروتکل‌های بهداشتی را به طوری جدی رعایت کنند.

او افزود: متاسفانه حساسیت برخی اقشار مردم نسبت به ویروس کرونا کمتر شده و این امر خطر قرمز شدن وضعیت را جدی کرده است.

فرماندار اردبیل گفت: در حال حاضر مراسم ترحیم و عروسی در خانه‌ها افزایش یافته و خروجی این مراسمات افزایش مبتلا و بستری شدن ویروس کرونا است و مردم باید از برگزاری این مراسمات خوداری کنند چرا که خطر بازگشت به روال و محدودیت‌های قبلی با این وضعیت وجود دارد.

امامی یگانه بیان کرد: استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شستن مرتب دست و صورت الزامی است و همگان باید این موارد را مبنای کار قرار دهند و از حضور در شلوغی‌ها و تجمع‌ها و مراسم خوداری کنند.

او از برگزاری مانور فاصله گذاری اجتماعی از هفته آینده در اردبیل خبر داد و افزود: این مانور نسبت به مانور‌های قبلی عملیاتی و اجرایی خواهد بود و با کسانی که پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را در اصناف و مراکز خدماتی رعایت نکنند برخورد جدی می‌شود و مراکز و اصنافی که رعایت نکنند پلمب می‌شود.

فرماندار اردبیل گفت: بیش از ۵۰ اکیب در سطح شهرستان اردبیل در راستای نظارت بر فاصله گذاری اجتماعی حضور خواهند داشت و این نظارت‌ها و بازرسی‌ها تشدید می‌شود.

امامی یگانه افزود: عرضه قلیان ممنوع بوده و برخورد جدی با عرضه کنندگان قلیان برخورد و مراکزشان پلمب می‌شود.

او نقش صداوسیما و خبرگزاری‌ها و فضای مجازی را در حساس کردن مردم و فرهنگ سازی کردن الزامی بودن رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و طرح فاصله گذاری بسیار حائز اهمیت عنوان کرد و افزود: سبک زندگی مردم زندگی کردن با کرونا شده و مردم باید خود را به شرایط کرونایی عادت داده و الزامات بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.