مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین:

تاکید بر احیای شاخص‌های دفاع مقدس با رویکرد بیانیه گام دوم

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در نشست شورای فرهنگ عمومی بر احیای شاخص‌های دفاع مقدس با رویکرد بیانیه گام دوم تأکید کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، اسماعیلی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست شورای فرهنگ عمومی گفت: امسال در چهلمین سالگرد دفاع مقدس قرار داریم و امروز باید راهکار‌های احیای شاخص‌های دفاع مقدس با رویکرد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بررسی شود.

او افزود: در دهه پنجم انقلاب اسلامی و گام دوم انقلاب قرار داریم و نسل چهارم و پنجم انقلاب اسلامی خاطره‌ای از دفاع مقدس ندارند و ما باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که یاد و خاطره آن جانفشانی‌ها فراموش نشود.

اسماعیلی گفت: بسیاری از هنجار‌های فرهنگی و معارف اعتقادی در دفاع مقدس متبلور بود که باید همان نگاه ایمانی، اعتقادی و اخلاقی را زنده نگه داریم.

حجت الاسلام والمسلمین زهرایی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان هم با بیان اینکه به دنبال احیای جلسات سنتی قرائت قرآن کریم هستیم گفت: متاسفانه اطلاعات دقیقی از مؤسسات قرآنی در استان نداریم.

او با بیان اینکه مسئولین مؤسسات قرآنی باید سطح بندی شوند گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی برای مؤسسات قرآنی، از برنامه‌های اصلی تبلیغات اسلامی استان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با تأکید بر هم افزایی میان مراکز قرآنی تصریح کرد: ما در تلاش هستیم بانک اطلاعاتی قرآن در استان را تشکیل دهیم.

او افزود: استفاده از فناوری نوین نیز باید در دوران کرونا جدی‌تر گرفته شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان نیز بر کنار هم بودن، هم افزایی و کمک دستگاه‌ها برای ترویج فرهنگ قرآنی تأکید کرد و گفت: سال گذشته ٤٨ محفل قرآنی با حضور قاریان بین المللی در استان برگزار شد.

حجت الاسلام مجیدی افزود: باید ویترین فعالیت‌های قرآنی را جلا ببخشیم تا علاقه مندی ایجاد شود.

انبارلویی مدیر کل صدا و سیمای استان نیز گفت: صدا و سیما سعی کرده است تا برای ترویج فعالیت‌های قرآنی برنامه سازی‌های متعددی داشته باشد.

انبارلویی با بیان اینکه در دوران کرونا، فعالیت‌های قرانی مساجد و محافل کمرنگ شده است خاطرنشان کرد: در طرح ملی ١٤٥٤ همه استان‌ها موظف شدند با تشکیل ستادی، در ٣ زمانبندی متفاوت که برای آن‌ها مشخص شده است در شبکه ملی و ماهواره، عصاره و استعداد‌های قرانی استان خود را معرفی کنند.

او با بیان اینکه جلسه شورای فرهنگ عمومی موثرترین شورایی است که می‌تواند ریل گذاری فرهنگی را رقم زند گفت: باید برای اجرای آن امکان سنجی انجام شود.

سبحانی نیا، مدیر حوزه علمیه استان نیز گفت: برای آینده قرآنی در استان سند چشم انداز تدوین شود چرا که در غیر این صورت جلسات خروجی چندانی ندارد.

او با اشاره به اینکه متأسفانه به تفسیر قرآن کریم و پژوهش توجه نشده است، گفت: توجه به پژوهش به همراه ابزار‌های تشویقی، مولد انگیزه آفرین در جریان‌های قرآنی خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار