صادرات ۷ میلیون دلاری صنایع کوچک در اردبیل/ صادرات ۱۸ میلیون دلاری صنایع کوچک در سال گذشته

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از صادرات ۷ میلیون دلاری صنایع کوچک در سه ماهه نخست سال در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد اهلی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل میزان صادرات صنایع کوچک استان در سه ماهه اول سال جدید را حدود ۷ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: این حجم از صادرات با توجه به مشکلات موجود در امر صادرات، از رشد فزاینده‌ای برخوردار بوده که نشان از همت و کار جهادی واحد‌های تولیدی استان دارد.

او افزود: با تلاش و کوشش واحد‌های تولیدی و با حمایت مسئولان استانی، در سال گذشته ۳۲ واحد تولیدی استان موفق به صادرات محصولات خود به کشور‌های هدف شده اند که این امر سبب ارزآوری ۱۸ میلیون دلاری به اقتصاد کشور شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با بیان اینکه تحریم‌ها هرچند ممکن است در کوتاه مدت آثار منفی بر اقتصاد کشور داشته باشند، ولی در بلند مدت نه تنها باعث رونق اقتصاد و افزایش تولید در کشور شده بلکه باعث خودکفایی کشور در زمینه‌های مختلف خواهد شد.

اهلی با اشاره به اهمیت حمایت از واحد‌های تولیدی و صنعتی صادرات محور، تصریح کرد: طبق منویات رهبر معظم انقلاب باید تولید را به سمتی سوق داد که کشور شاهد جهش صادراتی باشد تا به دنبال آن ثروت و ارزش افزوده بیشتر حاصل کشور گردد.

او تاکید کرد: تلاش مضاعف همه کسانی که در بخش‌های سیاست‌گذاری و قانون‌گذاری حضور دارند، در سال جهش تولید می‌تواند عامل افزایش اعتماد، مشارکت و انگیزه واحد‌های تولیدی، صاحبان صنعت و فعالان اقتصادی شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل یکی از مزایا و ظرفیت‌های استان‌های مرزی را همسایگی با کشور‌های همجوار دانست و ابراز امیدواری کرد که با استفاده از این ظرفیت عظیم استان بتوان شاهد سرمایه گذاری‌های روزافزون در بخش صنعت و افزایش صادرات استان بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.