کاهش بیکاری با آموزش‌های مهارتی بازار محور در آذربایجان غربی

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی گفت: آموزش‌های مهارتی بازار محور از رویکرد‌های سازمان با هدف بومی سازی محصولات منطقه‌ای و ایجاد اشتغال پایدار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، در دیدار مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت آموزش‌های مهارتی بازار محور تأکید شد.

محمدسلیم عباسی مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی گفت: سیب، انگور و عسل آذربایجان غربی شهرت جهانی دارند، با تاسیس دپارتمان محصولات استراتژیک استان و آموزش‌های تخصصی لازم، توانمند سازی منابع انسانی و اصلاح الگوی کاشت، داشت و برداشت، و حرکت به سمت توسعه صنایع تبدیلی، سورتینگ، ارزش‌افزوده این محصولات را می‌توان بومی‌سازی کرد.

عباسی با اشاره به اینکه هدف از این آموزش ها کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار است، افزود: مجلس باید به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کمک کند تا به مسئولیت ملی خود به بهترین روش ممکن در قبال جوانان در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، خدمات و فرهنگ و هنر عمل کند.

محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تبیین اثرات مثبت توانمندسازی مهارتی، گفت: بانک‌های عامل باید پیش شرط داشتن گواهینامه فنی وحرفه‌ای را قبل از اعطای تسهیلات اشتغال مد نظر قرار دهند.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.