اجرای قانون جدید کاهش مجازات حبس تعزیری در استان زنجان

رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: اجرای قانون جدید کاهش مجازات حبس تعزیری در دادگستری کل استان زنجان کلید خورد.

صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان زنجانبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در جلسه بررسی قانون جدید کاهش مجازات حبس تعزیزی ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در دادگستری کل استان زنجان در جهت کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها گفت: نتایج حاصله از کاهش جمعیت کیفری استان مرهون زحمات همه قضات می‌باشد.

او افزود: دادگستری کل استان زنجان در بحث صدور آرای و نصب پابند الکترونیکی رتبه اول در کشور دارد که این نیز یک موفقیت برای استان در کاهش جمعیت کیفری می‌باشد.

رئیس شورای قضایی استان زنجان اظهار کرد: دادگستری استان زنجان در اجرای برنامه تحولی قوه قضاییه در استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس رتبه سوم در کشور را کسب نموده که همه این موارد مطابق سیاست‌های قوه قضاییه در دوره تحول می‌باشد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی ادامه داد: در رسیدگی به پرونده‌های فساد نیز در سال ۹۸ پرکار بودیم که این امر منجر به رضایت عمومی مردم از دستگاه قضایی شده است مبارزه با فساد هم با منویات رهبری معظم انقلاب و هم با سیاست‌های قوه قضاییه مطابق است که ما هم در همین راستا مبارزه با فساد را با شتاب بیشتر ادامه خواهیم داد.

عالی ترین مقام قضایی استان زنجان تصریح کرد: از امروز ۱۲ تیر ماه قانون جدید کاهش مجازات حبس تعزیزی اجرایی خواهد شد؛ و این قانون جدید دقیقا منطبق با منویات رهبر معظم انقلاب و رویکرد نظام می‌باشد. ما نیز تمام تلاش خود را در جهت اجرای هر چه بهتر این قانون بکار خواهیم بست و از همین امروز نیز پیشرفت اجرای قانون را رصد و اندازه گیری خواهیم کرد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: در راستای اجرای هر چه بهتر این قانون کار گروهی تشکیل دادیم تا ضمن بررسی مواد این قانون، هر گونه ابهامات را بررسی و در صورت نیاز به مرکز منعکس نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی در راستای اجرای این قانون از قضات خواست تا ضمن بررسی پرونده‌های دارای زندانی، نسبت به اجرای این قانون که منجر به آزادی یا تخفیف مجازات می‌شود اقدامات لازم را انجام دهند تا تاخیر در اجرای قانون برای ما مسولیت آور نباشد.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.