ظرفیت‌های موجود در کردستان عامل اشتغالزایی

نماینده، ولی فقیه در کردستان گفت:استفاده از توانمندی‌های کردستان موجب افزایش اشتغال جوانان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، به مناسبت هفته صنعت ومعدن جمعی از کارکنان شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان با نماینده، ولی فقیه در این استان دیدار کردند.

آیت الله حسینی شاهرودی نماینده، ولی فقیه در کردستان در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان گفت:استفاده از توانمندی‌های کردستان موجب کاهش بیکاری و افزایش اشتغال جوانان خواهد شد.

او افزود:شیلات کردستان یکی از ظرفیت‌های بزرگ اقتصادی استان است که می‌تواند با ۱۲۰ هزار تن تولید در یک دوره موجب اشتغالزایی بخش بزرگی از جویندگان کار در استان باشد.

آیت الله حسینی شاهرودی  با اشاره به لزوم توجه به زنجیره تولید در کردستان این امر را یکی دیگر از زمینه‌های موفقیت اقتصادی استان برشمرد که باید از طرف مسئولان مورد توجه قرار گیرد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان هم در این نشست با ارایه آماری از عملکرد این شرکت گفت:شرکت شهرک‌های به دنبال افزایش سرانه زمین‌های صنعتی در استان است.

خسروی افزود:هم اکنون ۱۱۰ طرح برای افزایش زمین‌های صنعتی کردستان در دست اجرا است وبرنامه ریزی شده است تا این عدد تا ۳۵۰ طرح برسد.

او افزود:هم اکنون ۱۵۰ هزار هکتار زمین صنعتی در کشور وجود داردکه سهم کردستان کمتر از یک درصد این زمین‌ها است.

خسروی از تخصیص ۶۱ درصد درآمد زمین‌های شرکت شهرک‌ها به شهرک‌های صنعتی خبرداد وافزود:یکی از مشکلات این شرکت گران بودن زمین در کردستان وتخصیص بخش بزرگی از زمین‌های استان به کشاورزی است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.