استاندار اردبیل:

تفاهم نامه بازنگری طرح جامع گردشگری اردبیل امضا شد

استاندار اردبیل گفت: تفاهم نامه بازنگری طرح جامع گردشگری استان اردبیل امضا شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام‌جو، استاندار اردبیل امروز در جلسه امضای تفاهم‌نامه بازنگری طرح جامع گردشگری اردبیل گفت: طرح جامع گردشگری استان که در حدود ۲۰ سال پیش تهیه شده با توجه به تغییرات به‌وجود آمده در حوزه گردشگری استان نیاز به بازنگری داشته که این طرح امسال در مدت ۶ ماه توسط جهاددانشگاهی استان تهیه خواهد شد و تاکید اساسی بر ایده‌های جدید در این طرح است.

او با بیان اینکه در حال حاضر مجموعه بزرگی از طرح‌های گردشگری به همت اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان در آستانه افتتاح قرار گرفته است، گفت: نمونه‌ای از این طرح‌ها در ازناو خلخال و نیز دریاچه کشت و صنعت مغان است که نمونه‌ای از طرح‌های دارای ظرفیت بالا و تحول‌ساز در منطقه است.

استاندار اردبیل با اشاره به اختصاص ۹۰ میلیارد تومان به بخش گردشگری در سفر رئیس جمهور به استان بیان کرد: کمربند طلایی سبلان از جمله طرح‌های مهم استان بوده که از امروز عملیات عمرانی در آن آغاز شد.

بهنام‌جو با تاکید بر مشخص شدن برنامه زمانبندی اجرای پروژه‌های توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان گفت: بیش از ۹۰ درصد اقدامات توسعه استان بر مبنای طرح جامع تفصیلی بوده است.

نادر فلاحی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به تهیه نقشه راه گردشگری استان بیان کرد: جاذبه‌های گردشگری استان اردبیل از تنوع بالایی برخوردار بوده که با توجه به این جاذبه‌ها می‌توانیم زمینه برای توسعه استان را فراهم آوریم.

او با تاکید بر همکاری و مشارکت دستگاه‌های مختلف در سطح استان در ارائه اطلاعات مورد نیاز برای تهیه طرح جامع گردشگری استان افزود: در تهیه این طرح تمامی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان لحاظ خواهد شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.