مدیرکل میراث‎فرهنگی استان سمنان:

معرفی معادن نمک در اشتغالزایی و رشد اقتصادی موثر است

مهدی جمال گفت: معرفی معادن نمک به عنوان جاذبه گردشگری در اشتغالزایی و رشد اقتصادی موثر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی جمال مدیرکل میراث‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان در نشست بررسی مسائل و مشکلات معادن متروکه شهرستان گرمسار گفت: احیای معادن و معرفی معادن نمک به عنوان جاذبه گردشگری در اشتغالزایی، رشد اقتصادی و توسعه گردشگری منطقه موثر است.

او با تاکید بر اینکه گردشگران در جست‌وجوی مقصد‌های جدید گردشگری هستند افزود: گردشگری معدنی می‌تواند برای گردشگران خاطرات ماندگار و منحصر به فردی را به یادگار بگذارد.

اردشیر مطهری نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی نیز بر رفع موانع حوزه گردشگری و معادن شهرستان‌های گرمسار، آرادان و شهر ایوانکی تاکید کرد و گفت: تلاش می‌شود موانع و مشکلات موجود در چارچوب انعقاد تفاهم‌نامه در سطح استانی و یا کشوری پیگیری و برطرف شود.

او با اشاره به اهمیت همگرایی و همبستگی مسئولان برای پیگیری مشکلات حوزه گردشگری تصریح کرد: برخی گمان می‌کنند اگر به صورت بخشی مسائل را دنبال کنند و شرایط را در حوزه فعالیت خود اصلاح یا حفظ کنند کافی خواهد بود، اما این رویه برای مردم زیان‌بار است.

وحید رجایی فرماندار شهرستان گرمسار نیز در این نشست با اشاره به نزدیکی شهرستان‌های گرمسار و آرادان به تهران و سمنان و وجود امکانات زیر بنایی مناسب و استعداد‌ها و منابع طبیعی و معدنی بسیار خوب در این شهرستان‌ها گفت: این شهرستان‌ها از موقعیت مناسبی برای رشد و توسعه صنعت و معدن و گردشگری برخوردار هستند.

او به وجود معادن نمک غنی در شهرستان گرمسار اشاره کرد و افزود: اکنون که کشور در تحریم اقتصادی قرار دارد باید شرایطی فراهم کرد تا از وابستگی به دیگر کشور‌ها خارج شویم و یکی از بهترین راهکار‌ها توسعه و تقویت حوزه گردشگری است.

رجایی جهش و توسعه تولیدات معدنی و استفاده حداکثری از این بخش را یکی از راهکار‌های توسعه اقتصادی دانست و تصریح کرد: رونق صنعت در گرو مشارکت جدی بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران است تا بستر و زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی با تکیه بر تولید داخلی فراهم شود.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار