معاون وزیر کشور:

مشکلات شرکت عقاب افشان سمنان قابل حل است

مهدی جمالی‌نژاد گفت: مشکلات واحد اتوبوس‌سازی شرکت عقاب افشان سمنان با هم‌افزایی بخش‌های مختلف و حمایت از تولید قابل حل است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی جمالی‌نژاد معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در سفر به سمنان و در بازدید از گروه صنعتی عقاب افشان گفت: مشکلات واحد اتوبوس‌سازی شرکت عقاب افشان سمنان با همگرایی و هم‌افزایی بخش‌های مختلف و حمایت از تولید قابل حل است.

او با اشاره به امضای تفاهم‌نامه بین اتحادیه اتوبوس‌رانی کشور و شرکت عقاب افشان برای خرید چهار هزار دستگاه اتوبوس و مینی بوس درون شهری گفت: بخشی از مشکلات با حمایت از تولید رفع خواهد شد.

معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور بیان کرد: ۱۹ هزار اتوبوس باید به ناوگان عمومی کشور اضافه شود چرا که ناوگان عمومی و به خصوص درون شهری باید بازسازی شود.

جمالی نژاد تصریح کرد: تحریم، واحد‌های اتوبوس‌سازی را در زمینه تولید دچار مشکل کرد و شرکت عقاب افشان از واحد‌های فعال در زمینه تولید ناوگان عمومی است که با انعقاد تفاهم‌نامه تعدادی از تولیدات این واحد اتوبوس‌سازی خریداری می‌شود.

علیرضا آشناگر استاندار سمنان نیز در این بازدید گفت: چهار هزار میلیارد ریال برای توسعه و سرمایه در گردش شرکت تولیدی عقاب افشان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان تصویب شد و باید در کارگروه کشوری در این زمینه اقدام شود.

او ابراز داشت: مشکل نقدینگی، تامین ارز و مسائل اداری گمرک و قضایی از جمله مشکلاتی است که مدیریت کارخانه را تحت تاثیر قرار داد و تصویب اعطای تسهیلات مشکل سرمایه در گردش این واحد را حل خواهد کرد.

آشناگر همچنین گفت: در نشست با سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد نیاز ارزی و نیاز ریالی برای توسعه واحد اتوبوس‌سازی عقاب افشان سمنان گره‌گشایی شده است.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار