استاندار گیلان:

ضرورت بهره برداری از تصفیه خانه سراوان رشت تا دو ماه آینده

براساس وعده پیمانکار طرح تصفیه خانه زباله سراوان و شهرداری رشت، این طرح باید تا ۲ماه آینده به بهره برداری برسد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع استاندار گیلان  در بازدید از مراحل پایانی طرح تصفیه خانه شیرابه زباله سراوان رشت موضوع پسماند را از مهمترین مسائل و مشکلات استان عنوان و تصریح کرد: در سال‌های اخیر برای اجرای طرح‌های حوزه پسماند گیلان و تسریع در روند تکمیل آن پیگیری‌های مستمری انجام شده است.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی بین ۲۰ تا ۹۵ درصدی دیگر طرح‌های پسماند در مناطق مختلف گیلان گفت: طرح تصفیه خانه زباله سراوان رشت با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که بخشی از کوره جانبی تاسیسات این طرح نیاز به اقدامات تکمیلی دارد و برای احداث حوضچه نیز فرصت یک ماهه لازم است.

ارسلان زارع با ابراز امیدواری برای بهره برداری تصفیه خانه سراوان تا دو ماه آینده، از صبوری و همکاری خوب مردم سراوان قدردانی کرد.
استاندار گیلان به نیروگاه زباله سوز رشت هم اشاره کرد و افزود: این طرح نیز تا سال ۱۴۰۱ به بهره برداری می‌رسد.

استاندار گیلان گفت: طبق برآورد پیش بینی شده برای تکمیل نیروگاه زباله سوز رشت بالغ بر ۵۰۰میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

ارسلان زاع با بیان اینکه اعتبارات اختصاص یافته در سال گذشته از طرف سازمان برنامه و بودجه و وزارت کشور به پروژه‌های پسماند گیلان بی سابقه بوده است افزود: اعتبارات ماه‌های اخیر هم افزون بر یکصد میلیارد تومان است که امیدواریم تا پایان سال مالی این اعتبارات جذب شود.

تصفیه خانه شیرابه زباله سراوان رشت با ظرفیت ۳ لیتر در ثانیه هم اکنون ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و دیوار حفاظتی آن با اعتبار یک و نیم میلیارد تومان در دست احداث است.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.