مالک باشگاه علم و ادب گفت:

۷ بازیکن ما کرونا گرفتند، اما محمودزاده می‌گوید باید برابر آرمان گهر بازی کنید/ آقایان ناراحت شدند و می‌گویند چرا ماجرا را رسانه‌ای کردید

بابازاده گفت: محمودزاده با من تماس گرفت و گفت طبق خروجی جلسه روز گذشته ستاد مقابله با کرونا در ورزش، باید برابر آرمان گهر بازی کنید، اما این ستاد روز گذشته اصلا جلسه تشکیل نداده است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در چارچوب بازی‌های هفته بیست و هفتم لیگ آزادگان، تیم‌های فوتبال آلومینیوم اراک و علم و ادب تبریز به مصاف هم رفتند که در پایان آلومینیوم موفق شد به پیروزی پر گل۷ بر صفر دست یابد.

پس از این بازی مشخص شد که ۷ بازیکن علم و ادب به ویروس کرونا مبتلا بودند، اما به دلیل این که نتیجه تست آن‌ها پس از این بازی مشخص شد، برابر آلومینیوم به میدان رفتند.

در همین رابطه اسماعیل بابازاده، مالک باشگاه علم و ادب تبریز اظهار داشت: ۵ نفر از بازیکنانی که به کرونا مبتلا شده بودند، در ترکیب اصلی حضور داشتند. وقتی ما شیوه نامه هایی بهداشتی را تعریف می‌کنیم و همه ملزم به رعایت آن هستند، شیوه نامه ها باید ضمانت اجرایی داشته باشد. برای لیگ یک شیوه نامه های بهداشتی یکسانی تعریف شده، اما شرایط ۱۸ تیم لیگ یکی با هم متفاوت است. برخی از آن‌ها پولدار هستند و برخی دیگر شرایط مالی مناسبی ندارند.

مسئولان سازمان لیگ گفتند باید تست PCR بدهید، اما در تبریز این تست گرفته نمی‌شود

بابازاده گفت: تیم‌هایی مانند نود ارومیه و ملوان بندرانزلی که مردمی هستند در شهر‌های خودشان حمایت می‌شوند، اما برخی تیم‌ها از هیچ حمایتی برخوردار نیستند و بدون کمک سازمان لیگ نمی‌توانند شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند. مسئولان سازمان لیگ به ما می‌گویند فقط باید تست PCR بدهید. تست خون که موارد مشکوک به کرونا را نشان می‌دهد را نمی‌پذیرند. در تبریز به ما دستورالعملی نشان دادند و با استناد به آن اعلام کردند، نمی‌توانند از همه تست PCR بگیرند. طبق این دستورالعمل، در تبریز تنها از افراد بالای ۶۰ سال و افراد مشکوک به کرونا تست گرفته می‌شود و گرفتن این تست از بقیه افراد ممنوع است.

تست PCR در تبریز تنها از  افراد بالای ۶۰ سال و موارد مشکوک به کرونا گرفته می‌شود

مالک باشگاه علم و ادب تبریز گفت: پس از این ماجرا هیئت پزشکی ورزشی استان به رئیس فدراسیون پزشکی و ورزشی نامه‌ای زد مبنی بر این که در استان آذربایجان شرقی تست PCR تنها در شرایط خاص گرفته می‌شود. یک ماه پیش این نامه ارسال شده و از فدراسیون پزشکی و ورزشی درخواست کمک و راهنمایی شده است. سوالی که مطرح می‌شود این است که چطور در همین استان اعضای تیم تراکتور می‌توانند تست PCR  بدهند و ما نمی‌توانیم. مبلغ قرارداد اشکان دژاگه به اندازه بودجه ۶ سال تیم ما است. باشگاه تراکتور با کلینیکی در تهران هماهنگ می‌کنند که ۲ نفر از آن کلینیک به تبریز بیایند و از اعضای تیم تست کرونا بگیرند. هزینه هر تست حدود ۴۳۰ هزار تومان است که ۲ روز قبل از آمدن نمایندگان کلینیک به تبریز، پرداخت می‌شود.

به محمودزاده گفتم نتیجه تست کرونا پس از بازی مشخص می‌شود و او گفت بازی کنید

او افزود:  به سختی و پس از ۳ روز دوندگی، بالاخره موفق شدیم با همکاری و  ذبیحی، تست PCR بدهیم. صبح تست گرفته شد و همان روز بازیکنان به اراک اعزام شدند. به ما گفتند نتیجه تست‌ها ۴۸ ساعت بعد مشخص می‌شود و این زمان با بعد از بازی تیم ما مصادف می‌شد. پیش از بازی به محمودزاده زنگ زدم و گفتم طبق دستور شما با هزار مشکل تست PCR دادیم، اما نتیجه آن پس از بازی مشخص می‌شود. محمودزاده گفت مشکلی نیست، شما تاییدیه بیمارستان را برای ما بفرستید و بازی را انجام دهید.


بیشتر بخوانید:


پس از بازی فهمیدم ۷ بازیکن تیم کرونا دارند

او در ادامه اظهار داشت: به محمودزاده گفتم چرا ما را به هزینه می‌اندازید، اگر قرار است نتیجه تست پس از بازی مشخص شود، دیگر چه کاری است که ما تست بدهیم. چرا آن‌ها چنین هزینه‌ای را روی دست ما می‌گذارند؟ دقیقا ۵ دقیقه پس از پایان بازی به من زنگ زدند و گفتند ۷ بازیکن تیم شما کرونا گرفتند. شما جای من بودید، شوکه نمی‌شدید؟ بازیکن ۲۰ دقیقه بازی کرده و آمده لب خط و به سرمربی گفته نفسم بالا نمی‌آید که در جواب گفتند احتمالا به خاطر تغییرات آب و هوایی است. چند دقیقه بعد شرایط بازیکنان بدتر شد و مجبور شدند چند تعویض انجام دهند.

محمودزاده گفت باید برابر آرمان گهر بازی کنید

مالک باشگاه علم و ادب گفت: پس از این که ماجرا رسانه‌ای شد، به آقایان برخورد که چرا ماجرا را رسانه‌ای کردید و به ما چیزی نگفتید. همه این افراد از بالا به مالکان تیم‌ها نگاه می‌کنند. شما دیدید که چه برخوردی با زنوزی کردند. زنوزی پدر فوتبال تبریز است، اما او را دادگاهی کردند. اگر امثال زنوزی نباشند شما می‌خواهید چه کار کنید. بدتر از این اتفاق این است که محمودزاده با همان نگاه از بالا، به من زنگ زد و گفت ستاد مقابله با کرونا در ورزش تشکیل جلسه داد و طبق تصمیم این ستاد، شما باید در بازی هفته بعد برابر آرمان گهر بازی کنید. به محمودزاده گفتم ستاد مقابله با کرونا می‌گوید اگر شما ۵ دقیقه با یک فرد مبتلا به کرونا صحبت کنید، باید ۱۴ روز قرنطینه شوید، ما که دیگر به مدت ۴۸ ساعت با ۷ بازیکن مبتلا به کرونا زندگی کردیم.

جان و سلامتی آدم‌ها مهم نیست و باید تحت هر شرایطی بازی کنیم

بابازاده افزود: از محمودزاده درخواست کردم نامه‌ای بزند و اعلام کند افراد در تماس با آن ۷ بازیکن، کرونا ندارند تا ما برویم بازی کنیم. جان و سلامتی آدم‌ها مهم نیست و باید تحت هر شرایطی بازی کنیم، خب مشکلی نیست، اما من می‌گویم بازیکنان ما ۴۸ ساعت با ۷ بازیکن مبتلا به کرونا زندگی کردند، حداقل به ما تضمین دهید که بقیه اعضای تیم ما کرونا نگرفتند. خواستیم برویم بیمارستان و دوباره تست پی سی آر بدهیم، اما به ما گفتند باید یک هفته صبر کنید و اگر اکنون تست بدهید، نتیجه آن منفی کاذب خواهد شد.

در جلسات به وزیر بهداشت اطلاعات غلط می‌دادند تا مسابقات برگزار شود

او گفت: امسال ما سازمان لیگ را اذیت کردیم. به هر حال آن‌ها دنبال تیم‌هایی هستند که متمول باشند، زیرا این طور برای آن‌ها بهتر است. به همین دلیل ما به درد آن‌ها نمی‌خوریم و به خود محمودزاده هم گفتم اگر شما این کار‌ها را می‌کنید تا تیم ما منحل شود یا انصراف دهد بحث دیگری است، اما اگر منطقی و علمی و براساس پروتکل‌های خودتان بخواهیم عمل کنیم، تیم ما باید ۱۴ روز قرنطینه شود. وزیر بهداشت گفت برای برگزاری مسابقات فوتبال من را تحت فشار گذاشتند و این نشان می‌دهد که از همان ابتدا می‌خواستند لیگ را برگزار کنند و در جلسات به وزیر بهداشت اطلاعات غلط می‌دادند.

خانواده‌های بازیکنان نگران هستند

بابازاده در پایان گفت: گردن ما در برابر منطق از مو باریک‌تر است. مسئولان سازمان لیگ منطقی حرف بزنند ما هم می‌گوییم راست می‌گویند. ما مشکلات زیادی داریم و آبرویمان در خطر است. خانواده‌های بازیکنان نگران هستند و به من زنگ می‌زنند. من التماس می‌کنم کمی منطق داشته باشند و خودشان را جای مالکان تیم‌ها بگذارند. ستاد مقابله با کرونا در ورزش هیچ نشستی نداشته، اما محمودزاده می‌گوید تصمیم این ستاد، بازی کردن شما برابر گل گهر سیرجان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار