رکورد ثبت بیش از ۵۵ هزار ابتلا به کرونا در آمریکا/ ترامپ واکنش نشان داد

رسانه‌های خبری اعلام کردند آمریکا رکورد بیشترین آمار ابتلا به کرونا ظرف یک روز را شکست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، آمریکا با ثبت حدود ۵۵ هزار ابتلا به ویروس کرونا، آمار بیشترین شمار مبتلایان را در یک کشور ظرف یک روز شکست.

همچنین پایگاه خبری روزنامه واشنگتن پست گزارش داد آمریکا روز پنجشنبه ۵۵ هزار و ۲۰۰ مورد ابتلا را به ثبت رسانده که با این حساب، رکورد ۵۲ هزار و ۷۸۹ نفری که تنها ظرف یک روز در چهارشنبه به کرونا مبتلا شده بودند را شکست.

بر اساس آمار واشنگتن پست، تنها در فلوریدا بیش از ده هزار مورد ابتلا در روز پنجشنبه به ثبت رسیده است. این در حالی است که روز چهارشنبه در همین ایالت تنها ۶ هزار و ۵۶۳ مورد به ثبت رسیده بود. این روزنامه همچنین گفته است همزمان با جهش آمار مبتلایان به کرونا در آمریکا، «گرگ ابوت» فرماندار تگزاس فرمانی برای پوشیدن ماسک در اماکن عمومی در هر شهرستانی که بیش از ۲۰ مورد ابتلا به کرونا دارد را صادر کرده است. تگزاس روز پنجشنبه ۷ هزار و ۹۱۵ مورد ابتلا به کرونا را گزارش کرده بود.

از سوی دیگر، همزمان با جهش آمار‌ها در آمریکا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور به این افزایش آمار واکنش نشان داد.

ترامپ امروز در حساب توییتری خود نوشت: افزایشی در موارد ابتلا به ویروس کرونا (در آمریکا) وجود دارد، چرا که موارد آزمایش گیری ما بسیار زیاد و خوب بوده است؛ بسیار بیشتر و بهتر از هر کشوری دیگر. این خبری بسیار خوب است، اما خبر بهتر این است که مرگ و میر و نرخ مرگ و میر پایین است. همچنین افراد جوانتر بسیار سریعتر و آسانتر خوب می‌شوند.

رکورد ثبت بیش از ۵۵ هزار ابتلا به کرونا در آمریکا/ ترامپ واکنش نشان داد

گفتنی است طبق آمار‌های رسمی تا کنون بیش از ۱۰ میلیون و ۹۹۰ هزار نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند؛ همچنانکه بیش از ۵۲۴ هزار نفر نیز در جهان جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده اند. آمریکا با ثبت بیش از دو میلیون و ۸۷۳ هزار مبتلا، همچنان رتبه نخست موارد ابتلا را در سطح جهان داراست. شمار قربانیان کرونا در این کشور نیز به بیش از ۱۳۱ هزار نفر رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار