سفر نماینده آمریکا به کره جنوبی برای ارزیابی از سرگیری مذاکرات واشنگتن و پیونگ یانگ

نماینده آمریکا برای فراهم کردن شرایط مذاکره میان سران واشنگتن و کره شمالی هفته آینده به کره جنوبی سفر می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، نماینده منتخب آمریکا در امور کره شمالی هفته آینده به کره جنوبی سفر می‌کند تا پیش از برگزاری انتخابات آمریکا در ماه نوامبر، شرایط را برای از سرگیری مذاکرات میان واشنگتن و پیونگ یانگ ارزیابی کند.

یک مقام دولتی آمریکا به رویترز گفته است استفن بیگون، معاون وزیر خارجه آمریکا و نماینده ویژه این کشور در هدایت مذاکرات با کره شمالی، به همراه چند تن از مقامات وزارت خارجه آمریکا هفته آینده وارد سئول می‌شوند.

این سفر پس از آن صورت می‌گیرد که مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی هفته گذشته گفته بود دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی باید پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بار دیگر با هم مذاکره کنند. او همچنین از تلاش‌های سئول برای از سرگیری این مذاکرات خبر داده بود.

در همین حال، بیگون گفته است زمان لازم است که هر دو طرف مجدداً درگیر شوند و "پیشرفت قابل توجهی داشته باشند"، اما همه گیری کووید-۱۹ جلسات حضوری را قبل از انتخابات نوامبر دشوار می‌کند.

ماه گذشته، کره شمالی ناگهان تنش را با کره جنوبی افزایش داد و در واکنش به بی توجهی همسایه جنوبی خود در خصوص توزیع بروشور‌های ضد دولت پیونگ یانگ، دفتر هماهنگی ارتباطات بین دو کره در شهر کائسونگ واقع در منطقه غیرنظامی مرزی را منفجر کرد. پیونگ یانگ پیشتر در این خصوص به همسایه جنوبی خود هشدار داده بود. مقامات کره شمالی پیش از این گفته بودند کره جنوبی به رغم توافقی که کرده است مانع انتشار بروشور‌های تبلیغاتی علیه دولت پیونگ یانگ نمی‌شود.

کره شمالی بار‌ها گفته است که تا زمانی که آمریکا "سیاست‌های خصمانه" خود، از جمله تحریم‌های سخت را رها نکند، به میز مذاکرات باز نخواهد گشت و وعده داده است که بدون امتیازات مهم، فرصت عکس دیگری را قبل از انتخابات به ترامپ نمی‌دهد.

ترامپ و کیم برای نخستین بار در سال ۲۰۱۸ در سنگاپور با یکدیگر دیدار کردند و امید‌ها برای توافق و لغو برنامه تسلیحات هسته‌ای کره شمالی افزایش یافت.

اما دومین نشست آن‌ها، در اوایل سال ۲۰۱۹ در ویتنام، با شکست همراه بود. ترامپ و کیم در ژوئن ۲۰۱۹ مجدداً در منطقه غیرنظامی بین دو کره با هم ملاقات و توافق کردند که مذاکرات را دوباره آغاز کنند، اما مذاکرات در سطح بالای بین دو طرف در سوئد در ماه اکتبر قطع شد.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی پیشین کاخ سفید، روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در نیویورک اظهار کرد: رئیس جمهور آمریکا ممکن است پیش از انتخابات به دنبال یک دیدار دیگر با کیم به عنوان "شگفتانه اکتبر" باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۹:۴۵ ۱۳ تير ۱۳۹۹
ای ترامپ بیچاره ....
دوباره دست به دامن کره شمالی شد
آخرین اخبار