ظرفیت اقامتگاه‌های گردشگری شهرستان‌های ییلاقی اصفهان افزایش می‌یابد

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اصفهان گفت: براساس پیش‌بینی‌های برنامه ششم توسعه مبنی بر توسعه زیرساخت‌ها باید ظرفیت اقامتگاه‌های استان به ۸۰ هزار افزایش پیدا کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فریدون الهیاری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با اشاره به چالش‌های گردشگری اظهار داشت: در سال‌های گذشته گردشگری استان رو به رونق بود و حتی ظرفیت‌های اقامتی استان از سال ۹۲ تا به امروز حدود ۳.۵ برابر افزایش پیدا کرده که می‌توان گفت این چالش برطرف شده است.

او تصریح کرد: بر اساس تجربه رشد و رونق گردشگری در سال‌های اخیر و پیش‌بینی‌های برنامه ششم توسعه مبنی بر توسعه زیرساخت‌ها، تمرکز اصلی بر توسعه و رشد اقامتگاه‌های استان است که باید این ظرفیت به ۸۰ هزار اقامتگاه برسد، البته به‌صورت پراکنده، زیرا برخی شهرستان‌ها همچنان با کمبود محل اقامت روبه‌رو هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با بیان اینکه شهرستان‌های ییلاقی استان در شرایط فعلی هم با موج مسافر روبه‌رو هستند گفت: مسافران سفر خود را بر اساس وجود تاسیسات گردشگری تنظیم نمی‌کنند، از این رو باید برای شهرستان‌های ییلاقی نظیر فریدون‌شهر، چادگان، دهاقان، فریدن، خوانسار، گلپایگان و ... زیرساخت‌های اقامتی فراهم شود تا حتی با وجود کرونا، گردشگری پویایی لازم را داشته باشد.

او افزود: بعد از شیوع کرونا گردشگری با چالش‌های جدی روبرو شد و تاسیسات گردشگری خسارت‌های زیادی را متحمل شدند که حتی با وجود مصوبات ستاد کرونا و سرویس‌دهی با پروتکل‌های خاص، اما باز هم موج نگرانی ادامه دارد.

الهیاری با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها بر اساس نظارت بر اجرای پروتکل‌ها، رویدادسازی و ایجاد موجی برای انگیزه سفر گفت: فراز و فرود‌ها در شیوع کرونا سبب دشواری اجرای این برنامه‌ها شده و نمایشگاه و جشنواره‌ها را تعطیل کرده که البته رونق مجدد همه این‌ها مستلزم شرایط ایمن و آسودگی خاطر برای مردم است.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.