تأکید انگلیس بر ادامه حمایت خود از ارتش عراق

رئیس ستاد ارتش انگلیس بر ادامه حمایت خود از ارتش عراق در زمینه های مختلف تأکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آر تی، «نیکلاس پاتریک کارتر» رئیس ستاد ارتش انگلیس اعلام کرد کشورش از ارتش عراق در زمینه های مختلف حمایت می کند.

وزارت دفاع عراق در بیانیه ای اعلام کرد: رئیس ستاد ارتش «عبدالامیر رشید یارالله» تماسی تلفنی از سوی «نیکلاس کارتر» همتای انگلیسی اش دریافت کرد. بر این اساس، در این تماس تلفنی شماری از مسائل روز در زمینه همکاری های نظامی و مسائل دیگر میان دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس ستاد ارتش عراق همچنین از نقش پر رنگ انگلیس در ائتلاف بین المللی در زمینه حمایت و پشتیبانی از ارتش عراق در زمینه مقابله با گروهک های داعش قدردانی کرد.

رئیس ستاد ارتش انگلیس نیز در این گفت و گو بر ادامه حمایت کشورش از ارتش عراق در تمامی زمینه ها تأکید و بر توانایی عراقی ها و نیز قهرمانی های آنها در تحقق پیشرفت هایی در مقابله با تروریسم تأکید کرد.

گفتنی است پیشتر نیز سخنگوی ستاد عملیات مشترک عراق اعلام کرده بود از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون ۱۳ عملیات نظامی با هدف ریشه کردن کردن گروه تروریستی داعش انجام شده است.

تحسین الخفاجی، سخنگوی ستاد عملیات مشترک عراق در سخنانی تصریح کرده بود: تداوم عملیات‌های نظامی علیه داعش به ادامه فعالیت‌های این گروه تروریستی بستگی دارد؛ زیرا تروریست‌ها تلاش می‌کنند از هر شرایطی در عراق سوء استفاده کنند.

الخفاجی افزود: درست است که ما توانستیم اراضی عراق را از لوث وجود تروریست‌ها پاک و آن‌ها را از عراق اخراج کنیم، اما داعش همچنان هسته‌های خفته‌ای در کشور دارد. از این رو عملیات نظامی و امنیتی باید برای فشار بر آن‌ها و پایان حضورشان در عراق ادامه یابد و عملیات‌های صورت گرفته موفقیت بزرگی را در این عرصه محقق کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۱۳:۵۶ ۱۳ تير ۱۳۹۹
راه های نفوظ بین ارتش و نیروهای مردمی عراق کامل بسته نشده اند .هنوز نقطه امیدواری دشمنان به تفرقه است . ضمن اینکه ارتش عراق کارنامه ی قابل قبولی از خود بجا نگذاشته .
آخرین اخبار