استاندار سیستان و بلوچستان:

حلقه‌های مفقوده در مسائل فرهنگی شناسایی شود

موهبتی گفت: حلقه‌های مفقودی در مسائل فرهنگی برای اثرگذاری بیشتر در جامعه باید توسط کارشناسان شورای انقلاب فرهنگی کشور شناسایی شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمدعلی موهبتی  استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار با هیات نمایندگان دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهارداشت: شورای انقلاب فرهنگی باید مسائل و مشکلات حوزه فرهنگی را توسط کارشناسان خبره و متناسب با شرایط جغرافیایی و فرهنگی مناطق شناسایی کند.

او  بیان کرد: در حوزه فرهنگ یک سری ویژگی‌هایی وجود دارد که دقت و رعایت کردن آنان بسیار حائز اهمیت است و نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای تحقق مسائل فرهنگی الزاماتی لازم است که از طریق تریبون‌ها، صدا و سیما، ساخت فیلم و نخبگان جامعه انجام می‌شود.

او  اظهارداشت: مسائل فرهنگی را باید متناسب با افراد جامعه تدوین کرد تا از اثرگذاری بیشتری برخوردار باشد و بتوان به اهداف مدنظر رسید.

موهبتی تصریح کرد: اگر در سند فرهنگی کشور آحاد جامعه دیده نشوند این سند از اثرگذاری مطلوبی برخوردار نخواهد بود.

او  بیان کرد: توسعه فرهنگی باید در تمام بخش‌ها رخ دهد و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی باید به دنبال این مسائل باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: فرهنگ یک مفهوم ظاهری نیست بلکه معنایی، رفتاری و کرداری است و باید به این مسائل توجه کرد.

او  افزود: برای نوشتن اسناد فرهنگی باید با بطن جامعه ارتباط برقرار کنیم تا بتوان به یک سند قوی و قابل اتکا دست یافت.

موهبتی تصریح کرد: در مباحث فرهنگی باید به بطن یک مساله پی برد و از روی ظاهر نمی‌توان عمق یک مساله فهمید.

او  تاکید کرد: اسنادی که در حوزه فرهنگی کشور نوشته می‌شود باید از روی تحقیق و پژوهش باشد که اگر غیر از این بود نمی‌تواند در جامعه تاثیر چشمگیری داشته باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: متاسفانه برخی از افراد در تدوین اسناد بویژه اسناد فرهنگی از روی شنیدن نه از روی تحقیق و دیدن عمل می‌کنند.

هیات نمایندگان دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی شامگاه سه‌شنبه به منظور سفر سه روزه وارد فرودگاه بین‌المللی زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان شد.

دیدار با نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، شرکت در نشست شورای فرهنگ عمومی استان با حضور سازمان‌های فرهنگی و اجتماعی، نشست با مدیرکل، معاونان و سازمان‌های وابسته به فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشست با رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، نشست با مدیرکل و معاونان اداره‌کل تبلیغات اسلامی، بازدید از موزه جنوب شرق و پارک علم و فناوری و دیدار با هنرمندان صنایع دستی از جمله برنامه‌های اعضای این شورا در نخستین روز سفر به زاهدان بود.

این هیات همچنین امروز پنجشنبه به منظور شرکت در نشست شورای فرهنگ عمومی، دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر و بازدید از یک مجموعه موفق به زابل سفر کردند.

بازدید از حاشیه شهر زاهدان، دیدار با روسای دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و نشست با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه استان از دیگر برنامه‌های این هیات در دومین روز سفر به زاهدان بود.

دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان از دیگر برنامه‌های هیات نمایندگان دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سومین روز سفر به زاهدان بود.

این هیات پس از سفر سه روزه به سیستان و بلوچستان امروز جمعه زاهدان را به مقصد تهران ترک کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار